موضوعات داغ

پرفروش ترین خودرو برقی جهان چه خودرویی است؟

عکس مطلب اول
نیسان لیف یکی از اولین خودروهای برقی بود که به صورت عمومی به بازار عرضه شد. قبل از تصمیم شجاعانه شرکت نیسان در عرضه عمومی خودروهای برقی، این خودروها به صورت محدود و صرفا آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما نیسان لیف این اوضاع را تغییر داد و توانست به عنوان یک خودرو با موتور اصلی برقی فروش نسبتا خوبی را تجربه کند و رضایت اکثر مشتریان را جلب کند. در حال حاضر علاقه به خودروهای برقی در حال افزایش است و بسیاری از افراد تصمیم به خرید خودروهای برقی گرفته‌اند. اگر شما نیز جزو چنین افرادی هستید، خرید نیسان لیف می‌تواند یک گزینه بسیار ایده‌آل برای شما باشد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این خودروی نیسان آشنا شوید.

تاریخچه نیسان لیف
زمانیکه در سال 2011 اولین نیسان لیف در ژاپن ساخته شد، خرید نیسان لیف یک کار پر ریسک محسوب میشد. زیرا تا قبل از آن تجربه استفاده از این خودروها به صورت گسترده وجود نداشت و مشکلات این خودروها مانند میزان طول عمر واقعی باتری شناسایی نشده بود. از طرفی ایستگاه‌های شارژ باتری برای این خودروها در بسیاری از مناطق ساخته نشده بودند. با این حال نیسان توانست با برطرف کردن مشکلات در طول زمان استفاده از خودرو های برقی را به یک امر معمول تبدیل کند.
حالا بعد از گذشت تقریبا یک دهه، نیسان لیف مسیر خود را به خوبی طی کرده است و امکانات و کاربردهای بیشتری دارد. آخرین مدل این خودرو یعنی نیسان لیف 2018 به یک باتری قوی‌تر مجهز شده است که می‌تواند تا 378 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

نیسان لیف 2018
نیسان لیف 2018 جدیدترین مدل نیسان لیف است که توانسته رکورد بیشترین طی مسیر با یک بار شارژ را به نام خود ثبت کند. این خودرو نسبت به نسل قبلی خودروهای برقی نیسان دارای 27 درصد شارژ بیشتر است و سبب شده است که حالا بتوان از نیسان لیف برای سفرهای بین شهری هم استفاده کرد.
موتور برقی این خودرو 147 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که برای یک خودرو برقی کافی به نظر می‌رسد. صفر تا صد این خودرو طبق اعلام کمپانی خودروسازی نیسان 8.2 ثانیه است که نسبت به نسل قبلی 3.2 ثانیه سریعتر است. این آمار نشان می‌دهد که نیسان لیف به اندازه یک خودروی معمولی سریع است و از این بابت مشکلی برای خریداران پیش نخواهد آمد. از طرفی سرعت شارژ این خودرو با استفاده از شارژر سریع 50 کیلو واتی کمتر از 1 ساعت طول خواهد کشید. این نکته سبب شده است که افرادی که قصد خرید خودرو برقی دارند بدون نگرانی به سراغ نسل جدید نیسان لیف بروند.

نیسان لیف

نیسان لیف

امکانات و تجهیزات نیسان لیف
با خرید نیسان لیف شما صاحب یک خودرو با امکانات و تجهیزات زیادی خواهید شد. تکنولوژی‌های اختصاصی نیسان رانندگی با این خودرو را بسیار ساده‌تر و لذت بخش‌تر کرده است. سیستم پروپایلوت نیسان یکی از این تکنولوژی‌های جدید است. با استفاده از این سیستم در سرعت های پایین، نیسان لیف می‌تواند به صورت خودکار رانندگی کند. علاوه بر این با قرار دادن روی حالت پارک خودکار، پارک بدون دخالت راننده را می‌توانید تجربه کنید.
تکنولوژی E-pedal یک راه فوق العاده برای صرفه جویی است که نیسان از آن در سری جدید لیف استفاده کرده است. با استفاده از این سیستم در هنگام ترمز کردن علاوه بر توقف کامل خودرو، انرژی ترمز به انرژی مورد استفاده برای شارژ دوباره باتری تبدیل می‌شود. علاوه بر این بسیاری از اعمال دیگر نیز در این خودرو به صورت خودکار انجام می‌شوند. برای کنترل این عملکردها دو صفحه لمسی در نظرگرفته شده است که یکی از آن‌ها مخصوص وضعیت باتری خودرو است. صندلی‌های گرم و سرد شونده با قابلیت تنظیم دمای خودکار، سیستم ناوبری نیسان، صندلی های چرمی و مانیتور نمایش 360 درجه اطراف خودرو سایر امکانات قرارداده شده در این خودرو هستند.

کلام آخر
در حال حاضر افرادی که قصد خرید نیسان لیف را دارند می‌توانند ارزان ترین تیپ این خودرو با امکانات پایه 29 هزار دلار تهیه کنند. گران ترین تیپ که sv نام دارد 36 هزار دلار قیمت گذاری شده است و در واقع نسخه فول آپشن نیسان لیف محسوب می‌شود.
در ایران نیز تا به حال چند دستگاه از این خودرو وارد کیش شده است.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد