موضوعات داغ

نخستین تجربه رانندگی با هیوندای سانتافه کروک ، کره ای منحصر به فرد

عکس مطلب اول
هیوندای با عرضه نخستین شاسی بلند هفت نفره کروک در جهان، توانست تا همه را شگفت زده کند. درست در زمانی که فکر می کردیم دیگر نمی توان اثری از خلاقیت را در محصولات خودروسازان مشاهده کرد، هیوندای سانتافه کروک 2019 ثابت کرد که هنوز هم می توان شاهد آثار هنر در بین این دسته از محصولات بود. این خودرو توسط استودیو طراحی اروپایی هیوندای توسعه داده شده و هدف آن، ساخت خودرویی است که هم بتوان در تعطیلات آخر هفته با آن خوش گذرانی کرد و در عین حال برای انجام فعالیت های روزمره مناسب باشد.
اما با توجه به آن که سقف قابل باز و بسته شدن وجود ندارد، رانندگی با سانتافه کابریولت در برف، باران، طوفان و هوای سرد دشوار است. اما با توجه به اینکه فضایی برای سقف جمع شده وجود ندارد، سانتافه توانسته طرح هفت صندلی خود را حفظ کند و تغییری در تعداد سرنشین های آن به وجود نیامده است. سانتافه کابریولت با موتور 2.2 لیتری توربو دیزل عرضه می شود که 197 اسب بخار قدرت و 440 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. این میزان قدرت و گشتاور با کمک سیستم H-Trac به چهارچرخ خودرو منتقل می شود. سانتافه کروک مجهز به حالت رانندگی اسپرت بوده که می تواند بسته به نیاز، گشتاور قابل توجهی را به هریک چهار چرخ منتقل کند تا خودرو بتواند بدون دردسر از پیچ ها تند بگذرد و افت شتابی اتفاق نیافتد.
هیوندای همواره در مورد قیمت گذاری سختگیرانه عمل می کند، اما منابع مختلفی خبر از قیمت صد و سی هزار دلار استرالیا برای سانتافه کروک می دهند که در صورت عرضه در سال 2019 میلادی به بازار این کشور، لقب گران ترین هیوندای عرضه شده در استرالیا را یدک خواهد کشید. مصرف سوخت این SUV نوآورانه هفت نفره، 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی است. سانتافه کابریولت تنها در تیپ Highlander تولید خواهد شد.

هیوندای در طراحی سانتافه کروک 2019، نسل جدیدی از شیشه ها را به کار برده که علاوه بر ایمنی بالاتر و فراهم ساختن دید مناسب برای سرنشینان، در مقابل بادهای قوی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. این شیشه حتی در مقابل شدیدترین بادها نیز مقاومت کرده و از آزار دیدن سرنشینان ردیف سوم جلوگیری می کند. فاصله بین دو محور خودرو بسیار مناسب است و در ردیف سوم یک بزرگسال می تواند مسافرت راحتی را در فواصل کوتاه تجربه کند.
طبیعتا چون سقفی وجود ندارد، آنتن کوسه ای بر روی قسمت عقب خودرو قرار گرفته و وظایف مسیریابی و دریافت ایستگاه های دیجیتال رادیویی را انجام می دهد. همچنین هیوندای برای سانتافه کابریولت یک ساب ووفر در نظر گرفته که حس خوبی از شنیدن موزیک های مورد علاقه را برای سرنشینان فراهم می آورد.
برای کسانی که در پارک کردن این خودروی نسبتا بزرگ مشکل دارند، هیوندای سیستم پارک خودکار را قرار داده که با فشار یک دکمه فعال شده و راننده را از دردسر پارک کردن نجات می دهد. در صورت موافقت هیوندای، سانتافه کروک با یک گارانتی پنج ساله و انبوهی از امکانات رفاهی قابل انتخاب توسط مشتری عرضه می شود و قطعا مشتریان از این روند راضی خواهند بود.
با وجود آن که سانتافه کابریولت یک خودروی کاملا قانونی است، گویا فعلا خبری از تولید گسترده آن وجود ندارد و تنها نمونه های محدودی از آن برای تست و تبلیغات ساخته خواهند شد. هیوندای نیاز دارد تا مدت زمان بیشتری را بر روی این ایده کار کند و شاید با الهام گیری سایر خودروسازان از سانتافه کروک، شاهد ورود طیف گسترده ای از SUV های بدون سقف در آینده نزدیک به بازار خودروی جهان باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد