موضوعات داغ

ابتکار عجیب و بانمک چشم بادامی ها؛ خودروی چینی با دستیار سه بعدی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت چینی بستون (Bestune) خودروی اس یو وی جدیدی با نام T77 معرفی کرده است که این خودرو به یک سیستم دستیار راننده بسیار پیشرفته مجهز شده است. این دستیار راننده همانطور که در تصاویر می بینید به شکل یک تصویر سه بعدی در بالای داشبورد تشکیل می شود. شاید در نگاه اول فکر کنیم که چنین چیزی امکان پذیر نباشد اما این شرکت چینی توانسته به این فناوری دست پیدا کند.

بستون T77

بستون T77

کاربران می‌توانند این دستیار را در سه شخصیت مختلف که برای هر 5 نوع لباس در نظر گرفته شده انتخاب کنند. این دستیار راننده با فرامین صوتی کار می کند و می تواند 43 کار مختلف شامل کم و زیاد کردن صدای رادیو، تماس گرفتن با دوستان شما و روشن و خاموش کردن برف پاکن ماشین را انجام دهد.

بستون T77

بستون T77

T77 در داخل کابین به فناوری‌های پیشرفته دیگری نیز مجهز است که از بین آنها باید به پشت آمپر های تمام دیجیتال و نمایشگر بزرگ سیستم مالتی مدیا اشاره کرد. کاراکترهایی که برای سیستم دستیار رانندگان انتخاب هستند شامل یک پسر بچه، یک ربات و یک دختر مدرسه ای هستند. پروژکتور این دستیار راننده درست در بالای کنسول و پشت شیشه جلو قرار گرفته و گرافیک بسیار دقیقی را نمایش می دهد.
بستون خودروی جدید چینی است که زیر مجموعه ای از گروه فاو محسوب می شود. این برند در حقیقت جایگزین برند بسترن شده است و مدل T77 اولین محصولی است که با این برند جدید به بازار عرضه خواهد شد. یک لوگوی جدید هم برای آن طراحی شده است.

بستون T77

بستون T77

طراحی این خودرو بسیار مدرن و زیبا است و در عین حال اسپرت بودن را به خوبی نشان می‌دهد. زمان ورود به بازار T77 برای ماه نوامبر تعیین شده است.
در بخش فنی این خودرو از یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر توربو شارژر دار استفاده شده است که می تواند 143 اسب بخار قدرت ‏204 نیوتون متر گشتاور تولید کند. برای انتقال نیرو در مدل T77 گیربکس ۵ دنده دستی و یا 7 دنده دوبل کلاچ قابل سفارش است.
ابعاد T77 به ترتیب طول عرض و ارتفاع ۴۵۲۵، ۱۸۴۵ و ۱۶۱۵ میلی متر است و فاصله محوری آن نیز ۲۷۰۰ میلی متر می باشد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/10
بله ماهم داریم خودرو میسازیم
1397/8/10
به نظرم بهتره به جای استفاده از کلمه بانمک و عجیب از کلمه اوج تکنولوژی و خلاقانه استفاده کنیم
1397/8/10
طراحی این ماشین منو به شدت یاد کانسپت شاسی بلند ایران خودرو (GENO) میندازه، مخصوصا نمای جلو و جانبی خودرو که شباهت عجیبی به طراحی ایرانی داره.
احتمال داره چینیا طرح این آقا رو هم دزدیه باشن و خودرویی بر اساسش ساخته باشن؟!
1397/8/10
این چینیها مثل گاو ده من شیرده هستند یه خودرو می سازند از همه نظر(حداقل روی کاغذ) عالیه بعد یه موتور زاغارت در حد پراید می زارم روش گند می زنند به همه چیز.
1397/8/11
دو نکته
اول اینکه این که این بیرونش همون نسل دو گنو شاسی بلند خیالی برا ایرانخودرو هست که !! داخلشم ترکیبی نشانگر یکپارچه ال سی دی بنز اس کلا و کنسول وسط و سر دنده سری هفت بی ام و و فرمان به سبک اعودی خخخ

دوم اینکه چیزی که بهش میگن هولوگرام همین الانم توی ماشینای دیگه هست اسمش هد آپ دیس پلی هست فقط این ماشین بجای اعداد و ارقام انیمیشن یه دختر رو نشون میده و چیز جدیدی نیس فرامین صوتی هم که همین الان گوشی اندرویدت رو بردار گوگل اسیستنت رو بیار بالا هر فرمان صوتی خاستی بده و دستیار صوتی این روزا تو جیب هر کسی پیدا میشه و خیلیم پیشرفته تر از این هست که فقط میتونه 5 تا کار بکنه !! اینا چیز جدیدی نیستن نمیدونم چرا جو الکی میدین میگید دستیابی به فناوری که ابتدا فکر میکردیم امکان پذیر نباشد خخخ