موضوعات داغ

چرا مرسدس بنز لاکچری است؟

عکس مطلب اول
خودروهای لوکس، تعریف ساده‌ای ندارند. اما اگر بخواهیم به صورت کلی اشاره‌ای به این مفهوم داشته باشیم باید بگوییم: «چیزی فراتر از خودروهای معمولی» یک خودروی لوکس، هر جزء از اجزایش را دقیق به معرض نمایش می‌گذارد.
مرسدس بنز در رده برندهایی قرار می‌گیرد که تمامی خودروهایش در رده خودروهای لوکس قرار دارند. مواد اولیه باکیفیت، دقت ساخت بیشتر، ظاهر فریبنده، دوام بالا، عملکرد قوی و ... موضوعی است که در انواع ماشین‌های این کمپانی در کلاس S,E,F و ... دیده می‌شود. شاید به همین دلایل باشد که نه تنها در ایران بلکه در جهان، خرید مرسدس بنز دست دوم بیشتر از مدل‌های صفر کیلومترش مشتری دارد. مدل‌های کارکرده مرسدس بنز آنقدر قابل اعتماد هستند که کمتر کسی به «دست دوم» بودن آن توجه می‌کند.
شرکت مرسدس بنز بعد از سال 2004، مدل‌های گوناگون وسایل نقلیه‌اش را به روز رسانی یا تجدید کرد و هر خودرو منعکس کننده سبک، فناوری و توانایی این کمپانی است. اسب بخار، گشتاور و سرعت بسیار بالا که در ماشین‌های مرسدس بنز دیده می‌شود، مهر دیگریست بر این ادعا که « بنز، همیشه مثل بنز کار می‌کند.» هنگامی که بر صندلی‌ خودروهای مرسدس بنز می‌نشینید، یک حس باورنکردنی به سراغتان می‌آید که کمتر پیش‌تر از آن تجربه‌اش کرده‌اید. راحتی، امنیت، ظاهر خیره‌کننده، چوب‌های پولیش خورده، روشنایی فضای کابین به کمک نور LED و ...، همه این‌ها به شما می‌گوید که خودروهای مرسدس بنز خاص هستند.
رانندگان مختلف نیازها و ترجیحات گوناگونی دارند. این برند به سادگی به اهمیت چنین موضوعی پی برده است و به همین جهت کلاس‌های مختلفی از خودروهایش را به بازار عرضه کرده است. به عنوان مثال C به معنای خودروهای کوپه، D معادل خودروهای دیزلی و G برابر با خودروهای شاسی بلند مرسدس بنز است.S هم برای خودروهای خاص و لوکس (Special) این برند به کار برده می‌شود. البته E که نمونه‌هایی از آن در بازار ایران نیز یافت می‌شود، خودروهای انژکتور مرسدس بنز را معرفی می‌کند. خرید مرسدس بنز دست دوم یا صفر کیلومتر اما عمدتا در مدل‌های S, E و C صورت می‌گیرد. همانطور که گفته شد مدل‌های کارکرده این برند بیشتر از مدل‌های صفر کیلومتر به فروش می‌رسند. به عنوان مثال خرید مرسدس بنز دست دوم در سایت دیوار، بیشتر از مرسدس بنز کارنکرده آگهی دارد، در انواع نمونه‌های کلاسیک و جدید. مرسدس بنز E230 که در رده خودروهای لوکس اما قدیمی مرسدس بنز قرار می‌گیرد، در سایت دیوار به قیمت 110 میلیون تومان به فروش می‌رسد. فروشنده در آگهی فروش این خودرو ذکر می‌کند:« موتور گیربکس بدون کوچکترین ضربه و صدا است. این خودرو هیچ خط و خشی ندارد. همچنین شیشه‌های عقب برقی است.» در آگهی دیگری مرسدس بنز 220E که سال ساخت آن به 1375 (1995) بازمی‌گردد، با 161 هزار کیلوکمتر کارکرد 130 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این خودرو طبق گفته‌های فروشنده، دو ایربگ فابریک، سانروف شیشه‌ای 3 حالته، شیشه‌های تمام برقی، سنسور دنده عقب، رینگ اسپورت فابریک،موتور گیربکس صفر و ضبط پایونر دارد.
همچنین خرید مرسدس بنز دست دوم GL500 مدل 2011، با تنها 8 هزار کیلومتر کارکرد در این سایت به قیمت 800 میلیون تومان امکان‌پذیر است. همانطور که گفته شد، G به خودروهای شاسی بلند این کمپانی اشاره دارد و جالب است بدانید که نمونه‌های این کلاس از مرسدس بنز در ایران تقریبا کمیاب است؛ اما در سایت دیوار موجودی دارد!

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/10
سلطان خودروسازی دنیا: مرسدس بنز (THE BEST OR NOTHING)
1397/9/11
مرسدس پدر دنیای خودروست! اصلا اختراع خودروهای دارای موتور احتراق داخلی حاصل نبوغه کارل بنز بوده البته که چشمه نبوغ مهندسین خبره بنز هرگز خشک نشده و سیستم هایی که امروزه استاندارد جهان خودرو محسوب میشود مانند ترمز ABS نیز ماحصل مجاهدت ها و دانش بالای بنز میباشد.
بنز همواره بنزه و نماد بی بدیل مهندسی در جهان خودرو دیگه G.Class اونهم G63 سلطان بلامنازع محسوب میشه!