موضوعات داغ

نقشه راه وزیر جدید صنعت برای مواجه با دوران تحریم اعلام شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
آمریکا دوشنبه ۱۴ آبان ماه لیست ۴۵ صفحه ای تحریم های ایران را منتشر کرد. بعد از انتشار لیست تحریم‌ها صادق نجفی معاون وزیر صنعت و معدن اولویت های این وزارتخانه در دوران تحریم اعلام کرد و گفت: وزارت صنعت و معدن برای مقابله با این تحریم ها و کاهش فشار بر مردم برنامه هایی از جمله نوسازی و بازسازی صنایع، حمایت از تولید و تامین مواد اولیه، تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان و تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار و نظارت بر بازار را در اولویت های خود جای داده است.
حمایت از اشتغال مولد
به گزارش خودروبانک به نقل از عصر خودرو، صادق نجفی درباره برنامه وزارت صنعت و معدن در حوزه اشتغال مولد اظهار داشت: اجرای برنامه اشتغال مولد طبق تبصره ۱۸ بودجه سال جاری از طریق پرداخت تسهیلات از محل ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاصی در حال اجرا است. همچنین برنامه اجرای اشتغال مولد از طریق کمک های فنی و اعتباری توسط سازمان برنامه و بودجه در قالب آیین نامه اجرایی تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۷ در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال جاری به هیات وزیران جهت بررسی و تصویب ارائه شد. این آیین نامه در تیرماه ۹۸ توسط آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. در این آیین نامه آمده است که مابه‌التفاوت قیمت های حامل های انرژی سال ۹۷ صرف تولید، اشتغال و آموزش شود.
۸ هزار میلیارد تومان به مناطق محروم اختصاص داده شد
نجفی معاون وزیر راه درباره اختصاص اعتبارات به مناطق محروم گفت: در تیرماه سال گذشته نمایندگان مجلس ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی را برای توسعه و اشتغال به طرح های بخش خصوصی در شهرها و روستاهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت اختصاص دادند. برای اساس ۸ هزار میلیارد تومان به مناطق محروم اختصاص داده شد که روند اجرای آن ادامه دارد.
جلسات مستمر وزارت صنعت و بانک مرکزی
نجفی در پایان تصریح کرد: وزارت صنعت و بانک مرکزی برای پیشبرد اهداف همکاری نزدیک با هم دارند و هفته‌ای یکبار جلسه‌ای بین وزارت صنعت و بانک مرکزی برای هماهنگی در حوزه ارز و نقدینگی تشکیل می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/19
اینا اگه میتونستن کاری کنن خیلی وقت پیشا باید شروع میکردن. اینا که میدونستن این اتفاقا قراره بیفته