موضوعات داغ

شاهکار خودروسازان؛ مردود شدن 55 درصد خودروها نو در آزمون «معاینه فنی»

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیح داد که عملکرد وزارت نفت در توزیع گازوئیل یورو 4 با توجه به شرایط فعلی کشور بسیار مفید می باشد.
به نقل از ایسنا، در جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا محسن پور سید آقایی ضمن دفاع از وزارت نفت عنوان کرد که اگر بخواهیم واقع بینانه برخورد کنیم باید اعتراف کرد که در حال حاضر و با توجه به اوضاع فعلی کشور عمل به بسیاری از برنامه های زمانبندی شده عملا غیرممکن است. با این حال وزارت نفت به وعده خود در خصوص توزیع گازوئیل یورو 4 عمل کرده و همین موضوع خود جای تقدیر فراوان دارد.
وی تاکید کرد که رویکردها وزارت نفت در خصوص اهمیت و ضرورت توزیع نفت و گاز استاندارد نشان دهنده جهت گیری صحیح این وزارت خانه می باشد. وزارت نفت پذیرفته که جدا از منافع سازمانی حتی در صورت تحمیل هزینه‌های بیشتر توزیع نفت گاز استاندارد را انجام دهد و منافع سلامتی مردم را در اولویت قرار دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مجموع اقدامات وزارت خانه مذکور را مثبت تلقی کرده و توضیح داد که در صورتی که روند فعلی خوب شدن وضعیت سوخت ادامه پیدا کند امید می رود که در آینده در حوزه سوخت های فسیلی در کشور به پیشرفت های خوبی برسیم.
پور سید آقایی عملکرد وزارت نفت و وزارت صنعت را با یکدیگر مقایسه کرده و تصریح کرد: عمل به استانداردهای فراوانی در صنعت به خصوص صنعت خودروسازی اجباری شده اما واقعیت این است که بنا به دلایل متعدد و متنوع در این صنعت پیشرفت چندانی حاصل نشده است. گواه این ادعا وضعیت معاینه فنی خودروها می باشد. اجرایی شدن معاینه فنی برتر به صورت داوطلبانه در تهران می تواند مثال خوبی در این زمینه باشد. در این نوع خاص از معاینه فنی خودروهایی با عمر کمتر از چهار سال به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و در صورت قبول شدن در تست های این مراکز برگه معاینه فنی برتر را دریافت می کردند.
به عنوان نمونه یکی از تست های انجام شده در معاینه فنی برتر مربوط به اندازه گیری و سنجش گازهای خروجی خودروهای در دور ۲۵۰۰ موتور آن ها می باشد.
وی اظهار کرد: بسیاری از مالکان خودروهایی که عمری کمتر از 4 سال دارند به طور داوطلبانه برای شرکت در این طرح اقدام کردند. اما نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که از حدود ۸۰ هزار مراجعه خودروهای نو زیر چهار سال، نزدیک به ۵۵ درصد آنها رد شدند و موفق به دریافت برگه معاینه فنی برتر نشدند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیح داد: که همین آمار شرایط خودروهای داخلی کشور را به خوبی نشان می دهد. وزارت نفت به وضوح و با قاطعیت عملکرد بهتری نسبت به وزارت صنعت از خود نشان داده است. درخواست من آن است که وزارت نفت مسیری را که طی کرده با قدرت ادامه دهد.
پور سید آقایی ضمنا از وزارت نفت خاست که گازوئیل یورو ۵ که در یکی از پالایشگاه‌های کشور تولید می شود در اختیار اتوبوسرانی شهر تهران قرار دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در موضوع تغییر ساعات کاری ادارات نیز توضیحاتی ارائه داده و عنوان کرد: بحث شناور سازی ساعات ادارات یک ایده کاملا مثبت و کاربردی است. این ایده سال گذشته در مهرماه نیز اجرا شد و شروع ساعت اداری از 9 به جای 8 حجم ترافیک پایتخت را به میزان قابل توجهی کاهش داد. امسال نیز ما به دنبال تغییر ساعات شروع کار بودیم که دولت نهایتا دولت پیشنهاد این طرح را همچون سال گذشته پذیرفته و آن را ابلاغ کرد. البته از معایب طرح مذکور می توان به بلاتکلیفی ارباب رجوع و بی‌ نظمی در ساعات حضور کارکنان اشاره کرد که برای حل آن پیشنهاد من این است که شروع ساعت کاری در تهران ۷ تا ۹ شناور باشد اما بین کارکنان و مدیران مافوق در این زمینه هماهنگی ایجاد شود که خللی در کار صورت نگیرد و نظم ادارات بر هم نریزد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/7
ماشاالله به عملکرد وزارت صنعت! مشاالله به مافیای خودرو که زور هیچ کسی در مملکت بهش نمی رسه!
1397/7/7
شناوربودن یعنی یکی کم کار و یکی پرکار مگرمیتوان کارمند ادارات رامجاب کردیکی ساعت ۷ بیاید یکی ۸ ویکی ۹ مشخص است که آنکه ساعت ۷ آمده ساعت ۲ هم میرود وآنکه ساعت ۹ آمده ۴ بایدبرود وبیشترین حجم ساعت کارادارات از۸ تا۱۲ است پس آنکه ۷ آمده بیشتر کارمیکند وآنکه ۹ می آید کمتر کارخواهدکرد درحالی که هرکدام پست هایشان هم متفاوت است ویکنفر که ساعت ۸ آمده وکارش تاهشت وپانزده دقیقه به اتمام رسیده مثلا نامه ای داشته دستوری که توسط یک کارمند تایپ وکارمندی باید نامه راامضا کند ۹ می آید پس ارباب رجوع باید سه ربع ساعت تایکساعت بیشتر معطل شود تا نامه اش به امضا برسد واین اتلاف وقت وشلوغی ارباب رجوع درآن اداره رادرپی خواهد داشت واین طرح غیرممکن بنظر میرسد هرکاری در قبل از ۴۰ سال پیش انحام میشد باید همانگونه انجام شود که به مشکل ترافیک برنخوریم البته کثرت ساکنین شهری مانند تهران با۴۰ سال قبل خیلی تفاوت دارد ولی مقصراصلی این اوضاع دولتهایی بوده اند وهستند که توجه به زیرساخت های عمومی نداشته یامردم مراقب جمعیت نبوده اند بهرحال این پیشنهاد شناوربودن ساعت کارغیرممکن میباشد ودرحق خیلی ها اجحاف خواهدشد
1397/7/8
خیلی عجیبه!!
باید 100%شون مردود میشدن