موضوعات داغ

عرضه 40 هزار خودروی ایران خودرو با قیمت قدیم تکذیب شد

عکس مطلب اول
نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد عرضه خودرو بیان داشت: تولید خودرو در یک روز صورت نمی گیرد، بلکه بر اساس برنامه‌ریزی از چندین ماه قبل تولید می شود. همچنین تامین قطعات مورد نیاز خودروها که ناقصی داشتند مشکل ارزی و کمرگی داشته است. وی گفت: با پیگیری رئیس کمیسیون صنایع و معادن قطعات مورد نیاز از گمرک ترخیص شده تا خودروسازی سایپا ۵۰ هزار دستگاه و ایران خودرو ۲۵ هزار دستگاه را برای کاهش التهاب بازار بتوانند به بازار عرضه کنند.
قاضی پور افزود: اگر از قطعه سازان حمایت شود و نقدینگی آن ها تامین گردد می توان تولید دو خودروسازی کشور را تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو افزایش داد. وی در مورد عدم عرضه خودروسازها بیان داشت: قطعات ناقصی خودرو اساسی نبوده و بهانه کمبود قطعه خودروسازان برای عدم عرضه به بازار را رد نکرد و گفت؛ به عنوان مثال کمبود بعضی قطعه ها شامل شیشه بالابر و یا نبود سنسور ایربگ باعث شده تا خکدروسازان خودرو به بازار عرضه نکنند.
وی در پایان افزود: قطعه سازان داخلی به شرط پرداخت نقدی با قیمت مصوب می توانند قطعه های مورد نیاز را تولید کنند. وی گفت ؛ بانک مرکزی باید تسهیلات با سود کم را به خودروسازان برای خرید قطعه و پرداخت مطالبات قطعه سازان پرداخت کنند. همچنین در چند روز آینده ۲۵ هزار خودروی شرکت ایران خودرو با قیمت قدیم هر چه سریع تر به بازار عرضه خواهد شد.
اما براساس تازه ترین اخبار، تعداد خودروهای پیش فروش شده در حدود 40 هزار دستگاه با شرایط فروش تحویل زمستان سال 98 و با قیمت های روز خواهد بود و بدین ترتیب می توان گفت که صحبت های اقای قاضی پور به شکلی تکذیب شده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/20
به خدا اینا مقصر نیستن،مقصر اون خرهایی هستن که میرن صف میکشن برا خرید ماشینی که هیچیش مشخص نیست اونم تحویل سال بعد،متاسف که با همچنین آدمهایی شدم هموطن،آقا ماشین که دیگه چیزی نیست که اگه دو سه ماه نداشته باشی از گشنگی بمیری،نخر ای خر...
1397/6/20
به امید آنکه تولید آشغالاشون با این قیمتا منهدم بشه
1397/6/21
تولید بیشتر برای کاهش التهاب بازار؟؟؟؟
بازار پژو و رنو قیمتاش رفته بالای 100تومن ......با پیش فروش سمند و پراید و نیسان آبی میخوان التهاب بازار رو کاهش بدن؟؟؟؟
بعدشم تحویل 98
خودرو نامعلوم
دقیقا قیمت قدیم چی رو تکذیب کردن؟؟؟؟
1397/6/21
چرا تعرفه خودرو رو پایین نمیارن،چرا برای تولید خودرو اجازه ساخت کارخانه در ایران رو نمیدن،چون میخوان مردمو چپاول کنن چون فقط خودشون میخوان سود کنند