موضوعات داغ

هشتصد میلیون یورو جریمه آئودی برای رسوایی دیزل گیت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دادستان عمومی مونیخ، روز هفدهم اکتبر اعلام کرد که شرکت آئودی، به علت تقلب در انتشار میزان آلودگی موتور های دیزل V6 و V8 خود، مبلغی در حدود هشتصد میلیون یورو جریمه شده است. این جریمه شامل پنج میلیون یورو جریمه برای اقدامات غیر عمدی و 795 میلیون یورو جریمه برای اقدام عمدی که "تخطی کردن از رعایت مسائل اقتصادی" عنوان شده است، می شود.
آئودی با پذیرش این جریمه، برگ دیگری به جریان رسوایی دیزل گیت اضافه کرده و این احتمال وجود دارد که این مساله، ابعاد تازه تری پیدا کند. از آن جا که آئودی یکی از زیر مجموعه های فولکس واگن است، و شرکت فولکس واگن نیز متهم اصلی در این پرونده به شمار می رود، تبعات مالی سنگینی تا به حال گریبان گیر این شرکت و زیر مجموعه های تابعه آن شده است.
پس از جریمه یک میلیارد یورویی که در ماه زوئن فولکس واگن ملزم به پرداخت آن شد، جریمه هشتصد میلیون یورویی آئودی دومین جریمه بزرگ در این مساله به شمار می رود. فولکس واگن پیش تر اعلام کرده بود که برای اینکه گام های بزرگی در جهت برطرف کردن بحران بردارد، این جریمه ها و احکام صادره را می پذیرد. ممکن است تبعات مالی سنگین این جریمه ها، بزودی تاثیر خود را بر گروه فولکس واگن بگذارد، چرا که در بودجه بندی امسال این شرکت که رقمی بالغ بر 25.8 میلیارد یورو بوده است، ردیفی برای جریمه هایی با این مقدار پیش بینی نشده بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد