موضوعات داغ

14300 خودروی دپو شده در گمرک و تاوانی که مردم باید بپردازند

عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه چهارده هزارو 300 خودرو در گمرک دپو شده است اظهار داشت: وزارت صنعت و معدن و سازمان توسعه تجارت هیچ تصمیمی برای حل مشکل خودرهای دپو شده در گمرک نمی‌گیرند و حتی مشکلات بیشتری نیز برای حل نشدن این موضوع می‌گیرند. برداشت رفتارهای مسئولان این است که روند به وجود آمده تاوان کشف فساد در بدنه سازمان توسعه تجارت است و این مشکل نیز به دلایل موهوم پیگیری نشده و این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که مبلغ خودروهای وارداتی پرداخت شده و تعهدات واردکنندگان نسبت به مردم است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، وی ادامه داد: ورود این خودروها به بازار باعث کاهش و تعدیل قیمت خودرهای وارداتی می‌شود و در حال حاضر تصمیمی برای حل این مشکل گرفته نشده و این کار بی مهری در حق واردکنندگان است زیرا به سوءجریان در سازمان توسعه تجارت دامن زده است. وی با اشاره به دستور ریاست جمهوری مبنی بر ترخیص این خودروها بیان داشت: متاسفانه بعد از دستور ریاست جمهوری هیچ تلاشی بر رفع این مشکل گرفته نشد و سرمایه مردم و واردکنندگان هیچ اهمیتی ندارد زیر با شفاف سازی که صورت گرفته آبروی دستگاهای مرتبط و وزارت صنعت و معدن رفته است و برای همین تلاشی برای رفع مشکلات صورت نمی‌گیرد.
وی در ادامه افزود: با این حال منتظر منقضی شدن ثبت سفارش ها و استانداردها هستند که در این شرایط رنگ و تودوزی آن ها در حال از بین رفتن و لاستیک خودروها نیز در حال پوسیدن است. به گفته نهادهای مرتبط آن ها در حال بررسی مکانیزمی برای حل این مشکل هستند و این در حالی است که حل این موضوع بسیار راحت است و رفتارها نشان می‌دهد انگیزه ای برا حل این موضع وجود ندارد و واردکنندگان تاوان شفاف سازی های اخیر را می‌پردازند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/12
از اتوبان تهران-ساوه-سلفچگان تشریف ببرید، آخر اتوبان سلفچگان یک پارکینگ بسیار بزرگ پر از ماشین های خارجی از برند های مختلف هست که توی یک منطقه حفاظت شده و زیر آفتاب دپو شده اند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است ! مطمعن ام توی همه شهر ها از این پارکینگ ها هست. حساب کنید اگه همه این ماشین ها توی این شرایط وخیم وارد بازار شده بود قطعا این شرایط به وجود نمی اومد ! خودروهای دپو شده توی گمرک فقط یک قسمت از ماجرا است !!!
این مشخص می کنه یک فساد سازمان دهی شده داره این شرایط رو کنترل می کنه و یک عده انگشت شماری دارن از این راه سود کلان می بنرد و رفاه و آسایش مردم هم پشیزی براشون اهمیتی نداره !
خدا لعنتشون کنه !!!
1397/7/13
خود دولت ميگه پتروشيمي ها و دركل صادراتي ها در چند ماه گذشته 20 الي 30 ميليارد صادرات داشتند ولي 5 ميليارد دلار به بازار ثانويه ريختند؛ اين نشون ميده كه الباقي شو چون براشون نمي صرفه(البته خيلي پرو هستند ارث پدر شون كه نيست مال مردم ايرانه) زير قيمت دلار آزاد بدن خودرو وارد كردن تا به قيمت روز بندازند .
1397/7/12
مطمئنا تاوان مالی ومعیوب شدن این خودروها را هیچکس جز ثبت نام کنندگان این خودروها خواهند داد چون اگر بخواهند انصراف بدهند بسیار متضرر خواهند شد واگر انصراف ندهند هم مابه التفاوت راباید پرداخت کنند وخودرویی معیوب تحویلشان خواهد شد البته لاستیک آنها رامیتوان تعویض نمود وضرر مالی حدودا ۵ میلیونی خواهند داشت ولی رنگ سوخته یا احیانا داشبورد بی کیفیت وچراغهای جلو وعقب زردشده ورنگ پریده وصندلی هایی که بیشتر قسمت های کناری آن کیفیت خودراازدست داده اند راکه نمیتوان تعویض نمود البته اگر قصد فروش آنراهم داشته باشند حتما ضرر زیادیربه آنان تحمیل میگردد واین عیبها مربوط به اکثر مدلهای ۲۰۱۸ شرکتی ووارداتی میباشد براستی چه اشخاصی مقصر اصلی ومتضرر کردن این خریدارانی که درسال ۹۶ وجه واریزکرده اند چه کسانی هستند وآیا ازلحاظ شرعی میتوانند پاسخگوی این همه ضرر برای مردم باشند؟!!!!
1397/7/13
لطفا دغدغه طبقه مرفه جامعه که توان خرید این ماشینا رو دارن رو به تمام مردم نسبت ندید.
به نظرم این همه مانور که روی واردات و تخلفات ارزی و ثبت سفارشی دادن، با وجود اینکه نادرسته، بیشتر شوی تبلیغاتی و منحرف کردن ذهن مردم بوده که یادمون بره توی چه وضعیتی قرارداریم.

شما غصه آقازاده ها رو نخورید. چون اونا غصه ما رو نمیخورن.
1397/7/14
درپاسخ به آقانوید ج بایدعرض کنم مطمئن باشید این همه ماشین امکان داره تعدادیش مال قشر مرفه جامعه باشه که پیش خرید کردن ولی یک چیزی رامطمئنم که این ماشین ها مال آقازاده ها نیست چون اگه مال اونها بود ترخیص میشد وحتما تعدادی ۲۰۱۸ هم باپلاک ملی توی بعضی سهرها به چشم میخوره ولی مگر مردم مرفه جزئی ازملت مانیستند که باید ضررکنند بصرف اینکه شخصی پولدارباشه نمیشه اون آدم راازجامعه طرد کرد همه که باپول دزدی ثروتمند نشدن اونوقت اگه مال آقازاده هابود چطور اینهمه هیئت دولت ووزیرصنعت لفتش میدن برای خروج ازگمرک ومطمئن عستم اگه چند موردش هم مال آقازاده ها بود پولش هم موجود بود که این مابه التفاوت گمرکی راهم بدن ترخیصش کنن تابازار داغه یاسوارشن یانجومی به پول تبدیلش کنن
1397/7/14
عزیز من قیمت خودروهای لوکس روی قیمت خودروهای تولید داخل تاثیر میزاره (البته این کاملا اشتباهه. هیچ جای دنیا اینجوری نیست!) لذا نمیشه ازش حرف نزد چون اگه قرار باشه بی خیال اون بازار بشن و فقط روی قیمت داخلی ها تمرکز کنند، اونوقت وارداتی ها و قیمت های هر کی هر کی بازار داخلی ها رو هم تحت تاثیر قرار میده که البته داده !
اون آقا زاده ها هم مطمعن باش اصلا ایران نیستند که دلشون به حال من و تو بسوزه یا نه ! اونا با پول فروش نفت دارن در اقصا نقاط جهان عشق و حال می کنند و سهمی هم که من و تو میرسه 45 هزار و 500 تومن به بزای هر نفره !!!