موضوعات داغ

احتمال الکتریکی شدن کل مدل های جگوار تا سال 2030

عکس مطلب اول
به نظر می رسد همه قصد رقابت با تسلا را دارند یا شاید بعضی خودروسازان فقط مزیت موتورهای الکتریکی به موتورهای احتراق داخلی را در نظر می گیرند. در هر صورت شاید جگوار آخرین خودروساز در این فهرست اجمالی از برندها باشد که چنین کاری را انجام می دهد. به دنبال موفقیت اولیه مدل I-Pace، احتمال دارد در طول 10 سال آینده جگوار به خودروسازی تبدیل شود که کل محصولات آن الکتریکی هستند.
همانطور که ابتدا نشریه Autocar گزارش داد، احتمال دارد جگوار طی 5 تا 10 سال آینده کل موتورهای احتراق داخلی خود را حذف کند و به جای آنها مدل های کاملا الکتریکی معرفی کند. مدل قدیمی XJ نیز همراه با I-Pace با یک مدل الکتریکی جایگزین خواهد شد و مدل های XE و XF احتمالا با کراس اوورهایی با سایز مشابه جایگزین می شوند تا با خودروی تمام الکتریکی آئودی E-Tron رقابت کنند.
رئیس طراحی جگوار یان کالم در یک مصاحبه دیگر گفت که مدل الکتریکی جدید جگوار XJ یک پیشرفت بزرگ نسبت به مدل فعلی محسوب می شود که این پیشرفت فقط در زمینه تنوع پیشرانه ها نیست بلکه به طراحی ظاهری آن نیز مربوط می شود. او گفت:
« طراحی ظاهری این خودرو باید مفهوم یک خودروی اسپرت را تداعی کند. این خودرو فقط یک سدان جعبه مانند نیست بلکه خودرویی است که افراد را به رانندگی تشویق می کند و طراحی ظاهری آن باید بیانگر چنین مفهومی باشد. »
احتمالا مدل های E-Pace و F-Pace فضایی به تولید مدل کاملا جدید I-Pace در سال 2025 و ابرخودروی موتور وسط J-Pace که شاید سال 2022 معرفی شود اختصاص می دهند. شاید جگوار در سال 2027 خودروهای هایبرید را حذف کند و فقط با مدل های الکتریکی پیشروی کند.
طبق این گزارش، جگوار با دارا بودن 4 یا 5 مدل تمام الکتریکی در میان محصولات خود تا اواخر دهه 2020، می تواند سالیانه 300 هزار دستگاه خودرو به فروش برساند. احتمال دارد این فرآیند الکتریکی شدن به لندروور نیز سرایت کند که اکثر موتورهای بنزینی خود را مشابه آنچه هم اکنون در رنجروور اسپرت P400e وجود دارد، به سیستم هایبرید با برق 48 ولت مجهز خواهد کرد.
حتی با وجود کل اطلاعاتی که در زمان بندی بسیار دقیق جگوار برای محصولات آینده ذکر شده است، ممکن است این برنامه ها تا 2 دهه آینده تغییر کنند. عواملی مانند میزان فروش یا کمبود فروش می توانند در نهایت آینده تمام الکتریکی جگوار را تعیین کنند.

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace


کابین جگوار I-Pace

کابین جگوار I-Pace

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد