موضوعات داغ

بهترین خودروهای دست دوم بازار اروپا؛ فهرستی رویایی برای ایرانیان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق افزایش میل خریداران به تملک یک شاسی بلند صفر کیلومتر، تمایل خریداران خودروهای دست دوم و کارکرده نیز به سمت شاسی بلندها و کراس اوورها بوده است و شاسی بلندهایی که در زمان تولید چندان مورد توجه نبودند، اکنون به گزینه های مطرح خریداران تبدیل شده اند. مجله اتوکار بریتانیا در مطلبی به بررسی مناسب ترین گزینه ها برای خریداران خودروهای کارکرده پرداخته است که بازگردان آن را در ادامه می خوانید.
یکی از بهترین گزینه ها برای خریداران در بازار انگلستان، هوندا CR-V مدل سال 2005 است که معمولا کارکردی فراتر از دویست هزار کیلومتر دارد و در نمونه دیزلی، با قیمتی در حدود 9000 پوند قابل خریداری است. خودروهای شاسی بلند دیزلی به سبب استهلاک پایین و قیمت پایین تر گازوئیل، هنوز هم در اروپا محبوبیت نسبی دارند.

هوندا CR-V

هوندا CR-V

دیگر گزینه مطرح برای خریداران خودروهای کارکرده در انگلستان، MG ZT-T است که یک استیشن می باشد. خریداران معمولا به دنبال تهیه خودروهایی مجهز به صندلی های تنظیم شونده برقی، تهویه مطبوع قوی، کابین بزرگ و صندوق جادار هستند و خودروهای استیشن بیشتر از شاسی بلندها، این نیازها را رفع می کنند. استیشن ها به ویژه در اتوبان ها پایداری بهتری دارند و خریدارانی که اطلاعات خوبی از خودروها کسب کرده اند، به جای خرید یک شاسی بلند، اقدام به خرید یک استیشن می کنند. قیمت این خودرو نیز به طور متوسط 9000 پوند است.

MG ZT-T

MG ZT-T

اما برای افرادی که دوست دارند گزینه های جوان تری را تهیه کنند و در عین حال بودجه محدودی دارند، گزینه دیگری از تولیدات ام جی وجود دارد و آن ام جی GS است که در نسخه های ساخت سال 2017 و مجهز به موتور 1.5 لیتری TGI، با قیمتی بیش از ده هزار پوند در دسترس خریداران قرار دارد.

ام جی GS

ام جی GS

نیسان قشقایی که نمونه هایی از آن در ایران نیز حضور دارند، گزینه مطرح دیگریست که در نمونه های ساخت سال 2010، با موتور دو لیتری و گیربکس CVT و با کارکردی در حدود 55 هزار مایل یا 88 هزار کیلومتر، قیمتی برابر 6500 پوند دارد و یک گزینه کاملا معقول محسوب می شود، هر چند افت کیفیت داشبورد آن نقطه ضعف اساسی این خودرو محسوب می شود.

نیسان قشقایی

نیسان قشقایی

و در نهایت برای افرادی که مصرف سوخت دغدغه اصلی آن ها در هنگام خرید خودروست، نیسان جوک ساخت سال 2012 با موتور 1.6 لیتری و کارکردی در حدود صد هزار کیلومتر، با قیمتی کمتر از 6500 پوند در دسترس خریدارانی است که نه بودجه زیادی دارند، و نه علاقه دارند مصرف سوخت خودرویشان بیش از حد زیاد باشد.

نیسان جوک

نیسان جوک


نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/20
همه کسایی که باعث شدن ما یعنی کل ملت 80000000نفری ایران ازینجور خودروها و حتی بدترازینا دور باشیم و یا بدست آوردنشون سخت باشه به کل این80000000نفر مدیونن
خدا تو قیامت به دادشون برسه..
1397/8/21
اون قیامتی که میگی برای من و توست. نه برای اونا
همون بشین گوشه نفرین بکن تا خنک بشی. اونا هم بخندند و بخندند و بخندند به منو تو و دل خوش ما از نفرین
نفرین کن
1397/8/20
من تو ایران نمیخواهم زنده بمانم. میخواهم زندگی کنم
1397/8/20
سلام،دوستان من النترا دارم،يكى از دوستام به تازگى ام جى ٦ نيوفيس گرفته،كه قبلاً مزدا٣،سراتو و كرولا داشته،ولى امروز از ام جى خيلى تعريف ميكرد،كه خيلى ماشين خوب با كيفيت،موتور پرشتاپ قدرتمند،با امكانات خيلى زياد.و به نسبت ماشينهايي كه قبلاً داشت خيلى بهتر هست،امروز كه سوارش شدم،واقعاً از النترا يه سر و گردن بالاتر بود،فقط كيفيت داخل النترا يكم بالاتر از ام جى هست.
1397/8/21
با رانت و انحصاری که دولت در صنعت خودروی ایران ایجاد کرده
است سهم ایرانیان همین خودروهای از رده خارج مثل سمند
و 405 و...انهم با قیمتهای گزاف است!!
1397/8/25
با خوندن مطلب فقط میتوان گریه کرد در کشوری هیچکس از نخبگان مسئولان نمایندگان مجلس و حتی خود هیچ وقت درک خوب عاقلانه از صنعت خودرو نداشتیم گفتند خودروساز ورشکست می شود فولاد بر شکست میشود در حالی که اگر در کشور ما چنین چیزی وجود داشت و وضع ما این نبود اگر مجوز واردات خودروهای با ۵ سال کار داده شود و اجازه فعالیت به شرکت های خارجی امروز در این وضع اسفبار نبودیم