موضوعات داغ

تولد یک افسانه؛ نگاهی به اولین فرزند مرسدس و AMG

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
در سپتامبر سال 1993 مرسدس بنز از خودروی C36 AMG رونمایی کرد که این اتومبیل اولین محصولی بود که به صورت مشترک با شرکت AMG توسعه یافته و به تولید رسیده است.
این دو برند در سال 1990 تصمیم گرفتند که در ساخت خودروهای تولید انبوه با یکدیگر همکاری کنند و سه سال بعد اولین محصول مشترک آنها به بازار معرفی شد.
این دو شرکت برای شروع مدل C280 را به عنوان پایه ای برای ساخت C36 AMG در نظر گرفتند و سپس تقریبا تمامی بخش های خودرو را تغییر دادند. موتور این خودرو نیز M104 نام دارد و یک موتور 3.2 لیتری شش سیلندر خطی است از موتور E320 اتاق W124 توسعه پیدا کرده است.

 مرسدس بنز C36 AMG

مرسدس بنز C36 AMG

مهندسین AMG قطر سیلندرهای این موتور را از 89.9 میلیمتر به 91 میلیمتر و کورس آن را نیز از 84 میلیمتر به 92.4 میلیمتر افزایش دادند و به این ترتیب حجم موتور خودرو به 3.6 لیتر رسید. در قدم بعدی میل لنگ موتور دیزلی 3.5 لیتری OM605 روی این موتور نصب شد. البته مهندسان بالانس این میل لنگ را نیز تغییر دادند. پیستون ها نیز از نو طراحی شده و میل سوپاپ‌ هوا و تایمینگ سوپاپ نیز تغییر پیدا کرد. در انتها نیز سایز پورت های اگزوز افزایش پیدا کرد.

 مرسدس بنز C36 AMG

مرسدس بنز C36 AMG

در نهایت، قدرت این موتور به 276 اسب بخار و گشتاور آن نیز به 385 نیوتن متر افزایش پیدا کرد. این خودرو با یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک به بازار عرضه شد اما بعدها مرسدس بنز این گیربکس را با یک نمونه‌ی 5 سرعته جایگزین کرد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو 6.7 ثانیه بود که شاید چندان سریع نباشد اما برای آن زمان عددی بسیار عالی محسوب می شد.

 مرسدس بنز C36 AMG

مرسدس بنز C36 AMG

مرسدس از این خودرو بیش از 5200 دستگاه را به فروش رساند و این مدل را باید سرآغاز تولید مدل های AMG دانست. در نهایت در سال 197 این خودرو با مدل V8 جدیدی با کد C43 AMG جایگزین شد. شاید بسیاری مدل V8 را ترجیح دهند اما بسیاری دیگر نیز بر این عقیده اند که مدل شش سیلندر خودروی خاص تری است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد