موضوعات داغ

صرف ۲۰ میلیارد یورو برای خرید باتری؛ استراتژی دایملر برای قدرت نمایی در بازار برقی ها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت دایملر با سفارش سلول‌های باتری به ارزش ۲۰ میلیارد یورو گام بلندی در راستای استراتژی الکتریکی سازی خودش برداشت.
این سفارش که احتمالا تا سال ۲۰۳۰ برای شرکت مرسدس بنز کافی باشد، بخشی از برنامه‌ی ساخت ۱۳۰ نوع مختلف از ماشین‌های مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۲ است. این شرکت همچنین اعلام کرده طی چهار سال آینده اقدام به فروش ون‌ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌های الکتریکی خواهد کرد.
دایملر حالا به دیگر شرکت‌های آلمانی از جمله بی ام و و فولکس واگن می‌پیوندد که برنامه‌ای چندین میلیارد یورویی برای الکتریکی سازی دارند، که همچنین باعث سرمایه گذاری این برند در کارخانه‌های مونتاژ بین المللی در آلمان، چین، تایلند و آمریکا می‌شود.
دیتر تسچه رییس شرکت دایملر قبلا اعلام کرده بود تا سال ۲۰۲۲ نسخه‌ای الکتریکی از تمام مدل‌های مرسدس بنز ساخته خواهد شد، چون زمان این کار فرا رسیده است، اما او در همین حین از موتورهای دیزلی هم حمایت کرد.
تسچه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۷ تایید کرد برند اسمارت شرکت دایملر تا آخر این دهه محدوده‌ی وسیعی از خودروهای الکتریکی را عرضه خواهد کرد.
تسچه همچنین در تایید حرف‌های ماتیاس مولر عضو هیئت مدیره شرکت فولکس واگن از خودروهای دیزلی حمایت کرد. او پس از اینکه اعتراف کرد صنعت خودروسازی آلمان از مشکل عدم اعتماد مردم به دلیل ناتوانی‌ این صنعت در فراهم کردن تحرک پایدار رنج می‌برد، گفت دایملر سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری روی تکنولوژی موتورهای دیزلی انجام داده است.
تسچه در ادامه گفت که این شرکت از هم اکنون چیزی که آن را «دیزل آینده» می‌نامد را تولید کرده، که ادعا می‌کند تمام نگرانی‌های منتقدان را برطرف خواهد کرد. تسچه گفته دنیا به این نیاز داشت که موتورهای دیزلی به اهداف والایی برسند، و اینکه بحث‌های مردم درباره این موتورها امروزه منطقی‌تر شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد