موضوعات داغ

حمله نیسان به بازار چین؛ شانس کم خودروسازان چینی برای رقابت با ژاپنی ها

عکس مطلب اول
گزارش شده است که نیسان و شریک چینی اش دانگ فنگ قصد دارند حدود 900 میلیون دلار در کارخانه های خود سرمایه گذاری کنند تا ظرفیت تولید خود را گسترش دهند. این فقط بخشی از برنامه این خودروساز ژاپنی برای رسیدن به سه جایگاه برتر در میان پرفروش ترین برندهای خودروساز در بزرگترین بازار خودروی جهان است.
این سرمایه گذاری جدید، تولید نیسان در چین تا سال 2021 را 40 درصد افزایش می دهد که به معنای تولید سالیانه 2.1 میلیون دستگاه خودرو است.
خبرگزاری رویتر به نقل از فردی که از این برنامه آگاه است گزارش می کند که هدف نیسان این است که از فروش سالیانه 1.5 میلیون دستگاه خودرو در سال 2017 به فروش سالیانه 2.6 میلیون دستگاه خودرو تا سال 2022 دست یابد.
برنامه 5 ساله نیسان برای افزایش سهم خود در بازار چین مربوط به تولید خودروهای الکتریکی، تاسیس یک برند محلی (با شراکت دانگ فنگ) با نام Venucia برای تولید خودروهای ارزان قیمت و تولید ون های تجاری سبک و وانت است.
جنرال موتورز و فولکس واگن به مدت حدود دو دهه بازار چین را تحت سلطه خود در آورده اند و فروش سالیانه هر یک از آنها 4 میلیون دستگاه خودرو بوده است. نیسان، تویوتا، فورد و هوندا با فروش سالیانه بیش از 1 میلیون دستگاه از جنرال موتورز و فولکس واگن عقب هستند.
نیسان از ظرفیت تولید افزایش یافته برای تولید خودروهای الکتریکی و بنزینی برای برند نیسان و Venucia استفاده خواهد کرد. نیسان و دانگ فنگ در جستجوی کسب موافقت رسمی از دولت چین هستند تا علاوه بر دو کارخانه فعلی خود، یک کارخانه جدید در شهر ووهان چین تاسیس کنند.
طی هفته های اخیر خبرهای زیادی در مورد افزایش تیراژ خودروسازان ژاپنی در بازار چین به گوش می رسد که می تواند نشان دهنده سخت شدن رقابت برای خودروسازان چینی باشد. در چنین شرایطی ادغام خودروسازان چینی با یکدیگر یکی از گزینه های موجود برای ادامه حضور این خودروسازان نوپا در بازار به نظر می رسد.

ونوسیا T90

ونوسیا T90


ونوسیا T90

ونوسیا T90

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد