موضوعات داغ

دردسر تازه برای ژاپنی ها؛ حذف مدل های پرفروش میتسوبیشی و سوزوکی از بازار اروپا

عکس مطلب اول
میتسوبیشی و سوزوکی قصد دارند تمام مدل های دیزلی خود که در سرتاسر اروپا به فروش می رسند را حذف کنند.
نشریه Nikkei Asian Review گزارش می کند که سوزوکی تا پایان امسال فروش تمام مدل های دیزلی خود در اروپا را متوقف می کند و همزمان با آن میتسوبیشی خودروهای دیزلی خود را از بازار کشورهایی مانند آلمان و انگلیس حذف می کند و احتمالا پس از آن مدل های دیزلی خود را از بازار دیگر کشورهای اروپایی حذف خواهد کرد.
مدتی پیش سوزوکی به تولید خودروهای دیزلی در کارخانه های خود در مجارستان خاتمه داد. در دوره یک ساله ای که 31 ام ماه مارس به پایان رسید، کمتر از 10 درصد از کل 281 هزار دستگاه خودرویی که سوزوکی در اروپا به فروش رساند مجهز به موتورهای دیزلی بودند.
به همین ترتیب میتسوبیشی نیز در حال کناره گیری از مدل های دیزلی است و هم اکنون فروش SUVها و خودروهای سواری دیزلی خود در انگلیس و آلمان را متوقف کرده است. حضور مدل های دیزلی میتسوبیشی در بازار کشورهای دیگر مانند فرانسه نیز خیلی طولانی نخواهد بود.
این دو خودروساز فقط در حال پاسخگویی به تقاضای بازار هستند. با این حال برخلاف سوزوکی، میتسوبیشی موتورهای دیزل را به کلی ترک نمی کند و به جای آن همچنان به فروش وانت های دیزلی خود ادامه می دهد. حدود 30 درصد از فروش خودروهای میتسوبیشی در اروپا در دوره یک ساله تا ماه مارس 2018 مربوط به مدل های دیزلی بوده است.
کشورهای اروپایی از قبیل انگلیس و فرانسه قصد دارند فروش خودروهای دیزلی و بنزینی را تا سال 2040 متوقف کنند.
با توجه به تصمیماتی که این دو خودروساز گرفتند، مزدا تنها خودروساز عمده ژاپنی باقی می ماند که مدل های دیزلی خود را از بازار اروپا حذف نکرده است.
از زمان رسوایی دیزل گیت فولکس واگن در سال 2015، خودروهای سواری دیزلی در سرتاسر قاره اروپا محبوبیت خود را از دست داده اند. در سال 2011 بیش از 50 درصد از خودروهای جدیدی که در اروپا به فروش رسیدند مدل های دیزلی بودند اما سال گذشته این رقم به 44.4 درصد کاهش پیدا کرد. موسسه پژوهشی IHS Markit واقع در انگلیس پیش بینی می کند که این رقم همچنان کاهش می یابد و در سال 2022 به تنها 35.2 درصد خواهد رسید.

سوزوکی سوئیفت

سوزوکی سوئیفت


میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/1
ما هم باید قانون بزاریم که از سال ۱۴۰۰ واردات خودرو های تک سوز ممنوع شود!