موضوعات داغ

آیرودینامیک فوق العاده‌ی لامبورگینی اونتادور را ببینید + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مدل SVJ اسپرت ترین نسخه از لامبورگینی اونتادور است. این خودرو همانند مدل استاندارد اونتادور از یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی برخوردار است و به کمک آیرودینامیک فعال خود که همانند لامبورگینی هوراکان پرفورمنته است توانسته در پیست نوربرگ رینگ زمان 6:44.97 را ثبت کند. اونتادور SVJ سریعترین خودروی تولید انبوه در این پیست به شمار می رود. موتور V12 این خودرو با داشتن 6.5 لیتر حجم می تواند 759 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور را روانه چرخ ها کند. شتاب صفر تا صد اونتادور SVJ هم 2.8 ثانیه، شتاب صفر تا 200 کیلومتر آن 8.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 349 کیلومتر بر ساعت است.
سیستم آیرودینامیک فعال این خودرو با نام ALA 2.0 شامل فلاپ هایی است که می توانند باز و بسته شوند. این کیت آیرودینامیکی شامل یک باله عقب نیز است که برای کاهش ضریب درگ در صورت لزوم می تواند کاملا بسته شود و بدین سان آیرودینامیک خودرو در مسیرهای مستقیم بهبود میابد.
این سیستم می تواند عملکرد مختلفی در چپ و راست خودرو داشته باشد و به این شکل آیرودینامیک بالایی در سر پیچ ها نیز فراهم خواهد بود. به این صورت که می توان نیمی از بال عقب را بیشتر بالا بیاورد تا پایداری خودرو در پیچ افزایش پیدا کند.
باله عقب اونتادور SVJ در مقایسه با SV می تواند 40 درصد نیروی رو به پایین بیشتری تولید کند. در ادامه برای درک بهتر از آیرودینامیک فوق العاده این خودرو ویدیوی زیر را ببینید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/29
اوه مای گاااااااااااد ، فقط میتونم بگم برگام ریخت ، فرض کن واسه چسبندگی بیشتر سر پیچ ها هم ایرودینامیکش رو هوشمند کردن