موضوعات داغ

جیپ در راه سایپا؛ اطلاعات اولیه از وانت جیپ به نام گلادیاتور

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
جیپ پس از مدت ها انتظار، تصاویر وانت خود با نام گلادیاتور را منتشر کرد. این خودرو که در سال 2020 به بازار خواهد آمد نسخه ای پیکاپ از جیپ رانگلر محسوب می شود. جیپ گلادیاتور نام خود را از یکی از مدل های جیپ که در سال 1960 تولید می شد گرفته و در سال 2005 نیز جیپ نسخه ای کانسپت از این خودرو را رونمایی کرده بود. جیپ این خودرو را تواناترین محصول در کلاس وانت های سایز متوسط می داند.
طراحی جیپ گلادیاتور شباهت زیادی با مدل رانگلر دارد اما طول آن بسیار بیشتر بوده و جای بار بزرگی با طول 1524 میلیمتر دارد. در این جای بار قلاب هایی برای مهار کردن بار و خروجی برق نیز پیش بینی شده اند.

جیپ گلادیاتور

جیپ گلادیاتور

جیپ گلادیاتور از یک سپر عقب تقویت شده‌ی محکم بهره می برد که قلاب یدک کشی را نیز درون خود جای داده است. درب جای بار نیز جدید است و لاستیک زاپاس هم در در زیر خودرو نصب شده.
جیپ، سقف قابل برداشتن رانگلر را در این مدل نیز حفظ کرده و قابلیت جالبی است و همین امکان سبب شده تا گروه فیات کرایسلر، گلادیاتور را تنها پیکاپ روباز 4×4 بازار بداند. با توجه به اینکه درهای گلادیاتور نیز همانند رانگلر به راحتی جدا می شوند خریدار می تواند ترکیب های مختلفی را با سقف و درها برای خودروی خود ایجاد کند.
موتورهای گلادیاتور نیز از رانگلر به ارث رسیده اند اما متاسفانه از موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو دیگر خبری نیست. مدل پایه به یک موتور بنزینی 3.6 لیتری V6 مجهز شده که می تواند 285 اسب بخار قدرت و 352 نیوتون متر گشتاور تولید کند و با گیربکس 6 دنده دستی و یا 8 دنده اتوماتیک قابل سفارش است.
یک موتور V6 سری EcoDiesel هم از سال 2020 قابل انتخاب خواهد بود که 3 لیتر حجم داشته و می تواند 263 اسب بخار قدرت و 598 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این مدل تنها با گیربکس اتوماتیک قابل انتخاب است.
در خصوص توانایی های آفرودی، گلادیاتور، به سیستم چهارچرخ محرک، قفل دیفرانسیل جلو و عقب، دیفرانسیل لغزش محدود و تایر های 33 اینچی مجهز است.

جیپ گلادیاتور

جیپ گلادیاتور

جیپ چیزی در مورد سیستم تعلیق گلادیاتور نگفته اما گفته شده که راحتی مناسبی در جاده دارد و توانایی آن در آفرود نیز بالا است. توانایی یدک کشی جیپ گلادیاتور در کلاس خود بهترین بوده و می تواند باری به وزن 3470 کیلوگرم را بکشد. این تنها توانایی این خودرو نیست و جیپ گلادیاتور با قابلیت بارگیری 725 کیلوگرم، بهترین بارگیری در کلاس خود را هم دارد.
جیپ گلادیاتور در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به طور رسمی رونمایی خواهد شد و از سال آینده وارد بازار می شود.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/4
سلام
من نمی دونم این کجاش در راه سایپا بود از شما بعید بود اینجوری تیتر بزنین
1397/9/4
با سلام. ظاهرا تیتر خبر اشتباه درج شده است
1397/9/4
درود

جیپ در راه سایپا؟؟؟!!!

خودرو بانک عزیز ؛ منظورت از 'جیپ در راه سایپا' ؛ شرکت معظم و با کیفیتی عالی و شماره یک در سطح جهانی ؛ همان سایپای جاده مخصوص تهرانه؟؟؟!!!

با سپاس
1397/9/4
ربطش به سایپا چی بود؟
1397/9/5
منظورش این بوده که ادای سایپا رو دراورده
سایپایی که از همه چی وانت میزنه
1397/9/4
چه ربطي به سايپا داشت حالا؟! سر تيترتون با محتواي مقاله نميخوند اصلاً!
1397/9/5
سایپا تو لس آنجلس شعبه زده؟!
1397/9/5
در راه سایپا!؟ چه ارتباطی به سایپا داشت این خبر؟
1397/9/5
سایپا؟!!!!
1397/9/5
همه مثل من تا آخر متن مقاله رو خوندن ببینن واقعا سایپا قراره جیپ بسازه یا نه
1397/9/5
اتفاقا کاملا درست تیتر زدین شرکت آمریکایی جیپ با الهام از سایپا 151 اینو ساخته البته فقط یک کپی مبتدی از اونه وگرنه سایپا 151 کجا و این جیپ کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1397/9/5
سایپا اسم خودش رو با تولید ماشینی مثل جیپ خراب نمیکنه وانت پراید خیلی سر تراز این ماشینه
1397/9/5
آقا منظورش این بود از تیتر که جیپ هم مثل سایپا زده تو کار وانت کردن محصولات قبلیش