موضوعات داغ

یک دردسر تازه؛ سرقت فراگیر ایربگ های هوندا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مالکان خودروهای هوندا سیویک و آکورد جدید در آمریکا جدیدا با مشکل عجیبی روبرو هستند به نام سرقت ایربگ! سارقان در ایالات متحده به طور گسترده ای اقدام به سرقت ایربگ های این دو محصول هوندا می کنند و ایربگ های دزدیده شده را به فروشگاه های قطعه فروشی فروخته و یا آنها را به صورت آنلاین می فروشند.
بر اساس گزارشات پلیس و تحقیقات انجام شده توسط USA Today، این پدیده به هیچ وجه کوچک و قابل چشم پوشی نیست به طوری که تعداد زیادی از این نوع سرقت در میامی، نیویورک و واشنگتن DC اتفاق افتاده است.
دزدان در آمریکا سالانه 50 هزار ایربگ را به سرقت می برند. این آمار توسط دفتر بیمه ملی جرایم اعلام شده است اما این سازمان از این قضیه اطلاع نداشته که دو مدل هوندا یعنی سیویک و آکورد بالاترین میزان سرقت ایربگ را به خود اختصاص داده اند.
دلیل علاقه زیاد دزدان به ایربگ این است که این قطعه بسیار سود آور است و می توان هر ایربگ را با قیمتی در حدود هزار دلار فروخت. دزدان همچنین بیشتر ایربگ راننده را می دزدند چون برای این نوع ایربگ تقاضای بیشتری در بازار وجود دارد. ایربگ ها در بازار سیاه به قیمتی در حدود 200 تا 300 دلار فروخته می شوند و معمولا افرادی که برای صرفه جویی در هزینه ها خودروی خود را به مکانیکی نمی برند و خودشان در منزل ماشین تعمیر می کنند مشتریان این ایربگ ها هستند. یک دلیل این کار نیز ساده بودن نصب ایربگ است و به همین خاطر بسیاری از افراد علاقه ندارند تا دستمزد این کار را پرداخت کنند.

هوندا آکورد

هوندا آکورد

فراخوان های ایربگ بزرگی که در سال های اخیر نیز انجام شده اند در افزایش این سرقت ها بی تاثیر نیستند اما مشخص نیست که چرا سارقان به محصولات هوندا علاقه دارند.
به گفته هوندا، دلیل علاقه دزدان به محصولات این شرکت پر فروش بودن آنها در بازار است. از طرفی 12 میلیون محصول هوندا شامل فراخوان ایربگ های تاکاتا هستند و هوندا بیشتری سهم را از فراخوان این ایربگ ها به خود اختصاص داده است و این مورد مایه نگرانی شده است.
در کل این قضیه مایه شگفتی بسیاری در آمریکا شده است و پدیده ای عجیب است که همچنان نتوانسته اند جلوی آن را بگیرند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/4
قطعا علت این نابسامانی ، خروج آمریکا از برجام هست، مردمش از بدبختی کیسه هوا می دزدن 😆😆😆😆