موضوعات داغ

حداقل بودجه لازم برای ثبت نام در طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
این روزها خبر پیش فروش ایران خودرو در صدر اخبار داخلی صنعت خودروسازی قرار دارد و انتظار می رود که به واسطه این پیش فروش روند صعودی قیمت خودروها متوقف شده و چه بسا قیمت خودروها نزولی شود. اتفاقی که همین امروز در مورد خودروهایی مثل پراید رخ داد. در طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو که از هفته آینده آغاز خواهد شد متقاضیان برای خرید حداقل به ۱۶ میلیون تومان پول معادل ۵۰ درصد قیمت پژو ۴۰۵ نیاز دارند.
به نقل از ایلنا، ایران خودرو و سایپا بنا به دستور وزارت صنعت موظف شده اند که در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت خودرو ها طرح های پیش فروش متنوعی را ارائه دهند. امید می رود که این طرح ها کمی از التهاب بازار خودرو بکاهند.
البته منطقی که دو خودروساز بزرگ کشور برای آرام کردن بیشتر بازار محصولات به روز خانواده خود مثل خودروهای سراتو، ساندرو ،چانگان و برلیانس (از سایپا) و 207، هایما و سوزوکی ویتارا و دانگ فنگ (از ایران خودرو) را پیش فروش کنند اما چه در در طرح پیش فروش 48 هزار خودرویی سایپا و چه در طرح پیش فروش آتی ایران خودرو خبری از خودروهای مدرن تر و به روز تر این کمپانی ها نیست. جالب بدانید خودروهای مذکور بیشترین افزایش قیمت را در بین خانواده خود تجربه کرده اند.
البته اقدام ایران خودرو برای جلوگیری از ثبت نام افرادی که فاقد گواهینامه اند و یا در طرح پیش فروش سایپا ثبت نام کرده اند قابل تقدیر بوده و می تواند اندکی از حضور دلالان در بازار خودرو جلوگیری کند.
از طرف دیگر موعد تحویل تقریبا 1 ساله تعدادی از خودرو و قطعی نبودن قیمت آن ها و محاسبه قیمت بر اساس زمان تحویل نیز در این راستا کمک کننده خواهد بود.
انتظار می رود با این شرایط هرچه بهتر نسبت به گذشته با دلالان مبارزه شده و خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا به دست خریداران واقعی برسد.
پژو 206 تیپ2 و 206 تیپ 5، پژو405جی ال ایکس ،سمند ال ایکس، سورن ای ال ایکس، رانا ،دنا و وانت آریسان در لیست مربوط به پیش فروش مهرماه ایران خودرو قرار دارند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/2
آره خیلی کنترل میکنن پول مردم رو میگیرن بعد کلی مچل کردن عینه مدیران خودرو آشغال ساز 50 درصد میکشن رو قیمت ماشیناشون ، وقتی قیمت قطعی نباشه کلا سر کاریه بماند که احتمالا باز سایت از دسترس خارج خواهد شد خخخ
1397/7/2
دنا پلاس کو پس؟ بعد اینهمه مدت و بگیر و ببند و جنگ و صحبت و دعوا اخرشم ماشینای ۲۵ سال قبل پیش فروش میکنن! هه واقعا که...تازه من میدونم تحویلهاشون زودتر از ۵ ماه دیگه نیست
1397/7/3
تازه اگه قرعه کشی نکنن و نگن بعد از۵ماه بیازد دنبال پولتون
1397/7/3
وقتی رسیدگی نباشه همینه خودرو انتخاب کردم تو پرداخت الکترونیکش انقدر الافم کردن تا بعدش گفتم ظرفیت تکمیل است واقن همه باهم دست دارن دزدای عوضی هیچ کسم تو مملکت نیست کنترل کنه نحوه فروشو تحویلو ایناهم هرکاری بخان میکنن خانه ازپای بست ویران است
1397/7/4
از طرف دیگر موعد تحویل تقریبا 1 ساله تعدادی از خودرو و قطعی نبودن قیمت آن ها و محاسبه قیمت بر اساس زمان تحویل نیز در این راستا کمک کننده خواهد بود.؟!!!
به چی کمک میکنه؟! سودجویی بیشتر نماینده های دلال در بازار آزاد؟
تنها راه اینه که بذارند واردات خودرو انجام بشه حتی با ارز آزاد.
ملت وقتی دیگه این ماشینای بی کیفیت را نخرند ایرانخودرو هم متوجه میشه که نباید سر مردم کلاه بذاره.