موضوعات داغ

شروع سخت خودروساز آمریکایی در خانه حریف؛ فراخوان بزرگ تسلا مدل S در چین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق اعلام رسمی رسانه های چینی، شرکت تسلا، تولید کننده خودروهای الکتریکی، تعداد 14123 خودرو تسلا مدل S را به دلیل نقص کیسه هوای سرنشین جانبی در چین فراخوانی کرده است. طرح تعویض کیسه هوا های معیوب با نمونه های سالم، از دهم آوریل سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و شامل خودروهایی می شود که از تاریخ چهارم فوریه 2014 تا نهم دسامبر 2016 از این مدل در چین به فروش رسیده اند.
ایربگ های جلو در تسلا مدل S ، ساخت تاکاتا، تولید کننده ژاپنی هستند که قبل از این نیز اخبار نگران کننده ای در مورد آنها منتشر شده بود. این کیسه های هوا دارای باد شونده های معیوبی دارند که ممکن است در تصادفات، موجب ایجاد شکستگی یا آسیب دیدن سرنشینان شوند. لازم به ذکر است که کیسه های هوا معیوب به صورت رایگان تعویض خواهند شد.
تسلا مدل S یکی از ارزشمند ترین خودروهای تمام الکتریکی به شمار می رود و با وجود قیمت بالایی که دارد( فراتر از هشتاد هزار دلار) توانسته نسبت به ساخته های لوکس آلمانی، نظیر بی ام و سری 7 یا مرسدس S کلاس، در برخی بازارها فروش بهتری را تجربه کند. موتور الکتریکی این خودرو، قادر به تولید قدرتی ۳۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۴۰ نیوتن‌متری است و قدرتمند ترین نسخه آن، موسوم به P100D می تواند در 2.36 ثانیه، از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. محصولات تمام الکتریکی در بازار اروپا و بازار چین بسیار محبوب هستند و اتفاقاتی نظیر این، یا عقب افتادن از برنامه توسعه تسلا مدل 3 ، می تواند به اعتبار این برند لطمه وارد کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد