موضوعات داغ

نگاهی به بازار سیاه خرید و فروش کد ملی برای ثبت‌نام در ایران‌خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
ایران خودرو طرح پیش فروشی را آغاز کرده که در طی آن تلاش شده است از حضور دلالان جلوگیری شود تا خودروهای پیش فروش شده بدست خریداران واقعی برسد.
روزنامه خراسان در این خصوص گزارشی تهیه کرده که بر مبنای آن یک بازار خرید و فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو به وجود آمده است.
ایران خودرو با برقراری شرایطی از قبیل جلوگیری از ثبت نام خریداران محصولات سایپا در پیش فروش اخیر این شرکت و اختصاص روزهای ثبت نامی خاص برای کدهای ملی با ارقام سمت راست متفاوت و ثبت نام هر کد ملی تنها برای هر خودرو و ... تلاش کرد تا از حضور دلالان جلوگیری کند.
با این حال، از ظواهر امر پیداست که این اقدامات، نتوانسته دلالان را از خرید خودروهای این شرکت در پیش فروش اخیر که تفاوت قیمت آن‌ها با بازار، گاهی به بالای ۱۰ میلیون تومان می‌رسد منصرف کند. گواه این ادعا نیز به راه افتادن یک بازار سیاه بر سر فروش کد ملی برای ثبت نام در طرح پیش فروش این شرکت در فضای مجازی است.
فروش کد ملی برای ثبت‌نام ایران‌خودرو<br />

فروش کد ملی برای ثبت‌نام ایران‌خودرو

به عنوان مثال در یکی از آدرس‌های فضای مجازی، کد ۷ شماره ملی با قیمتی در حدود ۲.۵ میلیون تومان آگهی شده بود. برای برخی کدهای دیگر نیز به همین منوال، ارقامی در حدود یک تا دو میلیون تومان درج شده بود.
نکته ای که در این میان حائز اهمیت است این است که مشخص نیست گردانندگان این صفحات مجازی تا چه میزان در جریان این اتفاقات بوده و چه اقدامات پیش گیرانه ای را برای جلوگیری از شکل گیری چنین بازارهایی در پیش خواهند گرفت. از طرف دیگر خریداران و فروشندگان این کدهای ملی نیز باید دقت کنند که چه عواقب قانونی دامن گیر آن ها خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/10
آخه میخام بدونم چه عواقبی داره مردم دارن از بی پولی کلیه میفروشن
اگه راست میگین برین جلو ایرانخودرو وسایپا رو بگیرین که خون مردم رو سر میکشن
1397/7/10
دست مریزاد واقعا !!! یه بازار دلالی جدید توسط ایران خودرو ایجاد شد !!!!! من نمیدونم مملکت صاحاب نداره که این شرکت بدون کسب اجازه از مقامات مسئول و مشورت با افراد متخصص و در نظر گرفتن عواقب کار اقدام به چنین کاری می کنه !!!؟؟؟ همینطوری واسه خودشون تصمیم میگیرند و دو دقیقه بعد هم اجراش می کنند !!!!؟؟؟؟؟
رسما جنگله دیگه !!!!!!!!!