موضوعات داغ

نگاهی به شرایط بازار دست دوم هیوندای i20؛ گران قیمت ترین هاچ بک تولید داخل

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
این روزها وضعیت بازار خودرو به حدی آشفته است که تحلیل موقعیت یک خودرو خاص در برخی مواقع عملا غیر ممکن به نظر می رسد. به خصوص که در پی وضع تحریم های یکجانبه آمریکا، خط تولید بسیاری از خودروها دچار توقف یا افت تولید شده و پروسه تامین قطعات یدکی و تعمیر و نگهداری از خودروهای وارداتی یا مونتاژی نیز با اخلال روبرو شده است. با این وجود در خصوص هیوندای i20 مونتاژی کرمان موتور می توان با اطمینان گفت که مزیت مهم این هاچ بک 1.4 لیتری تا چند ماه قبل، مدرن بودن در کنار کیفیت و خدمات پس از فروش بود که حالا با توجه به قطع تولید محصولات هیوندای در کرمان موتور می توان گفت که یک به یک این مزایا در حال کمرنگ شدن هستند. در واقع هیوندای i20 با موتور 98 اسب بخاری و قیمت اولیه حدود 90 الی 100 میلیون تومان، در زمان تولید از مزیت فنی خاصی نسبت به رقبایی نظیر کیا سراتو سایپا یا مزدا 3 (با چند میلیون قیمت بیشتر) برخوردار نبود و حالا با قطع تولید نیز می توان به وضوح دید که قیمت این خودرو در بازار آزاد به اندازه سراتو یا مزدا 3 افزایش نیافته است.

هیوندای i20

هیوندای i20


به نوعی که در شرایط فعلی (آبان 97) نمونه های دست دوم و نسبتا کم کارکرد هیوندای i20 مدل 97 را می توان با قیمتی در حدود 180 الی 190 میلیون تومان خریداری کرد اما قیمت مزدا 3 دست دوم در بازار آزاد تا حدود 260 میلیون تومان افزایش یافته است و نمونه های صفر کیلومتر نیز در آستانه شکستن مرز 280 میلیون تومان هستند.

هیوندای i20

هیوندای i20


با این وجود اما باید تاکید کرد که فارغ از بحث کمبود قطعات یدکی و خدمات پس از فروش، هیوندای i20 یک هاچ بک درون شهری نسبتا جذاب است و حتی با چنین قیمت گزافی هم رقیب چندانی را در مقابل خود نمی بیند، بنابراین انتخاب یا عدم انتخاب این مدل در شرایط فعلی، ارتباط مستقیمی به نیازها و میزان قدرت ریسک شما دارد. مسلما i20 نمی تواند نیاز های یک خانواده را در مسافرت های برون شهری به خوبی تامین نماید و شاید در بلند مدت نیز مشکلاتی در خصوص تامین برخی از قطعات ظاهری بدنه به وجود آید، اما اگر خواهان یک هاچ بک درون شهری با کیفیت هستید و از خودروهایی مانند رنو ساندرو استپ وی با آن ظاهر خشک و فقر امکانات دل خوشی ندارید، پرداخت 50 میلیون تومان بیشتر برای هیوندای i20 با کیفیت و مدرن شاید برایتان توجیه پذیر باشد.

هیوندای i20

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/27
خدا لعنت کنه این ترامپ حروم لقمه، حرام زاده رو که اینحوری ملت مارو بیچاره کرد. البته از کسی که با داشتن زن و عروس و داماد و نوه با زنهای ناجور همبستر میشه، بیشتر از این نمیشه انتظار داشت
1397/8/28
برادر من
چه ربطی به ترامپ داره
اینا مملکت داری بلد نیستن
تورم افزایش داره، دلار نه، یهو میترکه همچی میشه این
حداقل دم ترامپ گرم که ظاهر و باطنش همینیه که هست
مشکل ما با خودیه که ظاهر و باطنش فرق داره !
تابحال استعفا دیدی تو ایران؟ تا بحال دیدی یکی بگه مردم ببخشید اشتباه کردم؟
صبح تا شبمون مرگ بر این و اونه و دم از این میزنیم که اینو اون باعث میشن بجایی نرسیم
جاش یکم تلاش میکردیم! به همه اجازه کار میدادیم فارغ از خودی یا نخودیمون ! الان وضعمون این نبود ! تازه ایناییم که میگن مرگ بر امریکا صبح تا شب یه چک کن تو اینترنت ببین بچه هاشون کجان بعد گاهی استدلالای خونوادشونم در زمینه فرزندانشون جالبه ! ترامپ دمت گرم که با همه بدی که در حق ما کردی لا اقل مردی و فیلم برا مردونگی بازی نمیکنی ...
1397/8/28
خدا لعنت کنه ترامپ رو یا مسئولین خودمون رو؟ تا کی میخوایم بی کفایتی خودمون رو بندازیم گردن بقیه!؟ اون زمان که آقای ترامپ نبود باز هم این مسئولین گرانقدر همین وضع رو درست کرده بودند! من این ماشینو به قیمت 81 تومن خریدم با قیمت قطعی. همون موقع هم زور داشت پرداخت 80میلیون به همچین ماشینی ولی انتخاب دیگه ای نداشتم. ولی الان موندم چطوری مردم 200میلیون میدن این ماشینو سوار میشن! عقل سلیم قبول نمیکنه اینو. تا وقتی خودتون حمله ور میشید و صف میبندین در اوج گرونی زیر بار قیمتهای بی منطق و قرارداد های غیر قطعی میرید همینه!
پس نندازید گردن کسی . نخرید تا ماشیناشون خاک بخوره
1397/8/28
ما داریم بسیار بسیار ماشین خوبی هست
1397/8/28
تورم و بیکاری و فقر و.....در این چهل سال گذشته هم حتما کار ترامپ بوده است.
کشورهایی مثل هند و بنگلادش و مالزی و...که گاز و نفت ما را ندارند به مراتب
وضع بهتری از ما دارند و رمز ان هم رابطه سازنده با جهان است!