موضوعات داغ

آیا این پورشه 90 میلیارد تومان می ارزد؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
پورشه 959 پاریس داکار تنها به تعداد 6 دستگاه ساخته شده و خودروی بسیار کمیابی محسوب می شود و به تازگی یکی از این شش خودرو با قیمت بسیار بالای 5.945 میلیون دلار به فروش رفته است که با دلار حدود 15 هزار تومانی چیزی نزدیک به 90 میلیارد تومان می شود. پیش از فروش این خودرو در حراجی ساتبی پیش بینی می شد که این مدل قیمتی در حدود 3 الی 3.4 میلیون دلار داشته باشد ولی در نهایت رقم حقیقی بسیار فراتر رفت.
پورشه در ابتدا این مدل را برای کلاس خودروهای گروه B طراحی کرده بود و 200 دستگاه نیز نسخه‌ی مجاز برای تردد در خیابان نیز از مدل 959 تولید شده بود. اما در سال 1986 فدراسیون جهانی اتومبیلرانی مسابقات گروه بی را حذف کرد و پورشه با توجه به خودروهایی که روی دستش مانده بود تصمیم گرفت با تغییراتی در آن ها در مسابقات رالی پاریس داکار شرکت کند.

پورشه 959 پاریس داکار

پورشه 959 پاریس داکار

این شش مدل خودرو همگی از سیستم چهارچرخ محرک و سیستم تعلیق تنظیم شونده ی خودروهای گروه بی برخوردار بودند.
اما در مدل پاریس داکار به جای موتور شش سیلندر تویین توربوی مدل خیابانی، از یک موتور 3.2 لیتری تنفس طبیعی متعلق به مدل 911 کاررا استفاده شد.
پورشه در مسابقات سال 1985 موفق شد با وجود مشکل در سیستم روغنکاری موتور جایگاه دوم را به دست آورد. این خودروها پس از مدت کمی بازنشسته شدند و به مشتریان خصوصی فروخته شدند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/16
بیشتر از این حرفا می ارزه.