موضوعات داغ

افزایش قیمت پارس اتوماتیک و ضرر ده میلیونی خریداران ظرف دو هفته

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
ایران خودرو امروز بهای جدید پژو پارس LX اتوماتیک را اعلام کرد. پیش از این، این خودرو با قیمت 79 میلیون تومان در حاشیه بازار به فروش می رسید.
ایران خودرو در بخشنامه ی جدید خود قیمت اصلی و مصوب این خودروی سدان اتوماتیک را 76 میلیون و 700 هزار تومان اعلام کرده و از این پس، حواله داران این خودرو و مشتریانی که پژو پارس LX اتوماتیک را به صورت مشارکتی خریداری کرده بودند، باید این عدد را مبنای خود قرار دهند.
پیش از این قیمت کارخانه ای پژو پارس LX اتوماتیک در حدود 54 میلیون و 800 هزار تومان بوده و این خودرو یک افزایش قیمت در حدود 22 میلیون تومانی را تجربه کرده است. این درحالیست که در حدود دو هفته قبل ایران خودرو پارس اتوماتیک را با قیمت 83 میلیون تومانی پیش فروش کرده بود و این رقم باعث افزایش قیمت پارس اتوماتیک در بازار به 93 میلیون تومان شده بود. حالا افراد مصرف کننده ای که پارس های مذکور را با قیمتی در حدود 90 میلیون تومان خریداری کرده اند ناگهان با شرایط فروش تازه ایران خودرو با قیمت 79 میلیون تومان مواجه خواهند شد که از ضرر و زیان حدود 10 میلیونی این افراد حکایت می کند.
به نظر می رسد ایران خودرو قصد دارد تا از راهکار کاهش تدریجی قیمت برخی از محصولات در جهت تنظیم بازار استفاده کند، اما آنچه که واضح است اینکه چنین روشی باعث بی اعتمادی مصرف کنندگان نهایی به قیمت ها خواهد شد. در واقع اگر مشتریان احتمال دهند که قیمت های اعلامی توسط خودروسازان ظرف هفته های آتی کاهش خواهد یافت، مسلما از خرید خودداری می کنند و چنین تصمیمی در شرایط فعلی رکود بازار به معنی توقف کاملا بازار خودرو و کاهش شدید تیراژ خودروسازان خواهد بود. از این رو کمی بعید به نظر می رسد که روند کاهش عمدی قیمت خودرو بدین شکل در عمل قابل اجرا باشد.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/2
حقشونه هرکسی که 90 میلیون بده پای پارس بیشتر ازینام باید ضرر کنه!
1397/10/3
باورم نمیشه شما انقدر ساده باشید
اینا دنبال یه هدف کثیف هستند. طوری برنامه ریزی کردند که همه فکر کنیم میخوان بازار رو سامان بدن.
مردم باور نکنید که همینجوری بقیه آشغالها رو هم تو حلقمون میکنند
1397/10/2
کارشناس محترم
فروش فقط ۵۰ دستگاه اون هم فقط تو ۳۰ ثانیه هیچ تاثیری رو بازار نداره که کسی ضرر کنه
1397/10/2
خوب بهتر که مشتریها ( در اصل دلالها ) ضرر کنند و بی اعتماد بشن و در نهایت شرکت های خودرو سازی ورشکست بشن
1397/10/2
مردم چرا مثل کبک سرمونو توی برف کردیم؟؟؟
1397/10/2
این ملت ماشالا انقد پوست کلفت شدن که هرچقدر ضرر کنن باعث افتخار و کلاس کاریشون بحساب میاد فردا تو کوچه بازار تردد میکنن میگن به به طرف ماشین 90 تومنی سوارشده خخخخ
1397/10/3
اصلا آدم نميدونه چی بگه به اینا
1397/10/3
با سلام. ان شالله هر چه زودتر دست دلالان از ریشه قطع شه و مدیران و مسولین این صنعت هم با توجه به همه مشکلات بتونن قیمتها رو طوری ارائه بدن که مردم بتونن خودرو مورد علاقشونو بخرن. ینی ممکنه ارامش تو بازار حاکم بشه و با مشتری های واقعی و مصرف کننده عادلانه و با احترام برخورد بشه؟؟؟ ان شالله
1397/10/3
دلال های ریشه ای زیر نظر خود خودرو سازه
1397/10/3
آره مسوولین دارن تلاش میکنن شبانه روزی...انشالله
میگم بازار و کلا همه چی آرومه، ما چقدر خوشبختیم... انشالله
برو بخر... انشالله
علی برکت لله انشالله...
بیدار شو عمو...
بیدار شووو...
جیبتو دارن میزنن
بیدار شو...
1397/10/3
ممنون از اطلاع رسانی خوبتون
1397/10/7
مطمئنا کسی که از بیرون خرید کرده است برنده شده است خیالشم راحت هستش چون شرکت به تعهداتش عمل نمی کند پولتون رو به شرکت ایران خودرو و سایپا(با قراداد یکطرفه به نفع خودروساز) ندهید چون من که هایما قطعی ثبت نام کردم هنوز تحویل نداده میگویند که از سود مشارکت و تاخیر انصرا بده تا خودرو رو تحویل بدیم.