موضوعات داغ

بررسی شرایط بازار و قیمت کیا سراتو سایپا ، گران و کهنه + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در دهه آغازین قرن بیست و یکم، بازار سدان های سایز کوچک نظیر تویوتا کرولا و هوندا سیویک از رونق مناسبی برخوردار بود و کیا موتورز نیز قصد نداشت از این بازار بزرگ بی بهره بماند، به همین منظور در سال 2003 نسل اول کیا سراتو یا کیا فورته را به بازار عرضه کرد که بر مبنای مدل ارزان قیمت ریو توسعه یافته بود. تا کنون چهار نسل از کیا سراتو به بازار عرضه شده اند و نسل پنجم نیز به تازگی به بازار ایالات متحده عرضه شده است.
یکی از شناخته شده ترین نسل های کیا سراتو ، نسل دوم آن بود که به واسطه تغییرات زیادی که نسبت به نسل اول داشت و تبدیل به یک سدان اسپرت تهاجمی شده بود، توانست به خوبی توجه خریداران را در ایران و جهان نسبت به خودش جلب کند. پس از گذشت سالها از توقف تولید نسل دوم، در زمانی که نسل سوم کیا سراتو در بازارهای جهانی عرضه میشد، سایپا اقدام به مونتاژ نسل دوم این خودرو کرد که با حذف برخی از آپشن ها و امکانات ایمنی همراه بود، اما به دلیل دید مثبتی که از سمت مشتریان نسبت به این خودرو وجود داشت، کیا سراتو سایپا فروش فوق العاده ای را تجربه کرد و تبدیل به یکی از خودروهای پر طرفدار بازار شد.

کیا سراتو سایپا

کیا سراتو سایپا

با وجود آن که این خودرو در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار است، عمده ترین نقطه ضعف آن، کهنگی و قدیمی بودن آن است. در مقابل رقبای چینی که طراحی بروز تری دارند، کیا سراتو سایپا با سبک طراحی قدیمی و حذف بسیاری از آپشن های کاربردی و ایمنی، حرفی برای گفتن نخواهد داشت. البته پس از مدتی سایپا متوجه این نقایص شد و نمونه آپشنال این خودرو را به بازار عرضه کرد که برخی نقایص در زمینه امکانات رفاهی در آن برطرف شده بود.

کیا سراتو سایپا

کیا سراتو سایپا

کیا سراتو سایپا در عین حالی که از کیفیت و امکانات آن کاسته شده، باز هم گزینه مناسبی برای خانواده‌های کوچک و کم‌جمعیت ایرانی است که به دنبال فضای بار و پای مناسب، شتاب خوب و هندلینگ فوق‌العاده هستند. به دلیل بازگشت تحریم های خودروسازی، تولید این خودروی محبوب در سایپا با مشکل مواجه شده و قیمت آن در بازار افزایش شدیدی را تجربه کرده و ارزش خریدش زیر سوال رفته است. بیشترین نمونه های موجود از کیا سراتو سایپا در بازار، از نوع آپشنال هستند. در جدول زیر، نگاهی به قیمت انواع نمونه های کیا سراتو سایپا خواهیم انداخت:

جدول قیمت کیا سراتو سایپا

جدول قیمت کیا سراتو سایپا


نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/22
من یه سوال داشتم ازتون چرا همیشه این ماشین رو همه سایت ها به سخره میگیرن و میگن قدیمی و کم آپشنه و ایمنی پایینی داره
چرا از خوبی هاش صحبتی نمیشه !؟
الان کدوم ماشین تو این کشور داره تولید میشه بروز هست تا این بخواد باشه !!!
ماشین های چینی درسته طراحی گول زننده و امکانات اغوا کننده ای دارن
ولی از نظر برند و بازار دسته دوم و کیفیت وماندگاری در پس همین سراتو کم کیفیت و کم آپشن میمونن
و یه موضوعی هم هستش اینه که این خودرو های به اصطلاح چینی حتی تو کشور خودشون هم فروش مناسب ندارن
و فقط برند های معتبرشون مثل هاوال،جیلی،رووی،بائوجون،گک،و... هستن که فروشون خوبه و متاسفانه بیشتر برند های ذکر شده چینی در ایران وجود ندارن و خودروسازی های رده پایین ترشون مثل چری،جک،هایما،فاوو، و.... رو میفرستن ایران
درسته چینی ها خیلی پیشرفت کردن ولی واس مردم ایران همین ماشین های قدیمی تر مثل سراتو جذاب ترن !! و کسایی که ماشین چینی میخرن ریسک بیشتری میکنن البته چاره ای هم ندارن! بالاخره همه که نمی تونن با ماشین های دمده و با برند معتبر سر کنن !
1397/10/23
واقعا مقاله عمیق و دقیقی بود ، از خودرو بانک توقع نداشتم همچین مطالب لوسی بنویسه اینارو بچه 10 سالههم میدونه مطلب نداری خوب نذار ،
1397/10/23
بابت کیفیت پایین مطلب از شما عذرخواهی میکنم.
1397/10/24
با سلام
ممنون از اينكه زحمت ميكشيد و خودرو سراتو را در هر بار نقد كردنتون ميكوبيد.
اما من يه سوال داشتم به نظر شما با 200 ميليون چه خودرو صفري ميشه خريد كه سر تر از سراتو باشه؟
تنها خودروهاي تقريبا هم قيمت اكسنت و آي‌بيست هستنش. كه وقتي با اون خودروها شما گردنه قوچك تشريف ببريد ميبينيد كه پرايد مياد از بغلتون رد ميشه و باي‌باي ميكنه براتون. همه چيز خودرو صرفاً قيافه نيست، يه خودرويي مثل ماكسيما نشون داده كه بيشترين چيزي كه براي بازار ايران مهمه قدرت موتور و توان و كشش هست كه سالها بعد از توقف توليدش بازار داغي رو داره.
حالا من هم از نويسنده اين مقاله كه با عنوان گران و كهنه نقد كرده سراتو رو ميپرسم، شما با 200 ميليون ميتوني بري يه ماشين كره‌اي با سال ساخت 2007تا2009 بخري يا يه تويوتاي قديمي‌تر، كه كاركرد همشون بالاي 100 هزار كيلومتره. تو اين مقايسه قطعا عنوان گران و كهنه دادن به سراتو درست نيست.
در ضمن خودروهاي چيني و همچنين اكسنت و اي‌بيست رو ببينيد، اگر خودروي خوبي باشن اين همه آگهي فروش با كاركرد زير 4 كيلومتر ندارن.