موضوعات داغ

خطر آتش سوزی 200 هزار دستگاه تویوتا پریوس؛ وضعیت نامشخص خودروهای موجود در ایران

عکس مطلب اول
پیدایش خودروهای الکتریکی مشکلات ایمنی فراوانی را با خود به همراه آورده است. خودروهای احتراق داخلی خطر تصادف، آتش سوزی و مسمومیت در اثر گاز منوکسید کربن و خطرات دیگر را ایجاد می کنند در حالی که خودروهای الکتریکی احتمال برقی گرفتگی را به این خطرها اضافه می کنند.
عده کمی این موضوع را بهتر از تویوتا می دانند زیرا بیشتر از اکثر خودروسازان خودروهای هایبرید تولید می کند و در حال فراخوان حدود 200 هزار دستگاه پریوس به خاطر این مشکل است.
طبق گفته تویوتا منشا این مشکل تماس یکی از دسته سیم های موتور با کاور موتور است که باعث ایجاد اتصالی می شود و احتمال وقوع آتش سوزی وجود دارد. حدود 192 هزار دستگاه از پریوس های مدل 2016 تا 2018 در امریکا این مشکل را دارند و برای بازدید سیم ها با مالکین آنها تماس برقرار شده است. اگر عایق هسته سیم از بین رفته باشد آن را با یک دسته سیم جدید همراه با روکش محافظ تعویض می کنند. اگر هسته سیم لخت نشده باشد تکنسین ها یک نوار محافظ برای آن نصب می کنند.
با توجه به اینکه بیش از 65 هزار دستگاه پریوس سال گذشته به فروش رسید، حدود 99 هزار دستگاه 2 سال قبل و حدود 114 هزار دستگاه 3 سال قبل به فروش رسید، ظاهرا بخش عمده تویوتا پریوس هایی که در امریکا در حال تردد هستند شامل این فراخوان هستند. تویوتا در مورد اینکه چه تعداد آتش سوزی در اثر این مشکل به وجود آمده است یا اینکه کسی آسیب دیده است یا نه چیزی نگفته است. اما در هر صورت این یک مشکل بالقوه است که مالکین تویوتا پریوس باید آن را رفع کنند.
طبق معمول در بیانیه مربوط به این فراخوان صحبتی از خودروهای صادر شده به خارج از آمریکا به میان نیامده است و مشخص نیست که تویوتا پریوس های موجود در ایران نیز با خطر آتش سوزی مواجه اند یا خیر؟

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس


پیشرانه هایبرید تویوتا پریوس

پیشرانه هایبرید تویوتا پریوس

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد