موضوعات داغ

تاثیر معکوس پیش فروش سایپا بر شرایط بازار خودرو + جدول

عکس مطلب اول
با آغاز پیش فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا در روزهای گذشته، پیش بینی شد که قیمت محصولات این خودروساز ایرانی در حاشیه بازار کاهش داشته باشد، اما با این وجود همچنان شاهد اختلاف چند ده میلیون تومانی قیمت اتومبیل‌های تولید داخل مابین کارخانه و بازار هستیم و پیش فروش محصولات سایپا نتوانسته اوضاع نابسامان صنعت خودروی کشور را به حالت قبل بازگرداند، هرچند پیش فروش سایپا در کاهش قیمت نسبی محصولات بی تاثیر نبوده است.
باتوجه به قیمت برخی از خودروهای تولید داخل در 17 شهریورماه سال جاری، می‌توان گفت که خودروی پراید 131 با وجود قیمت کارخانه 22 میلیون و 709 هزار تومانی، در بازار به قیمت 35 میلیون تومان فروخته می‌شود و یا برادر هاچ بک این اتومبیل یعنی سایپا پراید 111 به قیمت 38 میلیون تومانی در بازار فروخته می‌شود، این درحالیست که قیمت کارخانه اتومبیل معادل 21 میلیون و 324 هزار تومان و حتی کمتر از سایپا پراید 131 تعیین شده است.
باتوجه به جدول قرار گرفته در زیر، می‌‌توانید از اختلاف قیمت کارخانه و بازار اتومبیل‌های تولید شده توسط دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو مطلع شوید.

قیمت خودرو ها در بازار

قیمت خودروها در بازار

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/19
من شده تو پولم بشا..م ، پول به این دلال های بی شرف و ماشین های لگن نمیدم
1397/6/19
علت این گرون فروشی ها بودن خریدار هست ، وقتی کسی انقدر بدبخت و ذلیل باشه که بره چانگان بخره 138 میلیون یا هایما بخره 168 میلیون اوضاع همین میشه از ماست که بر ماست
1397/6/19
پیش فروش ایرانخودرو، وضعیت رو بدتر هم خواهد کرد!
شرایطی که اعلام کرده، نشون میده که ایران خودرو حالا حالا ها (آبان ۹۸ به بعد) تصمیم نداره ماشینی رو به بازار بده. و این یعنی اولا کمی تیراژ تولید و ثانیا ارائه به بازار بعد از افزایش قیمت در کارخانه!
بازار به این پیش فروش مسخره واکنش نشون خواهد داد
1397/6/20
تا زمانی که تحویل فوری نباشد وضعیت همینطوری و شایدم بدتر بشه