موضوعات داغ

نسل جدید لکسوس RX L در مقابل ولوو XC90 ، نبرد بلند قامتان لوکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تمایل به استفاده از خودروهای الکتریکی و هیبریدی در جهان به شدت رو به افزایش است و از سوی دیگر فروش SUV ها، رشد سرسام گونه ای را نشان می دهد. همین عامل کافیست تا خودروسازان بزرگ دنیا، رو به تولید SUV های هیبریدی بیاورند تا بتوانند مشتریان مختلف را به سمت خود بکشانند. یکی از نخستین شاسی بلند های هیبریدی که به بازار عرضه شد، لکسوس RX L بود که با وجود جثه بزرگش، تنها پنج صندلی داشت، و اخیرا در بروز رسانی ها صاحب سه ردیف صندلی شده است.

لکسوس RX L در مقابل ولوو XC90

لکسوس RX L در مقابل ولوو XC90

در سوی مقابل ولوو XC90 قرار دارد که نسبت به رقیب یک ویژگی کلیدی را ارایه می دهد: موتور T8 Twin Engine که با کمک یک موتور الکتریکی وظیفه به حرکت در آوردن خودرو را بر عهده دارد، به راننده اجازه می دهد تا در صورت نیاز باتری خودرو را شارژ کند، امری که لکسوس در اختیار مالک خود قرار نمی دهد. این تفاوت ها کم و بیش در قسمت های مختلف هر دو خودرو دیده می شوند و نشان از رویکرد متفاوت هر دو خودروساز برای پاسخ گویی به نیاز بازار دارند. اما کدام یکی از این دو شاسی بلند لوکس نسبت به دیگری برتری دارد؟ به صورت کوتاه به تفاوت های این دو خودرو خواهیم پرداخت.

لکسوس RX L در مقابل ولوو XC90

لکسوس RX L در مقابل ولوو XC90

لکسوس RX L تنها با یک نوع پیشرانه در بریتانیا عرضه می شود که 450h نام دارد و قیمت آن، از 61995 پوند شروع شده و با نصب امکانات انتخابی، افزایش خواهد یافت. موتور الکتریکی تنها در سرعت های پایین فعال بوده و در سرعت های بالاتر، این خودرو برای به پیش رفتن متکی به موتور V6 سه و نیم لیتری خود است. بیشینه قدرت این خودرو، 308 اسب بخار بوده و شتاب صفر تا صد آن نیز، 7.6 ثانیه است. استفاده از گیربکس CVT در این خودرو، می تواند رانندگی با لکسوس را کسل کننده کند، هر چند شتاب ثانویه آن اندکی بهتر می شود.

لکسوس RX L در مقابل ولوو XC90

لکسوس RX L در مقابل ولوو XC90

در سوی مقابل ولوو XC90 طیف گسترده ای از پیشرانه های مختلف دیزلی، بنزینی و هیبریدی را پیش روی مشتریانش قرار می دهد. مدل پلاگین هیبرید این خودرو با قیمت پایه 62.570 پوند به فروش می رسد. با توجه به آن که هر دو موتور برقی و بنزینی T8 به صورت هوشمند و مداوم کار می کنند، راندمان خودرو نسبت به رقیب بالاتر است. موتور این خودرو دو لیتری بوده و در مجموع با موتور الکتریکی، می توانند 385 اسب بخار قدرت و 640 نیوتون متر گشتاور را تولید کنند. شتاب صفر تا صد این بلند قامت سوئدی، 5.1 ثانیه بوده و جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک آن، به راحتی وظایف خود را انجام می دهد.

لکسوس RX L در مقابل ولوو XC90

لکسوس RX L در مقابل ولوو XC90

هر دو خودرو به خوبی مجهز به انواع امکانات رفاهی و ایمنی بوده و امتیازات خوبی در تست های تصادف موسسه NCAP کسب کرده اند و با سه سال گارانتی در بریتانیا عرضه می شوند، اما گارانتی لکسوس RX L اندکی بیشتر و 80 هزار کیلومتر است، در حالی که حداکثر گارانتی ولوو XC90 شصت هزار کیلومتر می باشد. از دیگر رقبای این خودرو می توان به تسلا مدل ایکس و آئودی Q7 e-tron اشاره کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/22
بسیار بسیار بسیار بسیار بسیاااااااااااار مقاله ی ضعیفی بود.
آخه چی بود ایناااااا؟؟؟؟؟؟؟ این مطالب و بیشتر از این رو هم میشه به راحتی از اینترنت پیدا کرد. یه سری مشخصات (Specs) از دو تا خودرو کاری داشت تو رو خخخخخخدااااا؟؟!!!!!!!!!!!!!!
1397/7/23
هردواین خودروها زمانی که به بازار ایران وارد میشدند ازگارانتی ۵ ساله یا۱۵۰ هزارکیلومتری برخوردارمیشدند شاید لکسوس ازلحاظ زیبایی ودوام قطعات فنی بالاتری برخوردارباشد ولی ایمن ترین اتومبیل دنیا ولوو است چون تنهاولوو است که درتصت تصادف درتمام جهات وسقف سانروف دار تست تصادف داده بدون اینکه درمعلق خوردن ماشین حتی یک شیشه ازسانروف یاجلو یاجانبی یاعقب خودرو ترک بردارد چه رسد به اینکه بشکند ویا هیچ یک ازستونهای خودرو خم شود یاسقف مچاله شود اگر تمام خودروسازان دنیا اینگونه خودرو بسازند درتصادفات خیلی شدید شاید شاهد جراحاتی درسرنشینان باشیم اما مرگ غیرممکن میگردد احسن به این خودروساز