موضوعات داغ

تاثیر صنعت خودرو در اقتصاد کشور چقدر است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت و معدن در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سایپا، اظهار داشت: تعهدات خودروسازی سایپا به مشتریان ۱۳۲ هزار دستگاه خودرو می‌باشد و از تلاش جدی مدیریت جدید سایپا برای انجام سریعتر تعهدات خبر داد. وی ادامه داد: سهم صنعت خودرو در اقتصاد کشور سهم بالایی است. صنعت خودرو سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد صنعتی کشور دارد و بیش از ۱۱۰ هزار نفر در این صنعت شاغلند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیز در صنف‌های مرتبط با صنعت خودرو مشغول بکار هستند. پس با این سهم بالا در صنعت اقتصاد صنعتی کشور، ما وظیفه سنگینی بر دوش داریم.
معاون امور صنایع وزارت صنعت و معدن در ادامه افزود: با توجه به نقش مهم صنعت خودرو در اقتصاد کشور، این صنعت همواره یکی از مهمترین بخش‌های برنامه‌ریزی شده برای وزارت صنعت بوده و همه ما با کمک همدیگر باید این صنعت را به شرایط خوب گذشته برگردانیم.
فرشاد مقیمی در پایان بیان داشت: یکی از موضوعات مهمی که برای ما اهمیت بسیار دارد، تامین نقدینگی لازم برای تولید خودرو است. ما در این زمینه دست‌کم باید ۴ هزار میلیارد تومان به خودروسازان اختصاص دهیم که بخش زیادی از این مبلغ تقریبا ۹۵ درصد باید به خودروسازان داده شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/1
بخدا اگه یک بررسی بی طرف انجام بشه توسط یک سازمان مستقل که تو ایران نداریم. خودروسازی ایران به جهت هزینه های الودگی هوا و اسیبهای سلامتی ناشی از ان، میزان مصرف یسیار بالای سوخت در قیاس با خودروهای با برون داد موتور مشابه، هزینه های مادی، اجتماعی فرهنگی معلولیتها و مرگ و میرهای ناشی از نا امنی محصولات را بسنجد مشخص می شود که این صنعت سرطانی هزینه های بسیار بسیار بیشتر از منعفتش در بازار انحصاری به جامعه و بیت المال تحمیل می کنه. ولی چه کنیم که منافع برخی از اقایان و نبود سیستمی بی طرف و عادل باعث این وضعیت.شده است که بالای نود درصد ملت از وجود و فعالیت این شرکتها رضایت نداشته باشند. ولی انها با هزینه بیت المال سرپا باشند.
1397/11/1
با آزاد سازی واردات و تعرفه صفر بیش از یک میلیون شغل ایجاد می شود چه در بخش خدمات چه در قطعه فروشی مدیون مردم هم نمی شوید