موضوعات داغ

اعلام قیمت نهایی خودروها تا 2 هفته آینده

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
براساس گفته های قائم‌مقام وزیر صمت قیمت نهایی خودروها تا 2 هفته دیگر اعلام خواهد شد.
سیدشریف حسینی در خصوص قیمت خودروها به یکی از خبرگزاری های داخلی توضیح داد که قیمت ها با درنظرگرفتن همه جوانب از جمله قیمت‌ تمام‌شده خودروسازان و درنظرگرفتن حق و حقوق مصرف‌کنندگان تا دو هفته آینده اعلام می‌شود.
به نقل از ایرنا، وی توضیح داد که شرایط حال حاضر خودروسازی کشور بسیار خاص و حساس است. دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا در حال حاضر در وضعیت خاصی به سر برده و تولیدات آن ها با توجه به شرایط تحمیلی حاصل از برقراری مجدد تحریم ها با کاهش چشم گیری مواجه شده است.
او افزود: هرچند تحریم ها سبب کاهش تولید خودرو شده اما از آذرماه امسال روال تولید خودرو رشد قابل توجهی داشته است و با توجه به این موضوع هر دو شرکت خودروساز موظف هستند به تعهدات خود در قبال مردم عمل کنند.
قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه باید نگاه به سمت مردم باشد تا ضرری متوجه آنها نشود ابراز کرد: در عین حال با حرکت و تصمیم درست باید به‌ گونه‌ای اقدام کرد تا خودروسازان نیز دچار چالش نشوند، چراکه اکنون ۴۵۰ هزار نفر در این صنعت مشغول کار هستند و هر آنچه که وزارت صمت برای تصویب قیمت اتخاذ می‌کند در ابتدا به سود مردم و بعد شرایط شرکت‌های مذکور خواهد بود.
حسینی در خصوص قیمت جدید خودروهای داخلی نیز تاکید کرد که قیمت ها هنوز به تصویب نرسیده و باید شورای سیاست‌گذاری و وزارت صمت در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.
او در انتها اضافه کرد که خودروسازان داخلی قیمت های موردنظر خود را بر اساس هزینه تولید و شرایط موجود اعلام کرده و انتظار دارند قیمت‌های جدید پذیرفته شود، چرا که در غیر این صورت مشمول زیان خواهند شد.

نظرات کاربران

23 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/29
پس این قیمتهای یکی دو ماه گذشته چی بودند؟! تف به بی خاصیتی و مفتخوریتون.
1397/10/29
گفته: باید نگاه به سمت مردم باشد تا ضرری متوجه آنها نشود.

آره ما پول مفت میدیم به خودروسازها تا ضرر نکنیم در برابرش یه فرغون تحویل میگیریم.
از جیب ملت خرج میکنه، شعار مردمی میده مثل همه مسئولین کشور ما
1397/10/30
شما اشتباه میکنی , این بیعرضه ها منظورشان از مردم , 450 هزار نفری هستند که در خودرو سازی ها مشغول به کارند و به نفع آنها کار میکنند .من و شمای مصرف کننده را آدم حساب نمیکنند .
1397/10/30
والله ما رفتیم معاونت فروش ایران خودرو معاون فروش ایران خودرو گفت من دوس داشتم از 1 شهریور افزایش قیمت رو اعمال کنم
مگه عشقیه که قانون رو زیر پا گذاشتن، قیمت خودرو در دی ماه 97 افزایش پیدا کرده چه ربطی به ماه های قبلش داره نفهم ترین و بیشعورترین ادم هم اینو درک میکنه که کار خوروساز ناحق بوده خودروسازا از سال گذشته پیش فروش کردن و سر موعد تحویل ندادن ما چه گناهی کردیم الان که چند ماه تو تاخیری هستیم و 40 تا 100 درصد پول بیشتری بدیم ما متضرر شدیم ما سال قبل پول دادیم و پولمون بی ارزش شده جلوی خودروسازار و نگیرید باعث شورش مردم میشید از حق مردم حمایت کنید
1397/10/30
بی خاصیت ها...؟هر روز یه حرف بی اساس و چرت تحویل میدین....خدا ازتون نگذره.تقصیر شما نیس تقصیر اون بالایی هاست که نه نظارتی دارن و نه به مردم فکر میکنن.به جیبم نگاه کرده و دنا ثبت نام کردم 47 میلیون دی ماه زده 66 ...20میلیون گذاشته روش .مصرف کننده واقعی هم هستم ماشین ندارم و روز و شب نفرین میکنم .ما گفتیم این وزیر جدیده کاری به نفع ملت میکنه نه اینکه بیاد 5درصد زیر قیمت بازار دلالی ،ماشین ها رو تعیین قیمت بکنه.نتیجه اش میشه بدبختی ما مصرف کننده های واقعی
1397/10/30
یکی ما رو شیر فهم کنه چطو افزایش قیمت میتونه به نفع مصرف کننده باشه؟
1397/10/30
در نظر گرفتن حق و حقوق مصرف کننده ؟؟
شما با این حمایت همه جانبه از لگن سازهای داخلی به اندازه کافی به مصرف کننده ظلم عطا فرمودید ، در ضمن این آشغال سازها که خودشون قیمت اعلام کردن و تا جایی که جا داشت چاپیدن مردم رو توش لحاظ کردن بازم قیمت جدید ؟؟؟ جواب ظلم رو ظالمین خیلی سریع و در همین دنیا میبینن دیر و زود داره سوخت و سوز نداره. مردم قرون به قرون پول رو باید با هزارتا بدبختی و سختی بدست بیارن پس پول مفت ندارن که دو دسته تقدیم کنن ، به زودی و با تحریم همه جانبه توسط مردم ورشکستگی هدیه ای است از بازخورد اعمال شما که بهتون تقدیم میشه. ملت که نباید تاوان بی عرضگی خودروساز رو بدن که بعد از این همه سال عرضه تولید صفر تا صد ماشینی با تکنولوژی 30 سال پیش رو ندارن واقعا شرم بر شما
1397/10/30
یک مشت حراف و بی مصرف ریخت تو دولت و مجلس و.. دارن فقط حرف مفت می زنن حقوق مصرف کننده کیلویی چنده
1397/10/30
والا ایران خودرو 6 ماااهه ما رو داره بازی میده .یعنی چی 2 ماه دیگه اعلام قیمت؟!! .پس چطور بقیه قیمتهای قطعی شونو اعلام کردن و دارن میفروشن؟؟!!!
1397/10/30
هر موقع دولت محترم تونست ارزش پول کشور و از این به اعتباری خارج کنه اون موقع میتونیم به گرانی اعتراض کنیم
1397/10/30
با عرض سلام به تمامی مخاطبان سایت

با توجه به نامگذاری سال1397 به نام "سال حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام مقام رهبری(مدظله العالی) و لزوم توجه به کالای ایرانی.

بنده به شخصه از افرادی هستم که از کالای ایرانی حمایت می کنم.

ولی یک سوال؟؟؟ چرا ارگانها و سازمانهای مسئول از قبیل سازمان حمایت از مصرف کننده در حق حقوق مصرف کننده اجحاف می کنند؟!!

دستگاه های نظارتی چرا توجهی به عوامل گرانی از جمله خودرو ندارند؟ و دو خودروساز ایرانی(مونتاژ کار) براحتی و عین آب خوردن در حق خریدار خودرو ظلم میکنند؟؟ این رسم دینداری و بچه شیعه نیست که در حق همدیگر ظلم کنیم!!!

بنده با یک درآمد کارمندی توانستم پس اندازی جمع آوری کنم و در مرداد ماه 97 در طرح پیش فروش تابستانه سایپا یک دستگاه آریو اتومات ثبت نام کردم(30 میلیون تومان در زمان ثبت نام پرداخت کردم) و با اینکه موعد تحویل طبق قرارداد 30آبان 97 بود ولی با تاخیر چندماه و بلافاصله بعد از گرانی خودرو توسط شرکتهای خودروساز، درست 4 روز پیش(24دیماه97) از نمایندگی تماس گرفتند که بیایید تکمیل وجه نمایید آن هم با واریز 61 میلیون تومان(افزایش 50درصدی خودرو) در صورتی که قیمت کل این خودرو در زمان تحویل(آبان ماه97) 62 میلیون تومان بود!!!

بنده با حقوق کارمندی چطور میتوانم بقیه وجه را تکمیل نمایم؟؟ این رسم یک بچه مسلمون و شیعه امام علی(ع) نیست که با هموطن خود این رفتار سخیف رو داشته باشه؟؟

تازه اگر هم بخواهم انصراف بدم، بهم سود مشارکت و انصراف تعلق نمیگیره و پولم رو 3 ماه دیگه میدن!!( آیا "حمایت از کالای ایرانی" نتیجه اش باید بشه ضرر و زیان خریدار!!!؟؟؟)

به عرضتون برسونم دیدم وقتی دستم به جایی بند نیست رفتم "وزارت صنعت و معدن و تجارت"(صمت) و فرم شکوائیه تنظیم کردم با عنوان "گرانفروشی" شرکت سایپا و به اطلاعتون برسونم من که 1 ساعت اونجا بودم قریب به 100 نفر آدم داشت فرم شکوائیه خودرو تنظیم می کرد.

### پیشنهادم به شما دوست عزیز اینه که!! شما که دارای شرایط فوق هستی هرچه زودتر این کار رو انجام بدید و شکایت کنید از سایپا بابت گرانفروشی.###

امید دارم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که بالاترین مقام کشور رو دارند مرحمت بفرمایند در این امر دخالت مستقیم داشته باشند و بتوانند حقوق مصرف کنندگان و بالاخص بحث گرانی خودرو و .... و همچنین امرار و معاش مردم رو رسیدگی فرمایند.

با تشکر از مدیر سایت



1397/10/30
باز تو این اوضاع احوال خودرو سازها باز مدیران خودرو از بقیه بهتر عمل کرده نسبت به انجام تعهدات و تحویل به موقع خودرو و شیب افزایش قیمت هاش هم بهتر بوده
1397/10/30
درود بر خودروسازان با وجدان کاری و با تعصب خارجی و لعنت بر خودروسازان بی غیرت و بی وجدان و کم کار و دزد وطنی که هرجا کم میارن از جیب ملت میخان بخورن آقا نمی خوایم این گاری هاتونو کم نخوردین از ملت بیچاره فقط جونمون مونده که اونم کف جاده ها دارین میگیرین.
1397/10/30
لعنت به ایرانخودرو - 4 ماهه از زمان تحویل یه خودروی 206 می گذره هنوز هم زمان تحویلش مشخص نیست
1397/10/30
شما اگه به قیمت یه کالایی مثل یخچال که مثل خودرو دارای ورق فلزی و کمپرسور و ... هست دقت کنین میبینین چندین برابر شده. چطور انتظار داریم قیمت خودرو بیشتر نشه؟
1397/10/30
با نخریدن و تحریم کردن هیچی درست نمیشه من فکر میکنم اگه همه دست به هم بدیم میتونیم این بحران ردکنیم من امروز رفتم یه ماشین چری تیگو5 ثبت نام کردم
1397/11/2
به نظرم شما زیاد فکر نکن خسته میشی ، در ضمن خوب لگنی ثبت نام کردی بهت قول میدن تا 50 هزارتا نرسیده گیربکس ماشینت میاد پایین و 30 میلیون نا قابل خرجش میشه ، وضعیت الان مردم مطمئنا برای وجود افراد متفکری مثل شما هست که بقیه هم باید پا سوز شما بشن
1397/11/2
معلومه که برای پولت خیلی زحمت کشیدی وگرنه بدترین انتخاب ممکن رو نمیکردی ، فکر نکن شاسی بلند خریدی یه شانسی بلند گرفتی که جزو پر ایرادترین ماشین های بازار هست اونم با قیمت پارسال یه ژاپنی ، قطعاتش رو اگه تو ملت پیدا نکردی سری جدید لپ لپ بگرد انشااله پیدا میکنی ، از قدیم گفتن باد آورده را باد میبره
1397/11/1
پس تا الان چی بوده؟؟؟؟یعنی بازم افزایش؟؟؟
1397/11/1
بنظرم قیمت ماشین هنوز به اندازه کالاهای دیگه رشد نکرده و امکان گرون تر شدن قیمت خودرو هستش
1397/11/1
همه داریم خودرو ساز را مقصر میدونیم وقتی قیمت تمام شده خودرو بالا در میاد خودرو ساز بدبخت چیکار کنه مجبور تعدیل نیرو کنه اون کارگر بیچاره اموراتش از همین حقوق میگذره پدر صاب بچه اش در میاد باید دولت فکری کنه
1397/11/1
موافقم که واقعا قیمت ها خیلی افزایش پیدا کرده . پس اگر واقعا قصد خرید دارید اقدام کنید و ترجیحا از خودروساز داخلی نخرید چون شواهد پیداست که تحویل خودروها به موقع انجام نمشیه و همه ناراضی هستن
1397/11/2
در پاسخ به حمید
اولا دوست عزیز جو الکی نده زمانی که ملت تو سر خودشون میزدن که تحریم کنید خرید ماشین رو جنابعالی بقیه رو دور زدی و با احساس زرنگی رفتی ثبت نام کردی غافل از اینکه اون قراردادی که امضا کردی چی هست ، دوما وقتی میری ماشینی با قیمت غیر قطعی میخری و در شرایطی که تو سایت هم زده قیمت و رنگ خودرو زمان تحویل معلوم میشه نباید از محاسبه قیمت خودرو به روز گله داشته باشی ، سوما از کی تا حالا خریدن ماشین چینی میشه حمایت از کالای ایرانی ؟؟؟؟ و چهارما خود کرده را تدبیر نیست