موضوعات داغ

آغاز فروش فوری محصولات ایران خودرو از شنبه 17 آذر + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از مدتها، شرایط فروش فوری ایران خودرو با چهار محصول برگزار می شود و قیمت های جدید چند محصول که در این شرایط به خریداران عرضه می گردند نیز اعلام گردیده است. در این شرایط فروش، محصولاتی همچون پژو پارس اتوماتیک، تندر وانت، وانت آریسان و خودروی جدید دانگ فنگ S30 حضور دارند و زمان تحویل خودروها نیز 15 روز تعیین شده است. ایران خودرو برای پژو پارس اتوماتیک، قیمت 83 میلیون تومان را در نظر گرفته است که نسبت به قیمت اواخر زمستان سال گذشته و بهار امسال، که در حدود 50 میلیون تومان بود، افزایش 66 درصدی را نشان می دهد. این افزایش چندین درصدی را می توان نشانه ای جدید از آزادسازی قیمت ها دانست که پیش از این در خصوص پژو 207 صندوقدار نیز اعمال گردیده بود و اخبار واصله، حاکی از اعلام سایر قیمت ها در هفته های پیش روست.
برای خودروی جدید دانگ فنگ S30 نیز قیمت 141 میلیون تومان در نظر گرفته شده که موجب تعجب کاربران در فضای مجازی گردیده است، چرا که نسخه کراس این خودرو یعنی H30 کراس با قیمتی بین هشتاد تا صد میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می شود و اعلام چنین قیمتی، برای نسخه سدان که به جز حجم بیشتر صندوق عقب، هیچ تفاوتی با نسخه کراس ندارد، بیش از حد عجیب به نظر می رسد. علاوه بر آن ایران خودرو در ماه های گذشته، بارها اعلام کرده بود که توانایی تحویل محصولات را به دلیل نقص در تامین قطعات ندارد و حال اعلام تحویل پانزده روزه محصولات، شک و تردید را در بین خوانندگان این خبر ایجاد می کند.
دو خودروی دیگر، وانت آریسان و تندر وانت هستند که به ترتیب با قیمت های 36 و 77 میلیون تومان به فروش می رسند. در مورد وانت آریسان که از موتور پیکان و قطعات ظاهری مشترک با پژو 405 و پژو پارس استفاده می کند، به نظر نمی رسد مشکل چندانی در تامین قطعات و تولید وجود داشته باشد و تولید این وانت، که چندان کیفیت ندارد به روال سابق ادامه خواهد یافت و قیمت مناسب آن، که اکنون حدود 55 درصد افزایش را نشان می دهد، همچنان می تواند موجب فروش وانت آریسان شود. همانطور که گفتیم، اعلام این قیمت های جدید، به خصوص در مورد وانت آریسان که قیمتی کمتر از 45 میلیون تومان دارد، به منزله اعلام غیر رسمی آزادسازی قیمت هاست. در مورد تندر وانت نیز باید گفت که احتمالا آخرین سری های این وانت را در ایران خودرو شاهد خواهیم بود و پس از آن، همانند دیگر محصولات مونتاژی رنو، این خودرو نیز با خطوط تولید ایران خودرو خداحافظی خواهد کرد.

جدول قیمت ها

جدول قیمت ها

نظرات کاربران

22 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/16
اینها میخوان تست کنن که مردم چقدر زیر بار زور میرن. یک کمپین تحریم لازم داریم. کاش هیچ کس نخره. هیچ کسسس
1397/9/16
دقیقا. که اگه مردم برای خرید هجوم ببرن پشتوانه ای برای افزایش قیمت فضایی خودرو میشه که البته اون قدری خودرو تو این فروش فوری محدوده که بعیده کسی بتونه بنویسه. امیدورام کسی واسه خرید اقدام نکنه.
1397/9/16
اینا با توجه به اینکه یه مدت طولانی قیمت رو اعلام نکردن تا مردم به قیمت های سورس ماشن عادت کنن حالا میخان واقعیش رو امتحان کنن . کاش ما هم مثل مردم قرانسه مطالعه می کردیم حداقل در مورد بد قولی این دوشرکت. فرهنگ به مرگ بگیر به تب راضی میشن رو سال هاست دارن رو مردم انجام میدن.
1397/9/16
دقیقا این یه آزمایشه رویه ملت همیشه در صحنه ایران ،میخان ببینین تا کجا میتونن محصولاتشونو جا کنن
1397/9/16
متاسفانه مردم ایران هنوز به اون درجه از شعور و آگاهی نرسیدن که بفهمن چی به سرشون داره میاد و بخوان خریدن چیزی رو تحریم بکنن. از فردا میبینید که جلوی نمایندگی ها برای ثبت نام صف وایستادن
1397/9/17
با اینکه (طبق فرمایش آقایون) مملکت ما آزاده ولی کسی جراءت راه اندازی کمپین نداره
1397/9/17
واقعا برای متحد نبودن مردم باید تاسف خورد،اگر همه نخرن قیمت کلا تعقیر میکنه
1397/9/16
واقعا دیگه مردم رو چی فرض کردن؟؟؟البته بازم یه عده ای هستن که از شنبه مثل قحطی زده ها برا خرید هجوم میارن!!!
1397/9/16
تو یک ساعت اول تکمیل میشه! تازه ارفاق کردم!
ملت برای پرایدوانت خرداد 98 اونم به قیمت روز داشتن سر و دست میشکستن و تکمیل کردن!!! حالا اینکه تحویل فوریه جای خود دارد!
پارس میگیرن 83 بعد میفروشن 100
کافیست یکبار تماشا کنید....!
1397/9/16
ماشین های که دیگه مونده رو دستشون رو میخوان بدن بره!!
ببینم چه کار میکنیدااااا
دلم‌میخواد سر ثانیه ته بکشه
آفرین.
1397/9/16
پس صحبتها و مخالفت رییس جمهور همش پشم بود! الی برکت الله!
1397/9/16
اونجایی که قیمت رو میبرن بالا خودکار قطعات تندر نود پیدا میشه و دیگه مشکلی توی تامین قطعه نیست بعد پیش فروش ها رو میگن قطعه نداریم بیاین پراید بگیرید . آی خدا کی بشه بدبختی اینا رو ما مردم هم ببینیم
1397/9/16
مافیای گاری سازی دارند امتحان میکنند ببینند با این قیمتها مردم همیشه در صحنه آیا باز هم مثله همیشه هجوم میارن، اگه استقبال مردم خوب باشه دیگه قیمتهایی که دلشون میخواد رو اعمال میکنند، توی این چهل سال فلاکت که خودرو سازی به ملت داد کاش یکبار متحد بشیم و نخریم
1397/9/16
علی کریمی دقیقا کجای یه کپین تشکیل بدی
1397/9/16
آیا واقعا این نتیجه جواب حمایت مردم از تولید داخلی توسط خودروسازان است. اگر مردم یکبار همت کنند و از این پیش فروش حمایت نکنند. حداقل جواب مناسبی به این رفتار ناجوانمردانه خودرو ساز خواهد بود.
1397/9/16
خدا ازشون نگذره
مردم رو چی فرض کردن اینا همش کاره دولته داره سر مردم بازی در میارن
ما که هیچ کاری از دستمون بر نمیاد
جز اینکه لعنتشون کنیم
1397/9/16
درود
در ابتدای تابستان سال 96 یک دستگاه پژو 2008 ثبت نام کردم و قرار بود در تاریخ 97/1/1 (یعنی حدود 9 ماه پیش)ماشین را تحویل دهند که تا کنون حتی دعوتنامه هم ارسال نکرده انددر حالی که مسئولین ایران خودرو در رسانه ملی و جراید به کرات اعلام کرده اند که تمام قطعات 2008 را با ارز حدود سه هزار تومانی قبل از شروع تحریم ها وارد انبارهای ایران خودرو کرده اند!!!؟؟؟
حال سؤال اینکه چرا 2008 را که قبل از تحریم ها و با ارز سه هزار تومانی وارد کرده اند به مردم تحویل نمی دهند؟؟؟ چه دلیل و منطقی برای گران کردن 2008 در آینده ارایه خواهند داد در حالی که تمام قطعات 2008 را با ارز سه هزار تومانی و قبل از تحریم ها وارد کشور کرده اند و فقط می بایست این ماشین را مونتاژ و سرهم کنند و تحویل دهند و هیچ مانعی هم وجود ندارد؟؟؟!!!
اگر با پول 2008 در تابستان 96 یه ماشین دیگه ای خریداری و تحویل می گرفتیم ؛ اکنون به دام ایران خودرو نمی افتادیم و تحریم ها و ارز گران هم مشمول حال ثبت نام کنندگان 2008 نمی شد!!!!!!
واقعاً شرم آوره! از یک طرف می گویند ماشین برای تحویل نداریم و به تعهدات یک سال پیش خودشان عمل نکرده اند و از طرف دیگر در حال حاضر ، فروشو تحویل فوری با قیمت نجومی گذاشته اند؟؟؟؟؟!!!!
آیاقابل قبول است که این فروش با قیمت نجومی بدون چراغ سبز دولت تدبیر و امید می باشد؟؟؟!!!
واقعاً چه امیدی و چه تدبیری!!!!
آیا در چنین کشوری می توان به فرزندان آموخت تا از دروغگویی و بدی دوری کنند؟؟؟!!!
با سپاس
1397/9/17
ببین این قالپاق سازها چطوري دارن جولان ميدن!!!
1397/9/17
واسه ما مردم منفعل و خمود و خسته و خموش پرشیای 83 میلیونی هم کم محسوب میشه!من مدیرعامل ویرانخودرو بودم پرشیا رو راحت 150 قیمت میزدم و مطمئن بودم ملت ناسور ایران برای پیش ثبت نامش صف خواهند کشید!!!!
1397/9/17
مردشور این تولیداتتون رو ببره ، انشااله تقاص کارهایی که با مردم میکنید رو پس میدید و به زودی در آشغال سازیتون تخته میشه ، هرکی بخره خائن هست به حقوق خودش و بقیه ، من که بشا..م تو پولم عمرا برم از این آَغال سازها بخرم
1397/9/17
نتیجه حمایت همه جوره همین بی حیایی و بی شرمی میشه ، نفرین خدا بر شما
1397/9/21
این کار ایران خودرو نشون میده که ایران تفاوتی با کره ی شمالی نداره اول خودرو بعد حکومت نظامی بعد هم سره همه رو می تراشن میگن می خوای بخا نمی خوای ..... امیدواران مردم ایران دست به دست هم بدن و با اتحادشون نشون بدن ما اونی که شما فکر میکنید نیستیم، مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلته.