موضوعات داغ

لامبورگینی آلمانی؛ نگاهی به آئودی R8 جدید 2019

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
آئودی بالاخره به طور رسمی از مدل جدید کوپه و اسپایدر (روباز) سوپراسپرت R8 رونمایی کرد. این مدل جدید از ابتدای سال آینده وارد بازار اروپا خواهد شد و آئودی برای دستیابی به چهره ای خشن تر و اسپرت تر آن را فیس لیفت کرده است. در نمای جلوی این خودرو از جلوپنجره‌ی جدید پهن تری استفاده شده و سه ورودی هوا هم در بالای آن دیده می شوند. این بخش از R8 بی شباهت به خودروی کانسپت Ur-quattro نیست. یک اسپیلیتر جدید هم برای بخش جلویی R8 طراحی شده است.
گرچه تغییرات در دیگر بخش ها کم هستند اما آئودی خبر از طراحی یک کاور موتور سه تیکه جدید هم برای این مدل داده است که در دو مدل پلاستیکی و فیبر کربنی قابل سفارش است. دو رنگ جدید با نام های آبی آسکاری و خاکستری کروما به رنگ های قابل انتخاب برای R8 اضافه شده اند.

آئودی R8 فیس لیفت

آئودی R8 فیس لیفت

در داخل کابین نیز تغییرات محدود به ترکیب رنگ های جدید است و فول ترین مدل R8 که پرفورمنس نام دارد با تودوزی چرم آلکانترا، تزیینات فیبر کربنی آبی رنگ عرشه می شود.
آئودی R8 جدید با موتور V10 5.2 لیتری خود 562 اسب بخار قدرت و 550 نیوتون متر گشتاور دارد که در مقایسه با مدل فعلی 29 اسب بخار و 10 نیوتون متر بیشتر است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل به 3.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز به 324 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

آئودی R8 فیس لیفت

آئودی R8 فیس لیفت

مدل پرفورمنس دارای قدرت بیشتری است موتور آن می تواند 611 اسب بخار قدرت و 580 نیوتون متر گشتاور تولید کند که این اعداد نیز در مقایسه با مدل پرفورمنس فعلی 9 اسب بخار و 20 نیوتون متر بیشتر هستند. شتاب صفر تا صد این مدل 3.1 ثانیه و تاپ اسپید آن 331 کیلومتر بر ساعت است.

آئودی R8 فیس لیفت

آئودی R8 فیس لیفت

آئودی از تعلیق جدیدی برای مدل 2019 استفاده کرده است که راحتی و پایداری بیشتری دارد. به صورت آپشن نیز می توان به جای فرمان معمولی سیستم فرمان دینامیک را سفارش داد که اطلاعات دقیق تری از مسیر را به راننده منتقل می کند.

آئودی R8 فیس لیفت

آئودی R8 فیس لیفت

برای بهبود پایداری، نسخه ارتقا یافته‌ی سیستم کنترل پایداری آئودی روی مدل R8 فیس لیفت نصب شده که در هنگام ترمزگیری می تواند پایداری بهتری را برای R8 فراهم کند. در نتیجه این اقدام خط ترمز این مدل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت 1.5 متر و از سرعت 200 کیلومتر نیز 5 متر کاهش پیدا کرده.

آئودی R8 فیس لیفت

آئودی R8 فیس لیفت

سایر بخش های تغییر کرده شامل رینگ های 20 اینچی جدید فوق سبک، تایرهای تابستانی جدید با چسبندگی بیشتر هستند. به صورت آپشن هم امکان سفارش ترمزهای کربن سرامیکی و میله تعادل تقویت شده ی پلیمر/آلومینیوم برای R8 فیس لیفت وجود دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد