موضوعات داغ

پذیرش شکست در سکوت؛ توقف بی سر و صدای تولید جگوار XJR575

عکس مطلب اول
قویترین مدل جگوار XJ از این به بعد دیگر در اروپا به فروش نمی رسد. جگوار بی سر و صدا تولید مدل پرقدرت XJR575 که پرچم دار مدل های سری XJ است را حدود 1 سال پس از معرفی آن متوقف کرده است.
این سدان لوکس که از موتور V8 نیرو می گیرد جزو آخرین خودروها از زنجیره طولانی خودروهایی است که قربانی قوانین سرسخت جدید برای سنجش آلایندگی طبق استاندارد WLTP شدند. با یک جستجوی اجمالی در وب سایت های مربوط به فروش جگوار در انگلستان و آلمان مشخص می شود که جگوار XJ اکنون فقط با موتور 3.0 لیتری V6 توربودیزل با قدرت 300 اسب بخار به فروش می رسد.
جگوار XJR575 یک مدل خاص است که آمار فروش آن در اروپا پایین است و طبق ادعای نشریه اتو اکسپرس برای جگوار توجیه اقتصادی ندارد که این مدل را با قوانین آلایندگی جدید مطابقت دهد. جالب است که برای اولین بار در تاریخ 50 ساله تولید جگوار XJ، اکنون این خودرو فقط با موتور دیزل به فروش می رسد.
احتمالا وضعیت این خودروی پرچم دار جگوار حدودا تا 2 سال بعد به همین شکل باقی خواهد ماند تا اینکه نسل نهم جگوار XJ با پیشرانه تمام الکتریکی از راه برسد. توقف تولید XJR575 یک تراژدی غم انگیز دیگر برای این سدان پرچم دار جگوار را رقم می زند زیرا به معنای حذف نام شناخته شده XJR است که در سال 1994 معرفی شد.
جگوار همراه با توقف تولید XJR575 و موتور 5.0 لیتری V8 سوپرشارژ آن با قدرت 575 اسب بخار، به حیات موتور 3.0 لیتری V6 سوپرشارژ با 340 اسب بخار قدرت نیز خاتمه داده است. مدتی پیش جگوار لندروور این موتور V6 را از دیگر مدل های خود نیز حذف کرد که شامل جگوار XE S و XF S، لندروور دیسکاوری اسپرت، رنجروور اسپرت و رنجروور ولار است.
با این حال این دو پیشرانه V6 و V8 همچنان در بازار امریکا حضور دارند و موتور 5.0 لیتری V8 سوپرشارژ جگوار یک نسخه دیگر با قدرت 470 اسب بخار نیز دارد.

جگوار XJR575

جگوار XJR575


جگوار XJR575

جگوار XJR575


کابین جگوار XJR575

کابین جگوار XJR575

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد