موضوعات داغ

امید به آزاد شدن واردات خودرو به کشور با توجه به بودجه 98 + جدول

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
در روزهای گذشته رییس جمهور بودجه سال 98 را تقدیم مجلس کرد و به بررسی جوانب مختلف آن پرداخت، اما نکته جالب آن می تواند افزایش10 درصدی طرح تعرفه واردات اتومبیل باشد که در درآمدهای سال 98 کشور اعمال شده و حاکی از این دارد که دولت قصد برداشتن ممنوعیت و آزادسازی ثبت سفارش برای واردات اتومبیل دارد.
بهای دسترسی به ثبت سفارش و آزادسازی واردات اتومبیل به کشور، افزایش تعرفه واردات خواهد بود و باتوجه به جدول تعیین شده می توان شاهد عنوان "درآمد حاصل از وضع عوارض از افزایش 10 درصدی ارزش گمرکی خودروهای بنزین سوز" بود که با استناد به این بند، سال آینده ممنوعیت واردات برداشته شده و واردات اتومبیل های خارجی به کشور از سرگرفته می شود.
البته چنین بندی با توجه به تعرفه های 45 الی 60 درصدی که سابق بر این اعمال می شد به معنای افزایش تعرفه ها به حدود 55 الی 70 درصد است که با توجه به افزایش شدید نرخ ارز می تواند افزایش قیمت هنگفتی را برای خودروهای وارداتی به ارمغان آورد. بنابراین حتی در صورت باز شدن مسیر واردات نیز چندان نمی توان به کاهش قیمت ها امیدوار بود.

واردات اتومبیل در سال آینده با افزایش10 درصدی انجام خواهد شد

واردات اتومبیل در سال آینده با افزایش10 درصدی انجام خواهد شد

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/5
یعنی با وجود تحریم ها ماشین وارد میشه؟
1397/10/6
میدن عراق براشون میخره، بعد این اضافه درصد تعرفه ها رو میدن عراق (که البته بعید میدونم چون اینا خیلی تو عراق خرج کردن، شاید حتی بیشتر از آمریکا !) ماشین وارد می کنند احتمالا هم دست دوم و کارکرده بعد تا بیاد برسه دست پولدار های ایرانی یه ماشینی که مثلا اونور میخرند 200 میلیون اینجا میشه یک میلیارد و 200 میلیون !
اوضاع خیط تری در پیش است !
1397/10/6
داداش گلم، تحریم فقط یه کلمه است، شما پول و ثروت داشته باشی هیچ کس نمی تونه تحریمت کنه.
الآن لوکس ترین و گرون قیمت ترین خودروهای دنیا تو تهران و ... تردد می کنن، چرا ؟؟؟؟
چون پولشو دارن و میخرن و تحریم ها و ... هم باد هواست!!
1397/10/6
اره دلتونو خوش کنید واردات ازاد بشه
با این قیمت دلار نهایت چیزی که با 200تومن بشه خرید ماشین چینیه
1397/10/6
با درود

اگه افزایش ۱۰ درصدی تعرفه واردات خودرو در سال ۹۸ محقق شود؛ این موضوع یعنی اینکه دولت قصد دارد فاصله طبقاتی را زیاد کند و از متمولین (یک درصد جامعه) حمایت آشکار کند تا ماشین های مدرن و روز دنیا را سوار شوند و ۹۹ درصد مردم که زیر خط فقر هستند، مجبور به خرید لگن های ایران خودرو و سایپا باشند و با حسرت نظاره گر جولان و فخر فروشی یک درصد جامعه باشند! دولت هم به وضوح این موضوع را می داند اما وانمود می کند که نمی داند!
وای بر این دولت!!!
1398/10/19
آقا تو پول نداری ماشین خوب بخری پس پولدارا باید چکار کنن یعنی میگی اونا هم مثل تو لگن سوار شن توهم پول درار سوار شو کسایی که پول دراوردن باید پای تو بسوزند
1397/10/6
سلام ،،، طبق آخرين مصوبه دولت تعرفه پنجاه درصد واردات خودرو ببه نود درصد افزايش يافته بود ،، اين ده درصد به نود درصد اضافه ميشود يا به پنجاه درصد قبلى ؟
1397/10/6
همان موقع که واردات ازاد بود مردم خودروهای وارداتی را به بیش از دو برابر
میانگین جهانی باید بابت خرید هزینه می کردند.می دانید چرا!؟چون بر اساس
تعرفه واردات خودرو که در هیچ کجای دنیا نیست دولت معادل قیمت خودرو
تعرفه واردات از وارد کننده اخذ می کند.بنابراین واردات به نفع جیب دولت است
تا مردم!!
1397/10/6
واقعا شرم بهشون به جای اینکه برن مذاکره کنند تا بلکه تحریم ها لغو بشه فقط می خوان قاچاق ماشین رو بیشتر کنند تازه تو همون زمانی که در حال مذاکره بودن رو به جای اینکه تعرفه واردات رو کم کنن ببشترش می کردن
1397/10/6
وقتی میفرمایند *تحریم ها را به فرصت تبدیل می کنیم* یعنی همین دیگه عزیز من !
1398/4/7
امریکا ما رو تحریم نکرده بلکه این دولت است که مردم تحریم کرده.خون مردم مثل انگل می مکن.تا پولشو چپاول کنند
1397/10/6
خیلی ممنون از تیتر امیدوار کننده و یه حال گیری زیبا در خط آخر خبر !!!!!!!
آزاد کردن واردات هم به خاطر گرون نشدن خودرو ها نیست بلکه به علت افزایش سود و منفعت دوستانه !
1397/11/1
سلام. خواستم به نویسنده ی متنتون اقا اراد فلاح عزیز عرض کنم 10 درصد درامد ریالی کشور از گمرک خودرو بیشتر میشه نه درامد دلاری. این یعنی اینکه در کل تعرفه درصدش کمتر از پارسال میشه عزیزم.
1398/4/14
با سلام
لطفا تعرفه گمرکی برای ترخیص خودروهای مانده در گمرک را از صمت استعلام ورسما اعلام فرماییید وارز محاسباتی تعرفه که باید 4250 تومان باشد و اعلام فرمایید که خدرویی مثل ازرا که قیمت کارخانه حدود 33000 هزار دلار است باید دز ایران چند فروخته شود