موضوعات داغ

برنامه جدید آبی پوشان جاده مخصوص؛ تولید نسل جدید موتورهای EF7 ایران خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمد زالی مدیرعامل شرکت ایپکو اظهار داشت: شرکت تحقیق ، طراحی و تولید موتورهای ایران خودرو به منظور کاهش مصرف سوخت و آلودگی اروپا 5، با اعتماد و تکیه به توانمندی داخلی و بدون کمک از مشاوران خارجی، در حال ارتقاء و تولید موتورهای ملی نسل جدید EF7 پلاس است. این موتور پس از طی کردن موفق مراحل آزمایشی به مرحله تجاری سازی خواهد رسید. وی ادامه داد: این موتور تا به الان در نمونه‌های آزمایشی خود توانسته است آزمون‌های تاییدیه اهداف را با موفقیت طی کند و پیش‌بینی ما این است که این موتور در شهریور سال آینده به تولید انبوه برسد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، محمد زالی در ادامه بیان داشت: این نوع موتورها دارای فن‌آوری پیشرفته و نوین بوده و برای ساخت آن از توانمندی سازندگان داخلی و سرمایه‌گذاری قبلی استفاده شده است. وی در مورد راهکار کاهش آلایندگی‌های ناشی از احتراق موتور خودروها گفت: مهمترین راهکار توسعه موتور گازسوز منطبق بر راهبرد کشور است و کشور ما با وجود منابع عظیم گازی توان توسعه موتورهای گازسوز برای کاهش آلایندگی هوا را دارد.
مدیرعامل ایپکو با اشاره به پیشگام بودن شرکت ایران خودرو در تولید موتور پایه گاز سوز در دنیا، تصریح کرد: کشورهای دیگر با الگو برداری از موتور پایه گازسوز ایران خودرو و سرمایه‌گذاری روی کفی و با بهبود این موتور توانسته‌اند حجم مخزن و میزان پیمایش این موتور را بهبود ببخشند . در یک نمونه با بهبود این موتور امکان پیمایش تا 600 کیلومتر فراهم شده است.
وی یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق بنزین را توسعه خودروهای گاز سوز عنوان کرد و گفت: این اقدام را کشور روسیه نیز انجام داده است. دولت روسیه آن را اولویت راهبرد سوخت عنوان کرده است. در کشور ما نیز دولت می‌تواند با هزینه اندک از محل مبارزه با قاچاق سوخت از توسعه خودروهای گاز سوز با پیمایش 500 کیلومتر در یکبار سوخت‌گیری حمایت کند و نقش اساسی را در کاهش قاچاق بنزین و کاهش آلایندگی هوا ایفا کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/22
و باز هم چین + دروغ
1397/9/22
دنيا رفته سمت خودرو الكتريكي و هيبريدي اين بنده خدا تازه يادش افتاده كه اين موتور را ارتقا بدهند آلودگي كشور حل ميشه.