موضوعات داغ

بزرگترین خودروساز جهان به جنگ تسلا می رود؛ رقیبی با نصف قیمت تسلا مدل 3

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از انکه رسوایی بزرگ دیزل گیت گریبان فولکس واگن را گرفت، مدیران این شرکت ظرف چند ماه تصمیم به تغییر مسیر گرفتند و توسعه خودروهای تمام برقی را در راس استراتژی های خود قرار دادند. حالا ماه هاست که فولکس واگن در هر نمایشگاه خودرویی، طیف بزرگی از کانسپت های برقی رنگارنگ را به نمایش در می آورد و قصد دارد تا ظرف مدل دوسال، سری محصولات کاملا پاک و برقی خود را راهی بازار کند.
این تغییر استراتژی در شرایطی رخ داده است که تسلا هر روز بیشتر از دیروز، خودروسازان سنتی را تحت فشار قرار می دهد و حالا می تواند عملکردی برتر از خودروهای درون سوز را در هر زمینه ای ارائه دهد، اما این کمپانی هنوز در زمینه تولید انبوه محصولات خود و کسب سود مناسب از فروش آن ها با مشکلاتی مواجه است و این نقطه ایست که فولکس واگن قصد دارد تا برتری خود را به خودروساز نوپای آمریکایی دیکته کند.
در همین رابطه حالا فولکس واگن خبر داده است که در سال 2020 محصولی هاچ بک مشابه سایز گلف را با نام احتمالی NEO روانه بازار خواهد کرد که نصف مدل مشابه از تولیدات تسلا (تسلا مدل 3) قیمت خواهد داشت. در حالی که قیمت رسمی تسلا از 40 هزار دلار فراتر رفته است، فولکس واگن قصد دارد تا این محصول را با تیراژی 200 هزار دستگاهی با قیمتی در حدود 21 هزار دلار روانه بازار کند. بدین ترتیب می توان گفت که به نوعی با ارزان قیمت ترین خودرو برقی کاربردی تولید انبوه جهان طرف خواهیم بود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا تسلا می تواند در برابر مشت کوبنده بزرگترین خودروساز جهان مقاومت کند و یا در نبردی نا برابر به تدریج از گردونه رقابت خارج خواهد شد؟
چرا که مسلما به فاصله اندکی بعد از فولکس واگن، سایر ابرکمپانی های بزرگ صنعت خودرو مانند تویوتا، فورد یا گروه رنو نیسان نیز محصولات برقی رقابتی خود را عرضه خواهند کرد و در چنین شرایطی رقابت برای کمپانی های کوچکی مانند تسلا هر روز دشوار تر می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد