موضوعات داغ

سریعترین خودرو 5 سیلندر جهان؛ عملکرد آئودی RS3 در اتوبان + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای زیادی در بازار نیستند که موتور 5 سیلندر داشته باشند اما آئودی یکی از برندهاییست که هنوز به موتورهای 5 سیلندر وفادار مانده و از آنها در محصولات خود استفاده می کند. اگر اسپرت ترین خودروی 5 سیلندر بازار را هم بخواهید باید به شما آئودی RS3 را معرفی کنیم.
موتور این خودرو می تواند 400 اسب بخار قدرت تولید کرده و به هر چهارچرخ ارسال کند. با چنین قدرتی RS3 می تواند در 3.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در ویدیوی زیر اعداد و ارقام دیگری از این خودرو نیز دیده می شود برای مثال RS3 می تواند در 9.1 ثانیه سرعت خود را از 100 کیلومتر بر ساعت به 200 کیلومتر بر ساعت برساند و برای رسیدن به حداکثر سرعت خود یعنی 250 کیلومتر بر ساعت تنها به 26.3 ثانیه زمان نیاز دارد. شتاب صفر تا 200 کیلومتر نیز در 12.8 ثانیه به ثبت می رسد. جالب است بدانید آئودی شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو را 4.1 ثانیه اعلام کرده بود اما در این ویدیو شتاب 3.7 ثانیه ای به ثبت می رسد.
آئودی RS3 در حالی موفق می شود شتابی سریع تر از عدد اعلامی سازنده را به ثبت برساند که حتی از تایرهای مناسب برای این کار بهره مند نیست و روی آن تایرهای زمستانی سوار شده اند. این نشان می دهد که این خودرو تا چه اندازه تواناست. در حالی که در بازار اروپا بیشتر خودروها شتاب صفر تا صد بین 11 تا 12 ثانیه دارند باید RS3 را یکی از سریع ترین ماشین های این قاره عنوان کرد. فیلم زیر از تست RS3 در اتوبان را می توانید مشاهده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد