موضوعات داغ

رونمایی رسمی از بی ام و X7، اولین شاسی بلند 7 نفره در کل تاریخ بی ام و + فیلم

عکس مطلب اول
بعد از اینکه 4 سال پیش اعلام شد که بی ام و X7 در کارخانه بی ام و در اسپارتانبرگ در ایالت کارولینای جنوبی تولید خواهد شد، اکنون این خودرو به صورت رسمی رونمایی شده است و یک SUV لوکس بزرگ با سه ردیف صندلی به جمع مدل های بی ام و اضافه شد. فروش این SUV بزرگ در امریکا در ماه مارس 2019 آغاز خواهد شد که همزمان با سری 3 جدید نسل G20 وارد نمایندگی های بی ام و در امریکا می شود.
طراحی بی ام و X7 نسبت به دیگر SUVهای بی ام و اغراق آمیزتر است و ظاهر آن خیلی بیشتر تاثیرگذار است. در قسمت جلو یک جلوپنجره بسیار بزرگ وجود دارد که بلافاصله جلب توجه می کند. چراغ های LED کوچک جلو بخش فوقانی نمای جلو را اشغال کرده اند. طراحان درهای عقب را بزرگتر از درهای جلو طراحی کرده اند تا ورود و خروج به صندلی های ردیف دوم و سوم راحت تر باشد. بی ام و X7 ابعاد موزون و هماهنگی دارد و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 5151، 2000 و 1805 میلی متر است. فاصله محوری این خودرو 3105 میلی متر است. طول این خودرو حدود 228 میلی متر بیشتر از X5، عرض آن 5 میلی متر کمتر و ارتفاع آن 53 میلی متر بیشتر از X5 است. فاصله محوری آن نیز 129 میلی متر بیشتر از X5 است. بی ام و X7 بر اساس پلتفرم CLAR بی ام و ساخته می شود که با X5 جدید مشترک است.
دو مدل از بی ام و X7 در راه بازار امریکا هستند. قیمت X7 xDrive40i از 73.900 دلار و X7 xDrive50i از 92.600 دلار شروع می شود. مدل 40i مجهز به یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ است که 335 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و می تواند این SUV بزرگ را در مدت زمان 6.1 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر سرعت آن 245 کیلومتر در ساعت است. مدل 50i مجهز به موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو است که 456 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و شتاب 0 تا 96 کیلومتر آن 5.2 ثانیه است. حداکثر سرعت این مدل روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
قدرت هر دو موتور توسط گیربکس 8 دنده اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک xDrive به چرخ ها منتقل می شود. مدل 50i مجهز به قفل دیفرانسیل عقب است و می توان پکیج آفرود برای آن سفارش داد. سیستم تعلیق بادی با ضربه گیرهای تطبیقی به صورت استاندارد در محور جلو و عقب این خودرو نصب می شود. سیستم تعلیق X7 در هر 4 چرخ مستقل است و در جلو از نوع بازوهای جناغی دوبل و در عقب از نوع اتصالات 5 عضوی است. برای هندلینگ بهتر می توان پکیج هندلینگ دینامیکی را برای این خودرو سفارش داد که شامل سیستم فرمان پذیری 4 چرخ، سیستم فعال کاهش انحراف بدنه به طرفین هنگام عبور از پیچ ها، سیستم تعلیق تطبیقی، ترمزهای M Sport و دیفرانسیل عقب M Sport است. بی ام و X7 به صورت استاندارد مجهز به رینگ های آلیاژی 20 اینچی سبک وزن است ولی می توان برای آن رینگ های 21 و 22 اینچی هم سفارش داد. در صورتی که حالت رانندگی اسپرت انتخاب شود یا سرعت خودرو از 138 کیلومتر در ساعت فراتر رود، ارتفاع خودرو تا سطح زمین به صورت خودکار تا 20 میلی متر کاهش می یابد. با استفاده از سیستم تعلیق بادی می توان ارتفاع این خودرو تا سطح زمین را تا 40 میلی متر برای مسیرهای آفرودی افزایش داد یا برای سهولت در بارگیری می توان ارتفاع قسمت عقب را 40 میلی متر کاهش داد.
خریداران اروپایی مدل 50i را دریافت نمی کنند ولی از دو مدل دیزل بهره مند می شوند. مدل 30d مجهز به موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر خطی توربودیزل است که 261 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 7.0 ثانیه و حداکثر سرعت آن 227 کیلومتر در ساعت است. مدل M50d مجهز به موتور دیزلی 6 سیلندر جنون آمیز بی ام و است که 3.0 لیتر حجم دارد و با استفاده از 4 توربوشارژر 395 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل 5.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. وزن مدل های مختلف بی ام و X7 از حدود 2.4 تا 2.5 تن متغیر است.

داشبورد بی ام و X7

داشبورد بی ام و X7

کابین X7 بسیار جادار و لوکس است. طراحی داشبورد X7 با دیگر مدل های جدید بی ام و یکسان است و مجهز به یک صفحه نمایش 12.3 اینچی برای صفحه پشت آمپر دیجیتال است که در کنار آن یک صفحه نمایش 12.3 اینچی دیگر برای سیستم سرگرمی قرار گرفته است. ترکیب چرم و چوب به کار رفته در داشبورد بسیار جذاب و گران قیمت به نظر می رسد. تعدادی دکمه و کلید در کنسول وسط وجود دارد که شامل دکمه مدور سیستم iDrive، دسته دنده، دکمه های مخصوص انتخاب حالت های مختلف رانندگی و تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق است. سیستم صوتی استاندارد X7 مجهز به 10 بلندگو است ولی می توان سیستم صوتی پیشرفته هارمن کاردون با فناوری صدای پیرامونی همراه با 16 بلندگو نیز برای آن سفارش داد. بی ام و X7 به صورت استاندارد مجهز به سیستم تهویه مطبوع 4 کاناله است تا تمام سرنشینان احساس راحتی کنند و می توان سیستم تهویه مطبوع 5 کاناله نیز برای آن سفارش داد. تمام مدل های X7 مجهز به سانروف شیشه ای سه جداره پانورامیک هستند تا مقدار زیادی نور طبیعی وارد کابین شود. صندلی های دسته دار (کاپیتانی) ردیف دوم مخصوص خریدارانی است که می خواهند سرنشینان ردیف دوم صندلی های بسیار راحتی داشته باشند زیرا این صندلی های دسته دار از تمام تنظیمات صندلی راننده و صندلی سرنشین جلو کنار راننده برخوردار هستند. با این حال در صورت سفارش صندلی های کاپیتانی برای ردیف دوم، مجموع ظرفیت حمل سرنشین بی ام و X7 از 7 نفر به 6 نفر کاهش می یابد.

کابین بی ام و X7

کابین بی ام و X7

بی ام و X7 مجهز به درب عقب دو قسمتی است که به صورت مجزا باز می شوند و هر دو قسمت بالا و پایین آن به صورت برقی باز و بسته می شوند که جزو امکانات استاندارد این خودرو است. همانطور که گفته شد سیستم تعلیق بادی می تواند برای سهولت در بارگیری ارتفاع قسمت عقب را پایین بیاورد. در صورتی که تمام صندلی ها سر جای خود باشند 326 لیتر فضای حمل بار در قسمت عقب این خودرو وجود دارد. در صورتی که پشتی صندلی های ردیف دوم و سوم خوابانده شود فضای حمل بار به 2120 لیتر افزایش می یابد.
بی ام و X7 به انبوهی از فناوری های ایمنی فعال مجهز است. مدل xDrive40i به صورت استاندارد مجهز به سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم های هشدار و پیشگیری از تصادف از عقب و جلو، سیستم شناسایی عابرین پیاده و ترمزگیری خودکار برای جلوگیری از برخورد با آنها، سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت و سیستم ارائه اطلاعات درباره محدودیت سرعت در مسیرهای مختلف است. مدل xDrive50i علاوه بر موارد فوق مجهز به سیستم کمک پارک، سیستم کمکی فعال حفظ حرکت خودرو بین خطوط با اصلاح موقعیت فرمان و سیستم کمکی حرکت در ترافیک های سنگین بدون نیاز به استفاده از فرمان و پدال های گاز و ترمز است.
بی ام و به افرادی که قصد دارند جزو اولین مالکین بی ام و X7 در ایالات متحده باشند، برای اولین بار در این کشور امکان پیش سفارش خودرو به صورت آنلاین را ارائه می دهد. خریداران بر اساس این طرح که در ماه اکتبر آغاز می شود می توانند مبلغی را به صورت آنلاین واریز کنند و یکی از نمایندگی های شرکت کننده در این طرح را انتخاب کنند. سپس برای نهایی کردن آپشن ها و انتخاب رنگ با مشتری تماس گرفته می شود و این افراد اولویت در تاریخ تولید خودرو را از سوی این خودروساز دریافت می کنند.


بی ام و X7

بی ام و X7


بی ام و X7

بی ام و X7


بی ام و X7

بی ام و X7



نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/25
عجب رخی داره
1397/7/25
ما چرا باید تو این مملکت بدنیا میومدیم!!
1397/7/26
دوست عزیز نیمه پر لیوان ببین
خداروشکر کن تو ونزوئلا دنیا نیومدی
1397/7/27
هادی بلکه عزیز نمیدونم این چه رسمیه که هر وقت هرکی شکایت یا انتقادی به وضع کشور میکنه، عده ای میگن خدارو شکر کن که مثلا به قول شما در ونزوئلا یا مثلا سوریه یا افغانستان به دنیا نیومدی... نمیدونم چرا ما همش باید خودمونو با ضعیفترینها مقایسه کنیم؟!!! کشورهای اروپایی یا ژاپن پیشکش ولی نمیدونم چرا ما نباید خودمونو حداقل با کره جنوبی یا مالزی یا سنگاپور مقایسه کنیم؟!!! مثل این میمونه که تو یک کلاس یکی از دانش آموزا مثلا معدلش شده ۷ بهش بگن چرا ۷ شدی بگه خداروشکر که مثل ممد و تقی ۴ نشدم!!! آخه این جوابه؟!!!
1397/7/25
اینها خودرو می سازنند و ایرانخودرو و سایپا هم خیر سرشون پراید
و سمند و پارس و...که نه ایمنی دارند و نه کیفیت!!
1397/7/25
واقعا شاهکاری واسه خودش
1397/7/25
ب ام و داره طراحی هاش رو خراب میکنه ، دیگه اون طراحی اسپرت و جذاب رو نداره / کلا المانی ها اینطوری شدن .
1397/7/25
با احترام به نویسنده متن آقای اصغریان
ب ام دابلیو قبلا هم شاسی بلند هفت نفره تولید کرده ، X5 که تو ینک زیر اطلاعاتش موجوده ....
https://www.youtube.com/watch?v=YvzwG0o28r8
باتشکر
1397/7/25
واقعا فوق العاده و بينظيره
1397/7/26
بازار هدف: شیخ نشینان خلیج
1397/7/26
خلیج فارس !!!!!!!!!
1397/7/27
خودروساز المانی خودرویش را در امریکا که خود یکی از غولهای بزرگ خودروی
جهان است تولید می کند.این یعنی جهانی شدن.شما هم مرتب دم از تولید داخل
و خودروی ملی بزنید و پراید و سمند و پارس قدیمی به خورد مردم بدهید!!!