موضوعات داغ

ضرورت پرداخت جریمه تاخیر در تحویل خودرو

عکس مطلب اول
خانه ملت : سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: خودروسازانی که به تعهدات خود نسبت به مشتریان در زمینه تحویل خودرو عمل نکنند باید به مشتریان جریمه تاخیر بپردازند.
ولی ملکی افزود: طرح‌های پیش فروش بلند مدت و تحویل یک سال و نیمه خودرو در قالب طرح‌های ارائه شده توسط خودروسازان داخلی، نشان از کاهش تولید و کمبود قطعه دارد. سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های گذشته با توجه به بالا بودن میزان تولید و در دسترس بودن قطعات، طرح‌های بلندمدت پیش‌فروش خودرو توسط خودروسازان داخلی ارائه نمی‌شد.

ملکی با اشاره به اینکه بد عهدی خودروسازان در زمینه تحویل خودرو به مشتریان به واسطه کمبود قطعه است، گفت: برخی از قطعه‌سازان، قطعات مورد نیاز تولید‌کنندگان را در اختیار آنها قرار نمی‌دهند و خودروسازان نیز توان واردات لوازم مورد نیاز خود را ندارند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم تامین قطعات مورد نیاز، تولید خودروسازان را با مشکل مواجه کرده، افزود: به همین دلیل امکان اجرای به موقع تعهدات وجود ندارد. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر خودروسازان از پرداخت سود دیرکرد نسبت به مشتریان امتناع کنند، با آنها برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته خودرو به تعداد کافی وجود داشت و خودروسازان آنها را به بازار عرضه می‌کردند، اما حالا عدم عرضه حکایت از بروز مشکل در مسیر تولید دارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/7
خودرو سازان که بهتره بگیم آشغالسازها، تا 6 ماه دیگر مطابق با تیراژ قبل از تحریمها تولید کنند، قطعه در انبارها دارند.
سیاست اینها اینه که ماشین کم بدن بیرون که بازار رو تشنه کنن. بازار تشنه رو با معاملات صوری خودشون با قیمتهای 2 برابری ملتهب کردند که الان دنبال فروش عمده و پر تیراژ به قیمت 5درصد زیر قیمت بازاری که خودشون ایجاد کردند باشن. من ازین برنامه یکماه قبل از این اتفاقها خبر داشتم. تنظیم بازار و حمایت از فلان و... همه کشکه...
همه چیز بستگی به خودمون داره که با اینها چکار کنیم
1397/8/8
من این ۶ ماه منتظر دعوت نامه هستم جریمه تاخیر به درد چی میخوره