موضوعات داغ

مرگ شیرهای گازوییلی؛ خداحافظی پژو با موتورهای دیزل

عکس مطلب اول
پژو همچنان به سرمایه گذاری قابل توجه خود برای توسعه موتورهای بنزینی و الکتریکی ادامه خواهد داد ولی در حال حاضر تکلیف موتورهای دیزل مشخص نیست.
طبق گزارشات، این خودروساز فرانسوی در حال متوقف کردن توسعه موتورهای دیزلی جدید است. طبق گفته نشریه اتوکار که در نمایشگاه خودروی پاریس با مدیر محصول گروه خودروسازی پژو سیتروئن گفتگو کرده است، این تصمیم پژو یک تصمیم موقتی است.
مدیر محصول پژو سیتروئن آینده موتورهای دیزل را مبهم توصیف کرد و در ادامه گفت:
« باید ببینیم که آیا در آینده موتورهای دیزل از بازار حذف می شوند یا اینکه امید به بهبود این موتورها از بین می رود. »
او این چنین توضیح داد:
« ما تصمیم گرفتیم تکامل بیشتر فناوری دیزل را متوقف کنیم زیرا قصد داریم ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. »
در حال حاضر سهم موتورهای دیزل در بازار حدود 36 درصد است که نسبت به آغاز سال 2017 که حدود 50 درصد بود کاهش داشته است. رسوایی تقلب فولکس واگن در آلایندگی و مالیات افزایش یافته احتمالی تا حد زیادی متهمین اصلی این کاهش سهم محسوب می شوند. ممنوعیت تردد خودروهای دیزل در بعضی شهرها نیز عامل مهم دیگری است که باعث می شود خریداران خودروهای نو از مدل های دیزلی اجتناب کنند.
مدیر محصول پژو سیتروئن گفت:
« ما تصمیم گرفتیم که اگر در سال 2022 یا 2023 سهم خودروهای دیزلی در بازار مثلا 5 درصد بود، موتورهای دیزل را ترک کنیم ولی اگر سهم آنها در بازار 30 درصد بود بحث کاملا متفاوتی مطرح می شود. من فکر می کنم هیچکس نمی تواند آینده بازار را پیش بینی کند. اما چیزی که واضح است این است که گرایش به موتورهای دیزل رو به کاهش است. »
پژو جزو آخرین خودروسازانی است که با جدیت مسئله کنار گذاشتن کامل موتورهای دیزل را بررسی کرده اند. خودروسازان دیگر مانند پورشه هم اکنون این کار را انجام داده اند و تمرکز خود را صرفا وقف پیشرانه های بنزینی و الکتریکی خواهند کرد.

پژو 508 SW استیشن مدل 2019

پژو 508 SW استیشن مدل 2019


پژو 508 SW استیشن مدل 2019

پژو 508 SW استیشن مدل 2019

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/16
طراحی بیرونی عالیه. کاش تصاویری از داخلش هم میگذاشتید.