موضوعات داغ

وزارت صنعت افزایش قیمت را نپذیرفت اما بعضی خودروها 5 درصد زیر قیمت بازار خواهند بود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
رضا رحمانی، وزیر صنعت امروز در مراسم تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و معدن به خبرنگاران گفت که برنامه‌ی این وزارت خانه پایین آوردن قیمت هاست و برای این کار باید تولید خودرو افزایش پیدا کند.
به گفته ی رحمانی قیمت ارتباط مستقیمی با تولید دارد و اگر طبق برنامه بتوانیم تولید را افزایش دهیم، عرضه زیاد خواهد شد و تقاضا را پاسخگو باشد و قیمت پایین بیاید.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، وزیر صنعت ادامه داد قیمت گذاری خودرو در ایران شامل دو بخش است، خودروهای مشمول قیمت‌گذاری و خودروهایی که مشمول نبودند. خودروسازان باید خودروهایی را که مشمول قیمت گذاری نیستند را در حاشه بازار به قیمت 5 درصد پایین تر از نرخ بازار عرضه کنند. به این ترتیب هم رانت دلالی از بین می رود و هم ضمن کاهش قیمت ها شاهد قیمت های متعادل تری هم خواهیم بود.
رحمانی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که قیمت خودروهای مشمول کی توسط شورای رقابت تعیین می شود گفت کارهای کارشناسی این مساله انجام شده و دوباره باید کارهای کارشناسی انجام شود. خودروسازان هم باید متعهد شوند و خودروسازان باید مطالبات قطعه سازان را هم پرداخت کنند و برای اینکار اقدام به فروش اموال مازاد خودروسازان و اموال غیر نقدی آنها خواهیم کرد.
وزیر صنعت روی افزایش داخلی سازی در کنار افزایش تولید هم تاکید کرد. رحمانی همچنین اشاره کرد که نباید اینطور فکر شود که هرچه خودروسازان بگویند مورد قبول خواهد بود چون آنها هزینه ای خود را بالای درصد اعلام کرده اند و سازمان حمایت نیز این مساله را نپذیرفته و گفته باید با اصلاحات مدیریتی هزینه ها را پایین بیاورند.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/20
از یه طرف می فرمایید افزایش 20 درصدی هزینه ها که از طرف خودرو سازها عنوان شده رو قبول ندارید ولی از یه طرف به بهانه این که افزایش قیمت ماشینهای بالای 45 میلیون تومان خارج از حیطه کاری شماست، اجازه میدین قیمت پژو پارس رو 80 درصد افزایش بدن!!! گرفتی ما رو جناب و وزیر؟!!!
1397/9/20
این مسولین ما قدرت اداره مرغداری رو هم ندارن چه برسه به مملکت داری. فقط اراجیف میگن. خدا از هیچکدومتون نگذره که ارامش امثال منو هر روز کمتر میکنیین. خیر نبینید به حق شب اول قبر
1397/9/20
آقای وزیرصنعت ومعدن شما واقعا مردم رو مثل بچه چهار ساله فرض کردین؟می فرمائین که خودرو سازان 5درصد زیر قیمت بازار افزایش دهند بعدا خودروسازان ارزون می کنند بله زود ارزون خواهند کرد تا حالا تو ایران کدوم وسایل رو گرون کردند بعد هم ارزونش کردند. آقای وزیر صنعت و معدن شما به مردم یک پفک هم بدین!
1397/9/20
مردم را ساده فرض می کنید و هر روز یک حرف می زنید
اما نتجه و عمل شما فقط به ضرر مصرف کننده است!!
1397/9/20
قیمت آشغالهای تولیدی این خودروسازها همین قیمت کارخانه هم زیاده
اصلاح قیمت هم اگر قرار باشه انجام بدید، فرغونی مثل پراید باید نهایتا 6 میلیون بشه. بقیه فرغونها هم به نسبتش
1397/9/20
ماشاالله مافیا! ماشاالله وزیر!
خواهشا یکی منو روشن کنه این وزیر خیلی باهوشه و حرفهاش رو من به عنوان یک شهروند نمی فهمم. "وزارت صنعت با افزایش قیمت مخالف است.... به حرف خودرو ساز گوش نمی دیم ..... خودروسازان می توانند با اختلاف پنج درصد لگنهایی خودرا به ملت بفروشند."
خدایا به خاطر این همه مسول مردمی و درد اشنا از تو سپاسگزاریم.
1397/9/20
نمیدونم جناب وزیر با این حرفا و فعالیت های ضد و نقیضت ما باید کدوم باور کنیم؟مجوز دادن به افزایش خودسرانه محصولات ایران خودرو یا این حرفات؟؟
شاید میخوای واکنش مردم ببینی که این احتیاج به تست نداره جناب، یعنی نمیدونی مردم صد در صد مخالف افزایش قیمتن احتیاج به تز نیست.