موضوعات داغ

مدیرعامل پژو؛ خودروهای خودران هم می توانند طراحی جذابی داشته باشند

عکس مطلب اول
پژو باور دارد که ظهور فناوری های رانندگی خودران می تواند عصر طلایی جدیدی در طراحی خودرو رقم بزند.
این خودروساز فرانسوی از مدل مفهومی کلاسیک e-Legend در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. سرپرست طراحی پژو گیلز ویدال در این نمایشگاه به نشریه استرالیایی Motoring گفت که طراحان خودرو نباید این آزادی که خودروهای خودران در اختیار آنها می گذارند را نادیده بگیرند. او گفت:
« ما خودروهای آزمایشی فراوانی را می بینیم که شبیه غلاف های کوچک هستند که می تواند چیز خوبی باشد و شبیه فیلم های علمی تخیلی به نظر برسد اما این خطر وجود دارد که شاید در آینده این خودروها بیش از حد روباتیک و کسل کننده باشند. »
« در واقع اگر اکثر فیلم های علمی تخیلی را تماشا کنید می بینید که همیشه آینده تاریک و بسیار بدی دارند. هیچ فیلم علمی تخیلی شادی وجود ندارد. من فکر می کنم طراحان خودرو باید دیدگاه مثبت تری داشته باشند و شور و اشتیاق برای یک آینده درخشان و جالب را داشته باشند. »
« منظور ما این است که طراحان می توانند طرح های کلاسیک را انتخاب کنند که می توانند طرح های جذابی باشند. مسلما پژو e-Legend با وجود طرح کلاسیک از تمام سیستم های ارتباطی و کاربردی یک خودروی خودران آینده نگرانه برخوردار است. »
با ظهور فناوری های خودران و پیشرانه های الکتریکی، بسیاری از خودروسازان زیبایی در طراحی را کنار گذاشته اند تا خودروهای مفهومی طراحی کنند که تمرکز آنها فقط بر فضای داخلی و راحتی باشد ولی در عوض ابعاد خارجی جذابی ندارند.
طبق گفته ویدال هنگامی که خودروهای کاملا خودران در اواسط دهه آینده به خودروهای رایج بازار تبدیل شوند احتمالا شکل و شمایل متفاوتی خواهند داشت که شامل خودروهایی با طرح شبیه غلاف، خودروهایی با تمرکز بر طراحی مانند پژو e-Legend و خودروهایی با طراحی سنتی همراه با قابلیت های خودران پیشرفته است.
باید منتظر بود و دید که آیا خودروی مفهومی پژو e-Legend به مرحله تولید می رسد یا نه. با توجه به اینکه بازار خودروهای اسپرت رو به افول است احتمالا این خودرو تولید نمی شود اما ویدال می گوید که خیلی دوست دارد پای این خودرو به جاده ها باز شود. ویدال گفت:
« ما این خودرو را به شیوه آینده نگرانه ساختیم و حتی سایز چرخ های آن مشابه سایز چرخ خودروهای تولیدی است، بنابراین خیلی با واقعیت فاصله ندارد. شاید اورهنگ (فاصله مرکز چرخ جلو یا عقب تا انتهای قسمت جلو یا عقب خودرو) جلوی آن بیش از اندازه کوتاه باشد و با قوانین مطابقت نداشته باشد. »

خودروی مفهومی پژو e-Legend

خودروی مفهومی پژو e-Legend


خودروی مفهومی پژو e-Legend و مدل کلاسیک پژو 504 کوپه

خودروی مفهومی پژو e-Legend و مدل کلاسیک پژو 504 کوپه

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد