موضوعات داغ

خرید سوزوکی ویتارا صفر در بازار فعلی چقدر بصرفه است؟ شاسی‌بلند چینی یا ژاپنی؟

عکس مطلب اول
سوزوکی نسل سوم محصول گرند ویتارا را در سال ۱۳۸۶ برای اولین بار وارد بازار ایران کرد. حالا پس از ۱۱ سال این شرکت خودروساز ژاپنی با مهندسی دقیقش به مشتریان ایرانی خود ثابت کرده است که ویتارا خودرویی کم‌خرج، کم استهلاک و با کیفیت است. این شاسی بلند را در کشورهای دیگر با نام (اسکودو) می‌شناسند. نسل چهارم این خودرو فیس لیفت شده که تابستان امسال عرضه شد پیشرانه‌ی جدید دارد. حدود یک دهه است که این خودرو با همان پیشرانه‌ی قدیمی ۲.۴ لیتری در ایران به فروش می‌رسد. اگر خیلی زیاد اهل سفر جاده‌ای هستید خرید سوزوکی ویتارا برای شما گزینه‌ی خوبی است، اما اگر اهل طبیعت گردی باشید، موضوع فرق می‌کند. این خودرو در کلاس خود و در بین محصولات سوزوکی خوب ارزیابی می‌شود، اما برای آف‌رود نمی‌توان روی آن حساب کرد. هرچند که نماد 4WD (۴ چرخ متحرک) روی بدنه‌ی آن به چشم می‌خورد. این نماد روی این خودرو تنها این دلگرمی را به شما می‌دهد که در جاده‌‌های کوهستانی استرس کمتری خواهید داشت.

مزایا و معایب خرید سوزوکی گراند ویتارا در کنار هم
عملکرد و کیفیت نسبتا خوب دلیلی بیشتر مشتریان برای خرید این محصول ژاپنی است. این خودرو از لحاظ فضای داخلی در سفر برای یک خانواده‌ی ۵ نفره حس راحتی را به همراه می‌آورد. نسخه‌ی فیس لیفت سوزوکی ویتارا امکانات رفاهی بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد، هر چند که سوزوکی از نظر آپشن از خودروسازهای چینی بسیار ضعیف‌تر عمل کرده است. این خودرو ۶ ایربگ برای سرنشینان جلو و عقب، سانروف، ۳ نمایشگر (یکی جلو و دو عدد عقب)، کی‌لس، قابلیت جمع شدن صندلی‌ها برای افزایش فضای صندوق عقب، گرمکن، کروز کنترل، آینه‌ی برقی، ایموبیلایزر و... دارد. باید پذیرفت که سوزوکی گرند ویتارا خودروی مدرنی نیست، اما در بلند مدت رفیق ماندگار و کم خرجی می‌ماند.
اگر برای شما مصرف سوخت یک ملاک اصلی در خرید خودرو به حساب می‌آید باید بدانید که برخلاف اعداد و ارقامی که در اینترنت می‌بینید این خودرو می‌تواند در حالت ترکیبی برای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۳ لیتر بنزین بخورد. پس خرید سوزوکی برای کسانی که دوست ندارند هوا را آلوده کنند و مدام هزینه‌ی بنزین بپردازند توصیه‌ی خوبی نیست. این مدل از سوزوکی خودروی سنگینی است، اما منتقدان در این کلاس خودرویی شتابگیری آن را نسبتا مطلوب ارزیابی می‌کنند. از لحظه‌ی شروع حرکت برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۱۲ ثانیه زمان نیاز دارید. در شتابگیری ثانویه که در زمان حرکت است، راننده و تمام سرنشینان شتاب سوزوکی را به خوبی حس می‌کنند. علت ضعف شتاب اولیه این است که این خودرو با هدف کاربری برای آف‌رود طراحی شد، هر چند در عمل این اتفاق رخ نداد؛ زیرا رقبای قوی‌تری در کلاس خودروی آف‌رود ظاهر شدند.

وضعیت سوزوکی ویتارا در بازار خودروی ایران
بازار خرید و فروش سوزوکی در سال‌های ابتدایی ورودش به ایران داغ بود. زیرا یک دهه قبل تنوع خودروهای بازار مانند امروز نبود. در آن زمان کره‌ای‌ها و چینی‌ها هنوز به شکل امروزی وارد بازار خودرویی ایران نشده بودند. با ورود محصولات این کشورها سوزوکی گرند ویتارا رقبای جدیدی پیدا کرد و برای مدتی بازارش کساد شد. زمانی که نسخه‌ی فیس لیفت شده به بازار عرضه شد، سوزوکی گرند ویتارا بخشی از بازار خود را از رقبا بازپس گرفت. البته کسانی که به دنبال خرید خودروهای همه‌ پسند و چشم‌گیر هستند، کیفیت و قدرت سوزوکی را نادیده می‌گیرند و سراغ رقبای خوش چهره؛ اما بی کیفیت می‌روند.

قیمت‌ها برای خرید و فروش سوزوکی ویتارا
قیمت خرید سوزوکی گراند ویتارا صفر دنده اتوماتیک، مونتاژ داخل (شرکت ایران خودرو) با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیون است. می‌توانید مدل‌های با کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید سوزوکی ویتارا مدل قبل از سال ۱۳۹۰ اقدام کنید. مدل‌های بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ قیمتی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان دارند و در نهایت خرید سوزوکی کارکرده بین سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ حدود ۲۰۰ الی ۲۸۰ میلیون تومان برای شما آب می‌خورد. برای مثال در سایت دیوار یک سوزوکی گرند ویتارا مدل سال ۱۳۸۸ اگهی شده است که با کارکرد ۱۸۰ هزار کیلومتربه نصف قیمت یک خودروی صفر گرند ویتارا یعنی ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. از حدود ۸۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون سوزوکی‌های زیادی برای فروش وجود دارند که شما می‌توانید آنها را از بین آگهی‌ها پیدا کنید.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/10
لقب سوزوكي حماله... واقعا برازندشه...از سال ٢٠٠٦ تا الان يه دونشو دارم... ٤٩٠ هزارتام كار كرده تمام ايران و باهاش گشتم افرودو انرود....موتور گيربكس هنوز دست نخورده اتاق مثل روز اول بي صدا نيست اما هنوز ارومه و قابل تحمله تنها خرج سنگيني كه براش كردم سال پيش بود كه يه حال اساسي به زير بندي ماشين دادم باااور كنيد ديگه هيچي...
اپشن نداره،ظاهرش قديمي شده،موتور پر سر و صداييم داره اما هيچ جا نمي ذارتتون واقعا خرابي نداره و واقعا به معناي واقعي مطمئنه...با اين ماشين چند سال پيش از مشهد تا تهران و تمامشو روي جاده ي يخ زده رفتم هيچ كس تو جاده نبود چقدر هم لذت بخش بود،تعادل مثال زدني نه اما كاملا مطمئن و قابل قبولي رو رويه برف و يخ داره...تويه افرود هم خوبه اما كسي كه با اين ماشين مي ره افرود بايد تجربه رانندگي افرودي رو داشته باشه ادم مبتدي قطعا زهر مارش مي شه افرود رفتن با ويتارا ...اما اگه با تجربه باشي مي توني خيلي كارا باهاش بكني.ويتارا در حالت عادي ٤چرخه و نيازي نيست بريد تو كمك تا ٤چرخ شه و اين ماشين كمك سنگين داره كه اين دوتا ويژگي تويه هيچ كودوم از كراس اورهاي موجود وجود نداره...تعصبي رويه هيچ برندي ندارم ويتارام ايرادات ريز و درشت زيادي داره اما پول دستم بياد باز هم ويتارا مي خرم
1397/9/11
با سلام و عرض ادب و با تشکر از زحمات شما نسبت به تحلیل و بررسی خودروها با برند های متفاوت.
صحبت و نظر شما را در مورد مصرف سوخت و کند بودن و آفرود ضعیف را ، با عرض پوزش ، نمی پذیرم
دلیل یا دلایل من هم اول اینکه به مدت سه سال هست که خودم این ماشین را دارم.بالاترین مصرفی که گرفتم ،10.5 بوده و کمترین 7.6
در زمینه ی آفرود هم اینقدر فیلم و کلیپ در سایتها و شبکه های اجتماعی هست که فکر کنم حق مطلب را بیان خواهد کرد
باز هم ممنون و متشکر
1397/9/11
گرند ویتارای فیس لیفت استارت بدون كليد داره ولی کیلس شبیه کیا سراتو مونتاژ و خودروهای دارای کیلس نداره در قسمت مزایا و معایب متن بالا تصحیح بفرمایید .
ای کاش از فیس لیفت گرند ویتارا یک درگ با چند خودرو هم رده انجام میدادین
1397/9/11
درود بر شما هر روز مطالب خوب سایت خودرو بانک رو می خونم و از اونها لذت می برم اما متعجبم چرا در بین اینهمه مطلب مفید چرا گردانندگان محترم سایت گه گاه موضوعاتی را نشر می کنند که آدم را میخکوب می کند. شما دوست محترم نقل کننده مطلب از سایت... آیا تا به حال یکبار با سوزوکی به آفرود رفته اید که ادعای عدم چالاکی اونرو به راحتی نقل قول می کنید. خودرویی با سیستم چهار چرخ درگیر اگر برای آفرود مناسب نباشه حتما سانتافه و جک چینی برای اینکار خوبه ؟؟ تو را به خدا اعتبار سایت وزین خودرو بانک رو با طرح موضوعات دست چندم و خارج از محتوای علمی و عملی که خوانندگانتون بعد از سالها به اون رسیده اند خدشه دار نکنید
سپاسگزارم
1397/9/11
سانگ یانگ کوراندو از همه نظر انتخاب خیلی بهتری هست .