موضوعات داغ

انواع هیوندای سوناتا را بشناسید

عکس مطلب اول
هنگام خرید هیوندا سوناتا تصمیم‌گیری درباره مدل آن منجر به شک و تردید در انتخاب خریداران می‌شود؛ کدام مدل بهتر است؟ کدام مدل مناسب انتظارات من است؟ کدام مدل امکانات رفاهی بیشتری دارد؟ این‌ها تنها برخی سوالاتی هستند که پیدا کردن جواب سرراست به آن نیازمند ساعت‌ها جست‌وجو در اینترنت است.
شرکت آسان‌موتور قبلا اقدام به واردات سوتناتا YF می‌کرد اما امروزه علاوه بر این شرکت، کرمان‌موتور هم سری دیگری از این خودرو با نام LF به کشور وارد می‌کند. اولین سری سوناتا در ایران هم NF نام داشت.
تفاوت‌های این دو مدل جدیدتر از بدنه شروع می‌شود و به امکانات جانبی خاتمه می‌یابد. سوناتا قدیمی اسپرت‌تر بود اما در سری جدید جلوپنجره کشیده‌تر و نوار نقره‌ای رنگ زیر چراغ‌ها چهره رسمی به آن داده است. تغییرات در طراحی کابین به بزرگ‌تر شدن آن منجر شده است برای همین اتاق آن حالا جای بیشتری دارد.
یکی از امکاناتی که به سوناتای YF اضافه شده سیستم ولکام است. یعنی وقتی راننده به خودرو می‌رسد آینه‌ها باز شده و چراغی که زیر دستگیره‌ها قرار دارد روشن می‌شود. سیستم جدیدی دیگری ( به نام BSD) به نمایش نقاط کور خودرو کمک می‌کند. یک ترمز دستی برقی به آن اضافه شده و صندوق عقب هم دیگر بدون دخالت دست باز می‌شود.
امکاتاتی که به مدل LF اضافه شده بیشتر از این حرف‌هاست؛ بلندگوهای آن قدرت بیشتری پیدا کرده و به کمک سیستم درایومود میزان مصرف بنزین کاهش یافته است.
موج خرید هیوندا سوناتا YF در سال 2009 تا 2014 ادامه داشت و نسل هفتم آن سال 2014 معرفی شد. برای تشخیص سری YF باید این را بدانید که: روی جلوپنجره کروم سه خط افقی ضخیمی قرار دارد. یک نوار کرومی از پایین پنجره‌های جانبی آغاز شده، از کنار در کاپوت می‌گذرد و به چراغ‌های جلو ختم می‌شود. بالای پلاک در نمای عقب هم نوار کرومی وجود دارد. البته بازنگری در سال 2012 چهره همین سری را تغییر داد و همراه با باریک کردن چراغ روی آینه بغل، رینگ آن را عوض کرد. تغییر چراغ‌های LED عقب و اضافه کردن چراغ مه‌شکن جدید و چراغ LED مخصوص روز هم بخشی دیگر از این تغییرات در نسخه فیس‌لیفت مدل YF بود . با خرید هیوندا سوناتا سال 2012 یک LCD مخصوص سیستم تهویه هوا هم به خودرو اضافه شده که در نسخه‌های قدیمی وچود ندارد.
با وجود این تغییرات بازار کره واکنش مثبتی به این سری جدید نشان نداد. برای همین با کمی بزرگ‌نمایی می‌توان گفت سری LF برای کسب رضایت کره‌ای‌ها به بازار آمد تا سوناتا را بار دیگر به هم‌وطنان خود بازگرداند.
اگر بین خرید هیوندا سوناتا NF که اولین سری سوناتا در ایران بوده و دیگر مدل‌ها تردید دارید باید بدانید که NF اتاق کلاسیک و ساده‌ای دارد. از چراغ LED روز و چراغ روی آینه‌های جانبی بهره نبرده و برخلاف دو مدل بعدی سیستم بدون کلید ندارد.
برخلاف آن فضای داخلی YF کمی پیچیده‌تر است. صفحه نمایشگر بزرگ‌تر شده و وجهه زیباتری به خودرو داده. این سوناتا تهویه هوا هم دارد. همچنین مدل قبلی فقط از یک سانروف برخوردار بود اما مدل YF سقف پانوراما دارد. یعنی به دو سانروف مجهز شده که اصطلاحا دیدی 360 درجه می‌دهد. ترمز پارک در YF از دستی به پایی تغییر پیدا کرده ولی مانند مدل بعدی برقی نشده است. همچنین تعداد کیسه هوای آن به شش کیسه ارتقا یافته است.
یکی از تغییراتی که در مدل LF اعمال شده انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی است که در کنار دنده قرار دارد و به سه صورت اقتصادی، معمولی و اسپرت قابل تنظیم است. همچنین فقط مدل LF از سنسور پارک جلو برخوردار شده. چراغ‌های جلو آن نیز برخلاف دو مدل دیگر زنونی بوده. یکی از ویژگی‌های برتر این مدل سوناتا این است که در نمایش نقاط کور امکان جدیدی فراهم کرده که در دو مدل قبلی موجود نیست. گرمکن و سردکن صندلی هم فقط در این مدل آخر تعبیه شده است. در سوناتا LF امکان جواب دادن تلفن به فرمان اضافه شده و همچنین خروجی اگزوز آن به دو خروجی کرومی ارتقا یافته است.

منبع : ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد