موضوعات داغ

آخرین قیمت خودروهای وارداتی در بازار راکد پاییزی + جدول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نوسانات نرخ ارز در چند ماه گذشته باعث افزایش قیمت۲ تا ۳ برابری خودروهای وارداتی شد و ممنوعیت واردات این خودروها نیز بی تاثیر نبود. حال در دوماه گذشته بازار خودروهای وارداتی با رکود شدید روبه‌رو شده و خرید و فروش به سختی انجام می‌شود. البته کسانی که واقعا قصد خرید خودرو دارند، اقدام به خرید می‌کنند، اما کسانی که صرفا در این بازار آشفته و پر سود به دنبال سودجویی و کسب درآمد هنگفت بودند به مشکل خورده‌اند و مقداری باعث شده است که کاسبی‌شان لنگ بزند. حال در شرایطی که ستاد تنظیم بازار مشغول قیمت‌گذاری خودروهای داخلی است، بازار خودروهای داخلی نیز متاثر از این تصمیمات دارای رکود شده و آینده آن نیز نامشخص است.
سایه سنگین رکود در خیابان های تهران
کافی است گشت کوچکی در خیابان های مطهری و بهشتی که بورس خرید و فروش خودروهای وارداتی و نمایندگی این خودروها است بزنید، رکود شدیدی در این بازار به چشم می‌خورد. این بنگاه ها زمانی دارای رونق زیاد بودند، اما در حال حاضر این نمایشگاه فقط ویترینی از خودروها لوکس برای مشاهده عابرین پیاده شده‌اند و کسی به سراغ این نمایشگاه‌ها نمی‌رود و همه منتظر هستند ببینند در آینده وضع بهتر خواهد شد یا خیر.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، غفاری یکی از فروشندگان خودروهای وارداتی در خیابان مطهری درباره رکود مطلق بازار می‌گوید: زمانی که سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی بسته شد و ممنوعیت واردات این خودروها نیز از طرف دولت ابلاغ شد، باید فاتحه بازار خودرو خوانده می‌شد. از همان روز بازار دارای رکود شدید شد و کار ما مانند گذشته دیگر رونق ندارد. وی ادامه داد: البته از ابتدا سال که قیمت خودروهای وارداتی دوبرابر شد و فروشندگان سود خوبی نصیبشان شد، اما چون دیگر خودرویی وارد نمی‌شود خریداران و فروشندگان دست نگه داشته‌اند و منتظر ثبات قیمت در بازار هستند و در این شرایط بازار نیز خیال آرامش ندارد و همچنان آشفته و ملتهب به کار خود ادامه می‌دهد.
احمدی از فروشندگان دیگر خودرو در خیابان مطهری است. او می‌گوید در حال حاظر بازار خودروهای وارداتی بدترین روزهای خود را سپری می‌کند. خریداران و فروشندگان در این بازار خرید و فروش نمی‌کنند و هر کدام منتظر هستند تا بازار به ثبات قیمت برسد. خریداران منتظر کاهش قیمت ها بوده تا بتوانند خودرو خریداری کنند و فروشندگان هم به علت ممنوعیت واردات و دپو خودروها و افزایش دوباره قیمت ها، خودرو به فروش نمی‌رسانند. احمدی ادامه داد: نباید منتظر اعلام قیمت خودروهای داخلی بود. این کار مشکل بازار خودروهای وارداتی را حل نمی‌کند و برای این موضوع باید تصمیم جدا و مستقل گرفته شود تا این بازار از رکود مطلق رها شود. شاید با باز شدن دوباره سایت ثبت سفارش و لغو ممنوعیت واردات و ترخیص خودرهای دپو شده در گمرک، از آشفتگی بازار خودروهای خارجی کم کند و قیمت و بازار به ثبات برسد و خریدارن و فروشندگان اقدام به خرید و فروش کنند.
قیمت های استعلام شده خودروهای خارجی در بازار تهران و کرج
- خودروها سند آزاد بوده و سند جانبازی نمی‌باشد.
- رنگ تمامی خودروها سفید می‌باشد.
- خودروها همگی در نمایندگی رسمی و نمایشگاه‌ها وجود دارد و آماده تحویل است.

قیمت خودروهای وارداتی

قیمت خودروهای وارداتی

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/3
آقا مبارکه
سایت خیلی شکیل و خوب شده