موضوعات داغ

اولین اطلاعات فنی از مدل های M بی ام و X3 و X4

عکس مطلب اول
در هفته اخیر دگرگونی فراوانی در مدل های سری X بی ام و ایجاد شد و پس از مشخص شدن زمان رونمایی X7 و رونمایی از X2 M35i و X5 xDrive45e، بی ام و باز هم اخبار بیشتری از سری X به اشتراک گذاشته است. این خودروساز باواریایی با بررسی اولیه X3 M و X4 M پیش نمایشی از این دو کراس اوور جذاب ارائه داده است. این دو مدل قرار است در آینده قابل پیش بینی به جمع مدل های سری X بی ام و اضافه شوند. آزمایش رانندگی با نمونه های آزمایش اولیه این خودروها با پوشش استتار که بسیار نزدیک به نسخه تولیدی هستند، هنگام مسابقات DTM آخر هفته در پیست نوربرگ رینگ انجام خواهد شد.
با توجه به اینکه این دو خودرو تنها پیش نمایشی از نسخه های اسپرت X3 و X4 هستند تعجبی ندارد که بی ام و آمادگی لازم برای فاش کردن اطلاعات مخفی درباره اولین مدل هایX3 M و X4 M را ندارد. این دو SUV اسپرت از موتور 6 سیلندر خطی توربوشارژ با طراحی جدید و سیستم 4 چرخ محرک xDrive با تنظیم ویژه بهره مند خواهند شد که نمونه تغییر یافته سیستم مورد استفاده در M5 با سازگاری بیشتر با این دو شاسی بلند است.
موتوری که بی ام و به آن اشاره می کند به احتمال زیاد موتور S58 است که در واقع یک نسخه M از موتور B58 با عملکرد بالا و حجم 3.0 لیتر است که حداقل 450 اسب بخار قدرت تولید می کند گرچه در شایعاتی ذکر شده است که قدرت این موتور در نمونه های مجهز به پکیج کامپتیشن تا 475 اسب بخار افزایش می یابد. اهمیت این پیشرانه جدید فقط به خاطر این نیست که زیر کاپوت X3 M و X4 M نصب می شود بلکه منطق حکم می کند که نسل آینده M3 و M4 نیز از این موتور استفاده خواهند کرد.
جدا از بحث موتور، X3 M و X4 M مشترکا از دیفرانسیل فعال M در محور عقب و بسیاری از دیگر فناوری های M برخوردار خواهند شد. ورودی های هوای بزرگ در قسمت جلو، چهار لوله اگزوز در قسمت پشت خودرو و ارتقای آیرودینامیک جزو فهرست موارد ارتقای این دو خودرو هستند تا طبق گفته رئیس بخش M بی ام و، معیار جدیدی در زمینه قابلیت های دینامیکی در کلاس خودشان تعیین کنند.
ارائه پیش نمایشی از این دو خودرو به صورت همزمان توسط بی ام و احتمالا به این معناست که پس از رونمایی جهانی از X3 M نیازی نیست مدت زیادی برای رونمایی X4 M صبر کنیم. بی ام و در مورد اینکه چه زمانی پوشش استتار این دو مدل برداشته خواهد شد چیزی نمی گوید اما احتمالا قبل از پایان امسال این اتفاق می افتد.

بی ام و X3 M و X4 M

بی ام و X3 M و X4 M


بی ام و X3 M و X4 M

بی ام و X3 M و X4 M


بی ام و X3 M

بی ام و X3 M


بی ام و X4 M

بی ام و X4 M

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد