موضوعات داغ

حسگر اثر انگشت برای هیوندای سانتافه چینی؛ نوآوری کره ای ها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که می‌دانید، سیستم‌های فعلی صنعت خودروسازی نمی‌توانند ایمنی 100 درصد برای جلوگیری از سرقت اتومبیل فراهم کنند و بسیاری از سارقان با پیشرفت‌های تکنولوژی گام برداشته و با استفاده از وسایل و دستگاه‌های پیشرفته دریافت سیگنال، می‌توانند پیشرفته‌ترین اتومبیل‌های جهان را روشن کرده و سرقت کنند. اما با راه اندازی سیستم حسگر اثرانگشت برای روشن کردن اتومبیل که حالا شرکت خودروسازی هیوندای به استفاده از آن روی آورده است، تاحدودی می‌توان به بهبود سطح امنیت اتومبیل‌ها امیدوار بود، هرچند سارقان همیشه راه حلی برای دور زدن سیستم های ایمنی اتومبیل پیدا خواهند کرد، ولی زمان بیشتری نیاز است تا موفق به باز گردن قفل آن شوند.
همانطور که در عنوان مقاله و پاراگراف قبل گفته شد، شرکت خودروسازی هیوندای اولین سیستم حسگر اثر انگشت برای روشن کردن پیشرانه اتومبیل را بر روی شاسی بلند نسل جدید هیوندای سانتافه مورد استفاده قرار داده است و نه تنها بر روی دکمه استارت، بلکه از این سیستم بر روی درب راننده و درب شاگرد هم استفاده کرده است تا حتی بدون داشتن سوئیچ هم بتوان وارد اتومبیل شد و پیشرانه اتومبیل را استارت زد، هرچند انتظار می رود که همانند حسگر اثر انگشت تلفن همراه، قابلیت ثبت چندین اثرانگشت برای این سیستم وجود داشته باشد تا دیگراعضای خانواده و افراد قابل اعتماد نیز امکان استفاده از یک اتومبیل را داشته باشند.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه


استفاده از سیستم حسگر اثر انگشت بر روی نسل جدید هیوندای سانتافه یک خبر خوشحال کننده برای طرفداران محصولات هیوندای خواهد بود، اما خبر بد این است که شرکت خودروسازی هیوندای نسخه‌های مجهز به حسگر اثر انگشت را تنها در بازار چین عرضه خواهد کرد، ولی می‌توان امیدوار بود که شرکت خودروسازی هیوندای در صورت موفقیت این سیستم در بازار بزرگ چین و داشتن یک مزیت مهم نسبت به رقبا، از این سیستم بر روی محصولات آینده خود در بازارهای جهانی هم استفاده کند.
همانطور که گفتیم، این سیستم بر روی دکمه استارت اتومبیل و همچنین بر روی دستگیره درب اتومبیل استفاده خواهد شد و شرکت خودروسازی هیوندای ادعا می‌کند که درست همانند سیستم "تاچ آی دی" محصولات اپل، نرخ خطای این سیستم نیز حدود 1 در 50 هزار خواهد بود که یک امنیت فوق العاده را به مشتریان خود وعده می‌دهد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/2
دمشون گرم که مدام در حال پیشرفتن
1397/10/3
درود بر ایرانیان عزیز

من در تعجب هستم که مدیران ارشد ایران خودرو و سایپا و نیز رئسای آنها! چطور سرشان را بالا میگیرن و ادعا می کنند که خودرو ساز هستند؟؟؟!!! اینا شرم نمی کنند و از خجالت آب نمیشن و دست به خودکشی نمی زنند وقتی می بینند که شرکت های کیا و هیوندا که ۲ سال بعد از ما خودرو سازی را شروع کردند و الآن یکی از بهترین های دنیا هستند اما سایپا پراید ۳۰ سال پیش کیا را مونتاژ می کند! ( اون هم با کیفیتی به مراتب پایین تر از پراید ۳۰ سال پیش کره) ایران خودرو نیز خودروهای چینی را مونتاژ می کند که عمر شرکت های مادر آنها در چین حدود ۵ سال است؟؟؟!!!
من از درک شعور و پررو بودن مدیران خودرویی کشور عاجزم !!!