موضوعات داغ

برای خرید لیفان دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

عکس مطلب اول
خودروهای چینی شهرت خوبی در ایران ندارند. اغلب آنها به مونتاژ بی‌کیفیت و جنس نامرغوب قطعات شهره هستند و برای همین هنگام ورود به ایران افراد کمتری حاضرند ریسک خرید آن را بکنند. خرید خودرو دست دوم با کارکرد پایین راه حل مناسبی برای این مشکل به نظر می‌رسد.
لیفان یک شرکت خودروسازی جدید است که در خود چین هم به تازگی شناخته شده است. محصولات آن هنگام ساخت و ورود به ایران ابتدا در مرحله آزمون و خطا قرار دارند. برای مثال خودرو لیفان 620 زمانی که به ایران وارد شد مشکلات محدودی داشت که خریداران را سرگردان کرد. با این حال در سری‌های بعدی این مشکل رفع و رجوع شد. برای همین خرید لیفان دست دوم می‌تواند گزینه بهتری برای سوار شدن بر یک خودرو لوکس ارزان‌قیمت مانند لیفان باشد.
با این کار شما می‌توانید از فروشنده فرصت آزمون بگیرید و چرخی با خودرو بزنید. امکانی که در خرید خودرو صفر وجود ندارد. خرید خودرو صفر مانند خرید هندوانه در بسته به شانس بستگی دارد. چرا بسیاری از مشکلات راننده‌ها هنگام مونتاژ خودرو در ایران رخ می‌دهد و برای همین برخی از مشکلات بین همه آنها مشترک نیستند. اگر خودرو مطلوب شما یک لیفان 620 باشد باید دستگاه ضبط آن را بررسی کنید. برخی از دستگاه‌ها مشکلاتی در سیستم صوتی دارند که باید سعی کنید از آنها دوری کنید. برای برخی از افرادی که لیفان 620 داشته‌اند صفحه کلاج مشکلاتی همراه بوده که باید هنگام سوار شدن آن را سفت بودن آن را هنگام رانندگی بررسی کنید. لیفان 620 کولر ضعیفی دارد و اگر متوجه این موضوع شدید باید بدانید مشکلی بوده که همه خودروها با آن مواجه بوده‌اند.
چینی‌ها هر روز به فکر بهبود خودروهای خود هستند و تا با برنامه مشخصی بتوانند تا چند سال آینده در شرق آسیا درخشان‌تر ظاهر شوند. برای لیفان خودرو 820 این خاصیت را دارد. خودرویی که شباهت زیادی به سوناتا دارد. با این تفاوت که لیفان 820 سال 95 را می‌توانید با قیمت 130 میلیون تومان بخرید اما برای سوناتا باید بیشتر از 330 میلیون تومان بودجه داشته باشید.
برای خرید لیفان دست دوم از مدل 60 نیز بهتر است به گیربکس آن توجه کنید. باید از صدای آن بفهمید که مشکل دارد یا نه و در صورت امکان آن را به تعمیرکار نشان دهید. همچنین برخی از خودروهای ایکس 50 اتوماتیک هنگام تعویض دنده مشکلاتی دارند که باید قبل از خرید به آن توجه کنید. نکته مثبت خرید ایکس 50 و 60 لیفان این است که به خاطر شاسی‌بلند بودن و همچنین قیمت ارزان آن مشتریانی در بازار دارند و برای فروش آن به دردسر زیادی نمی‌افتید.
نکات دیگری هم برای خرید لیفان دست دوم وجود دارد که البته لحاظ کردن آن برای همه خودروها لازم است؛ برای مثال بدنه آن را چک کنید تا زدگی یا خوردگی نداشته باشد. میزان صدایی که از موتور به اتاق می‌رسد نیز نشانه دیگری از سلامت موتور و عایق‌بندی اتاق است. همچنین سالم بودن داشبورد، دکمه‌های کنترلی و قطعات پلاستیکی هم از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که برای دریافت قطعه جایگزین باید مدت زیادی را منتظر واردات آن از چین بمانید. به رنگ خودرو هم خوب دقت کنید که به راحتی برداشته نشود. برخی از رانندگان سری اول لیفان از این مشکل خودرو شکایت داشتند که در تولیدات بعدی جبران شد. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد