موضوعات داغ

[نتیجه نظرسنجی] آیا مردم موافق افزایش قیمت خودروها برای نجات صنعت خودروسازی هستند؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
حدود 2 هفته پیش بود که خودروبانک اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در مورد افزایش قیمت خودرو کرد. این نظرسنجی در مورد موضوع داغ این روزهای صنعت خودرو کشور یعنی افزایش قیمت خودرو بود. قیمت هایی که خودروسازان آن را بسیار کم و باعث نابودی و توقف تولید می دانند و در حال رایزنی و فشار بر دولت برای افزایش قیمت ها هستند و در طرف دیگر مردمی قرار دارند که این قیمت های قبلی را نیز به دلیل نبود کیفیت مناسب و تکنولوژی در آنها ناعادلانه و زیاد می دانستند چه رسد به اینکه با افزایش قیمت دلار و کم شدن شدید قدرت خرید، اصلاً جایی برای افزایش قیمت باقی نمی ماند!
اما در هر صورت نجات صنعت خودروسازی کشور و اشتغال تعداد قابل توجهی از کارمندان شرکت های خودروسازی و قطعه سازی، موضوعی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. در این طرف ماجرا نیز مردمی هستند که بدون افزایش حقوق آنها، قیمت بسیاری از اقلام زندگی روزمره شان سر به فلک کشیده و حال تاب تحمل افزایش قیمت خودروها را ندارند. آن هم خودروهایی که سال ها است با همین چهره و تکنولوژی و بعضاً با افت قیمت عرضه شده است.
حال در این نظرسنجی که تعداد قابل توجهی از کاربران سایت در آن شرکت کردند، به نظر می رسد که نتیجه کاملاً قاطع و واضح است. بیش از 93 درصد شرکت کنندگان نظر به عدم افزایش قیمت خودروها داده اند و تنها کمتر از 7 درصد به افزایش قیمت خودروها رای داده اند. به نظر می رسد هنوز هم با وجود فشارهای وارد شده از طرف خودروسازی ها، مقبولیت کافی در بین مردم برای ارایه لیست جدید قیمت خودروها وجود ندارد اما سوال اصلی این جا است که آیا این 93 درصد مخالف، راضی به مرگ خودروسازی کهنه و عقب افتاده کشور هستند یا فقط می خواهند که با کمک دولت و تزریق مالی به آنها، قیمت های کنونی حفظ شود؟ سوالی که به نظر می رسد جواب آن احتیاج به گفتمان و تحلیل های اقتصادی در سطح کلان کشور دارد.

نظرات کاربران

33 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/13
میزان رای ملت است...
1397/9/14
اگر انتخاب مسئولینی مثل نمایندگان مجلس، ریاست جمهوری و... بر اساس رای مردم است، پس در این مورد هم باید رای مردم اجرا شود...
اگر اعتنا نکنند و مردم را آدم حساب نکنند و هر کاری دوست دارن بکنند...
1397/9/13
بله راضی به مرگ این صنعت هستم چون دقیقا همین صنعت راضی به مرگ مردم بوده تا الان!
اندازه هشت سال جنگ فقط کشته داده این صنعت جدای آمار نقص عضو و....
1397/9/13
40 سال زمان داشتند برای اینکه نمیگیم پورشه و بنز و... تولید کنند. که اگه میخواستیم میتونستیم. ولی حداقل باید در حد هیوندای و کیا میبودیم.
حالا ما نباید هزینه یک عمر مفت خوری یه عده بیشرف رو که جز آبرو ریزی برای این خاک نداشته رو بدیم.
پیشنهاد میکنم رییس جمهور یک پرینت از نظرسنجی فوق بگیرد و به دیوار اتاقشان بچسباند.
دولت و حکومت هم اگر مردمی هست، باید مطابق با خواست مردم عمل کند.
نه تنها افزایش قیمت نداشته باشند، بلکه خودروسازان و حامیانشان را باید محاکمه و مجازات کنند
تمام...
1397/9/13
اصلا موافق افزایش قیمت خودرو نیستم من که ماهی ۱۲۰۰ میگیرم حقوقم رو بکنید ۵میلیون بعد حرف از افزایش قیمت خودرو بزنید چرا یکطرفه قضاوت میکنید
1397/9/13
تعطیلی نه بلکه بازگشت به راه درست.
آزاد شدن واردات با تعرفه حداکثر ۲۰ درصد
آزاد شدن قیمت و شکستن انحصار و رقابت
اگه بشه ، خودرو ساز باید خودشو برسونه اگه نتونه باید بره کنار.
1397/9/14
با احترام به نظر حضرتعالی ، به نظر میرسد آزاد شدن قیمت وقتی معنی پیدا می کند که رقابت باشد. متاسفانه خودرو سازان سهامداران همدیگر هستند و منافعشان بهم گره خورده پس نمی توان انتظار داشت که رقابت سالمی شکل گیرد و قیمت حاشیه بازار هم به همین دلیل و محدودیت عرضه خودرو سازان نمی تواند مبنای مناسبی برای قیمت محصولات باشد.
1397/9/13
ديگه خسته شودم هم بهتر كه اين خودرو سازها نابود شوند بلكه شايد واردات خودرو آزاد شود ديگه چهره خيابان ها غير قابل تحمل شده هميشه يكي از اين لگن ها تو هر خياباني ميبينيم
1397/9/13
مرگ بر خودروسازی
1397/9/13
۹۳٪ رای به مرگ خودروسازی داده اند.
در آن شکی نیست...
1397/9/13
بسیار خب. حرف نباید صرفا حرف باشه که. اگر واقعا ناراضی هستید از افزایش قیمت نخرید خودروی صفر نخرید. دست دوم پیدا کنید ولی صفر از این دو کارخونه نخرید. اینجوری باشه که تو مجازی بگید نه بعد واقعی منتظر پیش فروش باشین خیانت به خودتون و مردم کردین. ببینید اساساً اگر دو خودرو ساز ما ( بخوانید مونتاژ کار درجه 3) تو این 40 سال پیشرفت میکردن و الان خودرو هایی در سطح جهانی تولید میکردن و واقعا به فکر جان و آسایش مردم بودن مطمئن باشید چنین روزی مثلا به خاطر تحریم و مشکلات اقتصادی مردم هم ازشون حمایت میکردن و راضی بودن به گرون تر کردن برای بقا. ولی وقتی 40 سال خون مردم و ریختن و دزدی کردن و قارت کردن و جان مردم و به خطر انداختن و یه مشت آشغال تولید میکنند که سال به سال بی کیفیت تر و گرون تر میشه و اسمش صرفا چهار چرخه نه ماشین و حاشیه سود بسیار بالا داشتن الان نباید ننه من غریبم بازی در بیارن و انتظار حمایت داشته باشن
1397/9/13
مرگ خودروسازی که سهل
مرگ باعث بانی های وضعیت فعلی هم راضی هستیم!
1397/9/13
با سلام
یعنی اون ۶ % کیا هستند که موافقند
1397/9/14
یه مشت پدرسوخته
1397/9/13
نظر من مرگ خودروسازی بهتره
سال ا جوانان ما رو به کام مرگ فرستاد
1397/9/13
40 سال هست که مردم به این صنعت زمان دادند و هزینه های تحمیلی اونها رو پرداخت کردند ولی شکوفا که نشد،دزدی و رانت خواری هم بیشتر شد.
پس همون بهتر که درش رو تخته کنند و برن بذارن ما از تکنولوژی روز دنیا مثل بقیه مردم عالم استفاده کنیم و بیشتر از این به پای لگن سازی هامون خون و کشته ندیم.
1397/9/13
اون 7 درصد هم دلال اند !
1397/9/14
دلالها همان خودروسازها هستند...
1397/9/13
به جهنم.به درک ...ورشکست بشن . کارگر اش هم بیکار بشه. چهل ساله همه جوره حمایت شدن .... خودروسازی ما مثل یک غده سرطانی بدخیمه . هیچ امیدی به اصلاح نیست
1397/9/13
بله راضی به مرگ این صنعت عقب افتاده هستیم. هیچ پیشرفتی که ندارن. مرگ صنعت خودروسازی بهتر از مرگ مردم بی گناه تو آشغالایی که اینا میسازنه
1397/9/13
تازه قیمتها رو افزایش دادند تو سال 97 دو بار افزایش قیمت دادند.
1397/9/14
<اما سوال اصلی این جا است که آیا این 93 درصد مخالف، راضی به مرگ خودروسازی کهنه و عقب افتاده کشور هستند یا فقط می خواهند که با کمک دولت و تزریق مالی به آنها، قیمت های کنونی حفظ شود؟ >
جواب این سوال مشخصه.شما تو سوال نظر سنجیخودتون گفتید برای نجات.پس نیازی به گفتمان و تحلیل های اقتصادی در سطح کلان کشور نداره.من شرط میبندم همه این 93 درصد حاضرن یه پولی هم بدن تا زودتر این شرکتا جمع بشن.از طرفی هم چون همیشه بحث بیکار شدن کارگران این شرکت ها وجود داشت میخواستم یه مساله ای رو اینجا یه بار برای همیشه بیان کنم.جا داشت که تا حالا شما به عنوان یه رسانه (که وظیفه رسانه اعلام حقایق بدون موضع گیری و جانب داری است) تا حالا خودتون بهش میپرداختید.
ساخته های این دوستان مثلا خودرو ساز در سال باعث مرگ یا جانباز شدن مصدومیت میانگین 20 هزار نفر در سال میشه.کل کارمندان این دو شرکت حدود 80 تا 100 هزار نفر هستند.پس یعنی به تعداد کل این کارمندان دو شرکت در طی 4 سال فوت و مجروح میشن.حالا اگر این 100 هزار نفر فقط این شغل رو بذارن کنار(که مسلما بعدش خیلی هاشون میتونن جای دیگه مشغول شغل های دیگه ای بشن)بهتره یا یه 100 هزار نفر دیگه کشته و مجروح بشن؟قضاوت با شماست
1397/9/14
با سلام
بله موافق نابودی صنعت خودروسازی هستم و موافق بیکاری کارگران آنها نیز هستم . چهل سال باعث عقب افتادگی ما شدند مگر کارگران خودروسازی خونشان رنگیتر از از هزارن کارگری هست که الان بیکار شدند که باعث و بانی آن مدیران نا لایق کشور می باشد . صنعت خودروسازی ما چند ماه قبل از هیوندای شروع کرده است و الان اونا کجا هستند و ما کجا . همین خودروسازی چین حداکثر 10 سال از عمرشو می گذره و ما جوانان ایرانی حتی داشتن خودروی چینی هم برامون آرزو شده و قیمت بعضی هاشون از 300 میلیون هم گذشته . تا الان قیمت خودروسازها 2 بار افزایش داشته ولی حقوق کارگر هیچ افزایشی نداشته است . مدیران ما دم از قیمت جهانی و قیمت دلار و مقایسه با سایر کشورها می کنن مگر ما به دلار حقوق می گیریم که با آن داریم مقایسه می شیم . پس خودروسازی محکوم به نابودی می باشد و باید تعطیل شود چون خود آنها با عرضه نکردن خودرو باعث افزایش قیمت شده اند و حالا می خوان قیمت برسونند به حاشیه بازار بدون افزایش کیفیتو اگر قیمتهای کارخانه افزایش هم بدن دوباره قیمت حاشیه بازار بلا می رود مثلا قیمت 206 شاید در بازار به 150 میلیون هم می رسد که باعث بدبختی مردم خواهد شد . بیایید مثل مردم فرانسه که با جلیقه زردهاشو دولت رو به زانو دراوردند ما هم متحد بشویم و از این آشغال سازها ماشی نخریم تا شاید آینده ای روشنتر داشته باشیم از ما که گذشت و جوانی مان سوخت و نابود شد شاید فرزندانمان آینده ای داشته باشند.
1397/9/14
تعطیل شدنشون اتفاقیه که بالاخره باید بیفته
مگه این همه کارخونه تعطیل شد چی شد مثل نساجی
به جاش از خارج وارد میشه
به جای اینکه به فکر 3 میلیون نفر باشید به فکر آسایش 80 میلیون نفر باشید
هر سری ماشینهای درجه 4 رو که هیچ جای دنیا نگاش نمیکنن باید پولشو جلو بدیم بعد از کلی زمان اگه دلشون سوخت به ما تحویل میدن
الان با قیمت بازار حداقل تحویل فوری میدن
وقتی خودروساز گرون کنه با قیمت الان بازار تحویل سال آینده و قیمت غیر قطعی میده که حساب کنی گرونتر در میاد
1397/9/14
اون 3 میلیون نفر هم جزو اون هشتاد میلیون نفرن ها.
1397/9/14
با شرایط حال حاضر تحریم ها ُ سوء مدیریت ها و وضعیت مالی مردم افزایش قیمت کاری ظالمانه است. باید تعرفه های سنگین واردات برداشته شود و با ورود خودرو های جدید ُ نه البته چینی ُ و یک مهندسی معکوس ُ البته با مدیران کارآمد می توان صنعت خودرو را متحول کرد. در حال حاضر خودروسازی ایران به مانند زالویی می ماند که به جان مصرف کننده افتاده است و تعطیلی و بیکاری بهانه ای بیش نیست که اگر برخورد توام با گذشت با ایشان صورت بگیرد به سان سال های گذشته ُ نه تنها پیشرفتی اتفاق نمی افتد بلکه آخر و عاقبت خیلی ها را هم نابود می کند.
1397/9/14
لطفا گزارشی در خصوص آخر و عاقبت نتیجه تحقیق و تفحص از صنعت خودرو سازی را اراءه نمایید.
1397/9/14
نمیشه که حقوق اصلا تغییر نکنه ولی همه چی افزایش قیمت 400 درصدی داشته باشه
وقتی تمامی اجناس و اقلام با نرخ دلار افزایش پیدا میکنه پس دولت هم حقوق هارو با نرخ دلار روز پرداخت کنه
قیمت های خودرو هم آزاد بشه هر قیمتی دوست دارن بفروشن ولی تعرفه واردات رو صفر بکنند بمینم کسی میره پراید 50 میلیونی بخره؟!!!
1397/9/14
اینجا همه میگن این دو کارخونه باید نابود بشن.پس اینایی که هنوز یه ساعت از شروع ثبت نام نگذشته ظرفیت رو پر میکنن کی هستن. همه که دلال نیستن.از ماست که بر ماست.
1397/9/14
من به شخصه حاضرم جونم هم بدم ولی منجر به مرگ این خودروسازهای داخلی بشم :))) اسم اینو میذارن صنعت؟؟؟
1397/9/14
یه عده بیرون گود نشستن می گن لنگش کن همین سه میلیونی که شما میگه بزار بیکار بشن رو اول باید ضرب در 3 کنی بعد میفهمی آثار وحشتناک اجتماعی اون چی میشه.
در ضمن با دلار 10 هزار تومانی ارزان ترین خودرو وارداتی در صورت تعرفه صفر کمتر از 150 میلیون تومان نخواهد شد
بله وقتی همین بیکاره ها به کار خلاف کشیده بشن از خانه شما سرقت کنند دست به زورگیری در خیابان از خانواده شما بزنن 50 درصدشون معتاد بشن آمار جنایت و قتل عمد ناشی از بزهکاری و... ده برابر بشه اون وقت خواهی فهمید که خودرو زاپنی و .... طعمش چیه. می خواهم صد سال سیاه سوار ماشین ژاپنی نشید 3 میلیون بیکار بشن که این آقایون دوست دارن سوار فلان ماشین بشن.
1397/9/15
سلام
همه دارن درد دل میکنن.
یکی از دوستان بگه مردم باید چیکاربکنن راه حل عملی که مردم باید درپیش بگیرن تا ایناروتوی مسیر بندازن چیه؟
(قابل توجه اینکه:فرهنگ عمومی مردم ایران ضعیفه).
1397/9/15
با مرگ خودرو سازی مخالفم ولی با ادامه روند فعلی و افزایش قیمت شدیدا مخالفم
خودرو سازی رو باید نجات داد
دو راه هم بیشتر وجود نداره
1 راه اول واگذاری کامل صنعت خودرو به سپاه
2 ازادسازی قیمت خودرو داخلی همزمان با ازاد سازی واردات خودرو بدون حق گمرکی