موضوعات داغ

ناراحتی ترامپ از فروش مایوس کننده خودروهای امریکایی در ژاپن

عکس مطلب اول
دونالد ترامپ دوست دارد خودروهای امریکایی فروش بیشتری در ژاپن داشته باشند اما برای بهبود اوضاع فعلی کار زیادی از دستش بر نمی آید.
بر اساس گزارش بلومبرگ با وجودی که ژاپن تعرفه ای بر واردات خودرو اعمال نمی کند، از کل 3.2 میلیون دستگاه خودرو که امسال در ژاپن به فروش رسید فقط 0.3 درصد آن را خودروهای امریکایی تشکیل می دادند.
برخلاف خودروهای امریکایی، خودروهای ژاپنی از نظر فروش عملکرد بسیار بهتری در بازار امریکا دارند و با وجود اینکه امریکا 2.5 درصد تعرفه بر واردات خودرو و 25 درصد تعرفه بر واردات وانت اعمال می کند، 40 درصد از سهم بازار فروش خودرو در امریکا مربوط به خودروهای ژاپنی است.
مسلما وقتی بحث خودرو مطرح می شود عدم تعادل تجاری بزرگی بین امریکا و ژاپن وجود دارد، اما این مشکل با اعمال تعرفه حل نمی شود. حقیقت تلخ این است که خریداران ژاپنی هیچ علاقه ای به خودروهای امریکایی ندارند.
از نظر مصرف کنندگان ژاپنی، در بازار ژاپن که تحت سلطه خودروهای شهری کوچک و دیگر خودروهای کم مصرفی است که در ژاپن تولید می شوند، خودروهای امریکایی بیش از حد بزرگ و پر مصرف هستند. خودروهای وارداتی فقط حدود 7 درصد از کل فروش خودروهای سواری در ژاپن را تشکیل می دهند و خودروسازان آلمانی هستند که بیشترین سهم را می برند زیرا 5 واردکننده بزرگ خودرو به ژاپن مربوط به کشور آلمان هستند.
به عنوان مثال، در 8 ماه اول امسال مرسدس بنز و بی ام و مجموعا بیش از 70 هزار دستگاه خودرو در ژاپن به فروش رساندند. جیپ که پرفروش ترین برند امریکایی در ژاپن است در طی همین مدت فقط 7 هزار دستگاه خودرو به فروش رساند. با این حال، فروش جیپ از کل فروش ترکیبی دیگر برندهای امریکایی بیشتر بود.
واقعیتی است که به نظر می رسد دونالد ترامپ (خواسته یا ناخواسته) آن را نادیده می گیرد زیرا برای دسترسی بیشتر ژاپنی ها به خودروهای امریکایی تلاش می کند. او چند روز پیش تفاهم نامه ای با شینزو آبی نخست وزیر ژاپن برای شروع مذاکرات تجاری بین این دو کشور را اعلام کرد. ترامپ قبلا تهدید کرده بود که 25 درصد تعرفه بر واردات خودروهای ژاپنی اعمال می کند تا از این طریق خودروسازان را تشویق کند تا به جای ارسال خودرو از ژاپن، تولید خودرو در امریکا را افزایش دهند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/7
۲ سال دیگه باید این احمق و احمقای داخلی رو تحمل کنیم.
1397/7/7
مثل ما بیچاره نیستن خودشون بهترین رو تولید میکنن
1397/7/7
مقاله کلا اشتباهه. تعرفه واردات خودرو به ژاپن 10 درصد میباشد که همین ماشین ژاپنی وقتی وارد آمریکا میشه تعرفه 2/5 درصدی ازش میگیرن. ناراحتی ترامپ هم برا همینه
1397/7/7
دوست عزیز این مقاله بر اساس لینک زیر ترجمه شده که یک سایت معتبر خودرویی هست:
https://www.carscoops.com/2018/09/trump-wants-u-s-cars-sold-japan-buyers-shunning/